Lifestyle Interviuri Marketing

De’Longhi îți aduce cafeneaua la tine acasă

27 apr. 2023 4 min

De’Longhi îți aduce cafeneaua la tine acasă

Reading Time: 4 minute

Multe espressoare din piață promit o experiență de barista în confortul propriei bucătării, ori băuturi asemănătoare celor din cafenelele de specialitate. Dar cu noul său espressor lansat recent pe piața din România, Eletta Explore, De’Longhi reușește să recreeze o varietate mare de rețete pe bază de cafea pentru un espressor destinat uzului personal, oferind pe lângă clasicele băuturi calde pe bază de lapte și cafea și băuturi reci ori cocktailuri răcoritoare pentru vară.

Piesa de rezistență? Tehnologia Cold Brew, foarte apreciată printre connoisseuri și oferită până acum doar în cafenele, având în vedere timpul lung de extracție la rece, care poate ajunge și la 24 de ore prin metoda clasică. I-am cerut mai multe detalii despre această tehnologie Roxanei Dumitru, director de marketing în cadrul De’Longhi România.

Roxana Dumitru DeLonghi

Ce inovații aduce acest produs?

Este primul espressor de pe piață care oferă atât băuturi calde, cât și reci pe bază de cafea și care poate prepara un cold brew într-un timp atât de scurt. Practic, în câteva minute poți savura atât băuturile clasice, precum espresso, cappuccino sau caffe latte, cât și un frappe răcoritor sau un cocktail pe bază de cafea. Numai în meniul espressorului se află salvate 50 de astfel de rețete, unele având printre ingrediente și băuturi alcoolice – cum sunt Cold Brew Mojito sau Cold Brew Tiramisu Martini – iar în aplicația dedicată pentru telefon există peste 100 de rețete pe bază de cafea. Eletta Explore încorporează trei tehnologii brevetate De’Longhi: LatteCrema Hot Technology, pentru o spumă de lapte caldă și cremoasă, LatteCrema Cool Technology, care prepară spumă de lapte la temperatura potrivită pentru băuturi și rețete reci, și tehnologia revoluționară Cold Extraction Technology, care prepară băuturi Cold Brew, cu extracție la rece, în mai puțin de cinci minute, prin simpla apăsare a unui buton. Cafeaua cold brew implică de regulă un proces lung de preparare, între 12 și 24 de ore, dar datorită acestei tehnologii patentate este gata în maximum 5 minute, păstrând aceeași aciditate redusă și potențând notele dulci ale boabelor de cafea.

Cui vă adresați cu acest nou espressor?

Ne adresăm în primul rând acelor iubitori de cafea care caută varietatea, fie pentru că sunt deschiși la nou, fie pentru că, în familie sau în cercul de prieteni, gusturile diferă. În plus, odată cu creșterea temperaturilor, orice iubitor de cafea poate să prefere o băutură rece pe bază de cafea, lapte și gheață. De asemenea, ne-am gândit și la cei care consumă lapte vegetal de orice fel, pentru că Eletta Explore creează aceeași spumă bogată și catifelată și cu lapte de caju, migdale, orez sau cocos. Nu în ultimul rând, prin includerea unui număr mare de rețete de cocktailuri în aplicație, vrem să arătăm consumatorilor că espressorul poate fi folosit și pentru băuturi de seară, păstrându-și utilitatea pe tot parcursul zilei. Cu acest nou model ne apropiem și mai mult de experiența pe care împătimiții cafelei o au în cafenelele de specialitate.

Ați lansat un site propriu al mărcii. Cum se adresează acesta utilizatorilor?

Deși focusul nostru principal de vânzare rămâne asupra colaborării cu marii retaileri din piață, cu magazine fizice și online, am lansat anul trecut și e-comm pe site-ul propriu. Aici, clienții noștri găsesc toată gama noastră de produse, nu doar espressoare, ci și electrocasnice mici de bucătărie, produse de climatizare sau de îngrijire a casei. De asemenea, au acces imediat la produsele nou lansate și deseori au oferte, servicii și kituri speciale, în exclusivitate.

Ce așteptări aveți din partea acestui produs ca volum de vânzări?

Pentru că este un produs unic pe piață în acest moment, ne așteptăm să ne ajute la obținerea poziției
de lider pe piața espressoarelor complet automate. Pentru complexitatea tehnologiei pe care o încorporează, Eletta Explore are un preț foarte competitiv și vine și la un moment foarte potrivit, când piața este mult mai bine educată în privința acestui segment, după cei doi ani de pandemie.

Cum primește consumatorul român espressoarele automate, având în vedere și categoria de preț?

Apetitul pentru acest tip de espressoare este tot mai mare și la noi. Consumatorul român caută fiabilitate, se uită cu atenție la funcții și specificații, se informează, caută recenzii. În plus, își dorește să aducă experiența din cafenea în confortul propriei case, iar această nevoie a fost tot mai evidentă în perioada pandemiei și s-a menținut la cote mari și după. Da, e o bucurie să ieși și să socializezi la o cafea cu prietenii în oraș, dar de ce să nu îți păstrezi aceleași standarde ridicate de savoare a cafelei și în intimitatea casei tale?

Cum se vede evoluția pieței românești în materie de obiceiuri legate cafea comparativ cu alte țări din regiune?

România devine din ce în ce mai mult o piață de băutori de specialități de cafea cu lapte: cappuccino, caffe latte, flat white etc. De asemenea, vedem tot mai mult tendința de a consuma o varietate de lapte vegetal și de aceea, prin noul nostru espressor Eletta Explore, ne adresăm și acestor consumatori, pentru că el spumează la fel de bine orice tip de lapte.

Avantajul folosirii laptelui de orice fel, inclusiv fără lactoză, este că, atunci când este adăugat peste baza de espresso, creează o spumă cremoasă, care dă savoare băuturii obținute. De asemenea, băuturile reci pe bază de cafea, cum e frappe-ul, sunt la mare căutare vara printre consumatorii români. Acum le va fi mai simplu să și-l prepare oricând doresc, dar și să varieze de la rețetele clasice ori să își creeze noi rețete fix pe gustul lor.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 372 (16 aprilie – 16 mai 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Articole pe aceeași temă: