fbpx
Finanțe Tech

Despre oameni în era digitalizării6 min

25/10/2019 4 min read

author:

Despre oameni în era digitalizării6 min

Reading Time: 4 minute

Revoluția digitală își pune deja amprenta și asupra industriei locale a asigurărilor. Robotizarea și automatizarea, utilizarea din ce în ce mai frecventă a big data și a inteligenței artificiale extind deja rolul datelor în asigurări. Ce au schimbat noile tehnologii în Groupama Asigurări? Și ce loc ocupă oamenii în acest nou ecosistem? 

Telematica s-a extins cu succes de la introducerea ei în premieră pe piața de asigurări în urmă cu doi ani, ceea ce înseamnă că este bine primită de către clienți. Groupama este primul asigurător care a introdus, în 2017, un produs adresat persoanelor fizice bazat pe tehnologia telematică. A fost pentru prima oară când stilul prudent de condus a fost recompensat cu un cost mai mic al poliței CASCO.

Cu ajutorul unui dispozitiv telematic instalat pe mașină și al unei aplicații mobile, șoferul își poate evalua permanent stilul de condus și poate ști ce discount a acumulat. Clauza Autocontrol poate fi atașată unei polițe CASCO, atunci când clientul alege plata în 4 rate, achiziționarea acestei clauze ofe­rind imediat o reducere de 20% la prima rată CASCO. Șoferii pot be­neficia de reduceri de până la 40% la prețul poliței, în funcție de comportamentul în trafic (40% pentru un stil prudent de conducere, 20% dacă se încadrează la “de îmbunătățit” și 0% pentru un stil de conducere “războinic”).

Anul acesta, asigurătorul a făcut încă un pas în direcția inovației și a lansat echivalentul pentru persoane juridice, prin clauza Fleet Control. Produsul este adresat clienților persoane juridice care achiziționează polița CASCO Gradual pentru parcuri auto. Dincolo de reducerea de până la 40% a prețului, clienții pot eficientiza gestionarea parcului de autovehicule și, pe termen lung, pot responsabiliza angajații față de activele companiei.

 

Noile tehnologii sunt folosite și în procesele interne, pentru o mai mare flexibilitate și viteză de răspuns clienților. Asigurătorul a încheiat acum doi ani, printr-un parteneriat cu UiPath, un amplu proces de automatizare prin soluții RPA (Robotic Process Automation), care eficientizează anumite operațiuni, iar anul acesta a încheiat un alt proiect ambițios, implementarea Salesforce, o soluție de Customer Relationship Manager (CRM) care asistă echipa de vânzări și permite oferirea unor pachete personalizate clienților, într‑un timp redus.

Sunt doar câteva exemple în care noile tehnologii aduc beneficii clienților, care își rezolvă simplu și rapid anumite cereri, dar și angajaților, care pot să se concentreze pe activități cu valoare adăugată și să se dezvolte profesional. Planurile Groupama nu se opresc aici. “Privim mai departe de posibilitatea plății online, care
a devenit un «must» în toate sec­toa­rele, și oferim posibilitatea noti­ficării online a daunelor, printr-un sistem rapid și simplu de utilizat, bazat pe un robot software”, spune François Coste, CEO al Groupama Asigurări.

Cu bune și cu rele

O companie nu se poate dezvolta dacă nu sunt mulțumiți clienții, dar și grija pentru angajați este foarte importantă. Asigurătorul continuă anul acesta campania de employer branding cu o nouă serie “cu bune și cu rele”, prin care micile ciudățenii și imperfecțiuni ale oamenilor din echipa Groupama sunt la vedere.

Începută în toamna anului trecut, campania continuă printr-o serie de clipuri în care Groupama Asigurări ne arată cum este mediul său de lucru și, astfel, se dezice de cosmetizări care nu își au rostul într-un mediu de lucru deschis, transparent și care încurajează individualitatea. Pentru că în viață perfecțiunea nu există, ci este înlocuită de real. Și într-adevăr, un manager hiperactiv își agită colegii în vremuri stresante, dar îi și motivează atunci când ideile sunt prea multe. Sau prea puține. O colegă ridică sprâncenele celor din jur prin obiceiul de a bea ceaiuri ieșite din comun, dar este și primul ajutor pentru o bruscă durere de cap. Iar un coleg celebru pentru dezordinea de pe birou, unde construiește un tot mai impunător turn de documente, este o veritabilă sursă de informații pentru ceilalți.

Tocmai pentru a păstra autenticitatea campaniei, care va continua lunile următoare cu activări dedicate în spațiul online și offline, angajații Groupama au avut un rol central atât în conținutul, cât și în prezentarea acesteia, materialele video fiind dezvoltate pornind de la ideile lor și avându-i protagoniști pe câțiva dintre ei.

Clientul conduce

Inovația nu se referă doar la tehno­logie, ci și la modul în care o companie relaționează, spre exem­plu. Board-ul Clienților este un proiect unic pe piața asigurărilor, prin care Groupama se consultă
periodic cu cei pe care îi consideră cei mai importanți parteneri – clienții. “Feedbackul real, necos­metizat este foarte important pen­tru noi, Board-ul fiind încă o expresie a principiilor mutualiste care stau la baza companiei noastre”, explică CEO-ul Groupama.

Board-ul Clienților a fost creat la începutul anului 2018, fiind o structură de tip consultativ formată din clienți ai Groupama Asigurări care oferă perspectiva lor asupra pieței de asigurări, nevoilor reale ale clienților sau feedback cu privire la produsele și serviciile Groupama, pe baza experienței personale.

Relaționarea companiilor cu clientul s-a schimbat pentru că și relația clientului s-a schimbat, fiind caracterizată acum de o loialitate față de brand fragilizată. “Nouă ni se pare că este o evoluție pozitivă, care nu ne poate afecta decât într‑un mod bun, pentru că de ani de zile investim în acțiuni de responsabilitate socială, în linie cu valorile companiei: proximitate, responsabilitate, solidaritate și performanță, dar și cu politica Grupului Groupama de preîntâmpinare a riscurilor”, spune François Coste.

Asigurătorul sprijină cinematografia an de an, aceasta fiind una dintre direcțiile principale de spon­soring ale Groupama pe plan internațional. Asigură producții românești și sponsorizează festivaluri de filme de referință, precum Festivalul Internațional de Film de Animație Anim’est, Les Films de Cannes a Bucarest sau Festivalul Filmului Francez. De asemenea, s-a implicat activ în restaurarea cine­matografului Studio din Timișoara, acesta urmând a fi singurul ci­nematograf de artă din orașul de pe Bega. Totodată, susține sportul românesc, fiind asigurătorul oficial al Comitetului Olimpic și Sportiv Român încă din 2012, de la Jocurile Olimpice de Vară din Londra. De atunci, a asigurat sportivii olimpici la toate competițiile majore și îi vor susține și la Jocurile Olimpice de la Tokyo de anul viitor. De asemenea, din 2018 Groupama este asigurătorul oficial al Steja­rilor, echipa națională de rugby, și al Federației Române de Rugby (FRR).

Foto: Vali Mirea

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 336. Dacă doriți să primiți Revista Biz prin curier, abonați-vă aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *