Categories: Stiri

Două tramvaie românești produse la uzina Astra vor circula prin Arad

Reading Time: 3 minute

Primăria Arad a primit alte două tramvaie Imperio Civitas, produse în aceeași localitate la producătorul Astra Călători. Primăria Arad va primi în total 14 tramvaie de la acest producător, care au fost cumpărate din fonduri europene. Și Bucureștiul așteaptă să primească tramvaie de la Arad.

Primarul oraşului, Călin Bibarţ, a anunţat că aceste două tramvaie vor fi puse în probe, în timp ce şase garnituri se află deja în circulaţie.

Marţi a avut loc recepţia cantitativă, iar după efectuarea probelor pe o distanţă de 2.000 de kilometri se va face şi recepţia calitativă.

Primele tramvaie Imperio Civitas au fost predate municipalităţii la finalul anului trecut. Aceste tramvaie, vopsite în culorile echipei locale de fotbal UTA, adică alb-roşu, sunt mai scurte decât cele din modelul Imperio care circulă în oraş de mai mulţi ani şi sunt verzi.

Alte şase garnituri alb-roşii ar urma să fie livrate până la jumătatea acestui an, conform contractului de achiziţie.

În toamna anului trecut, primarul Călin Bibarţ declarase că din lotul de 28 de tramvaie comandate la Astra Călători Arad, jumătate vor fi tramvaie de capacitate medie, adică modelul Imperio Civitas, iar celelalte vor fi de capacitate mare şi vor rămâne verzi, la fel ca cele şase garnituri cumpărate începând cu 2014.

Contractul de achiziţie aflat în derulare a fost semnat în luna mai 2019 şi prevede că Astra Vagoane Călători Arad va livra cele 28 de tramvaie în decurs de patru ani. Cea mai mare parte din finanţarea de 218,8 milioane de lei este asigurată prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

Primele garnituri Imperio produse la Arad au fost cumpărate în urmă cu opt ani, iar reprezentanţii municipalităţii arădene afirmă că în tot acest timp s-a constatat că au un consum de electricitate chiar mai mic decât cel indicat de către producător, care susţine că sunt printre cele mai economice tramvaie din lume.

Compania de Transport Public Arad are cea mai lungă reţea de linii de tramvai din România, după Bucureşti, operând şi o linie care leagă, pe o distanţă de aproximativ 25 de kilometri, municipiul Arad de localitatea de interes turistic Ghioroc, trecând prin mai multe localităţi. În prezent, compania utilizează 118 tramvaie, cele mai multe fiind cumpărate din Germania la mâna a doua, începând cu anul 1995. Vârsta medie a parcului este de 47 de ani.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

13 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

14 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

14 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

14 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

15 ore ago

Marcelo Rainer, Novartis România: Între schimbare și adaptabilitate

Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…

15 ore ago