Interviuri

Dr. Teodorina Secară, NORTHO: Cifra de afaceri a anului 2024 va fi de 1 mil euro

Reading Time: 4 minute

Cu doctori cu peste 17 ani experiență, certificați internațional în SUA, Germania, Spania, Italia, UK, specializați în Invisalign®, Spark și Incognito™, medicii clinicii Northo au tratat mai mult de 10.000 de pacienți. Biz a vorbit cu Dr. Teodorina Secară, fondatoarea NORTHO, despre cum stau românii la capitolul îngrijire orală, tratamente ortodontice, precum și despre noile investiții realizate de clinică și noile sale tehnologii și abordări.

Studii recente ale Institutului Național de Sănătate Publică clasează România drept una dintre țările codașe, mai exact penultima din UE când vine vorba despre numărul anual de vizite la medicul stomatolog, astfel doar 4% din români au declarat că merg la controale de rutină la stomatolog. Cum comentați acest procent extrem de mic? Ce ar fi de făcut?

Într-adevăr, pacienții ajung la stomatolog cel mai des atunci când simt durere sau măcar un disconfort. Nu avem înrădăcinată mentalitatea prevenției. Aici avem de lucrat la nivel de societate.

Ultimul studiu cu 4592 de respondenți efectuat în România de specialiștii Institutului Național de Sănătate Publică referitor la evaluarea practicilor privind menținerea sănătății orale arată că în ceea ce privește frecvența spălării zilnice pe dinți 18 % dintre participanți se spală de mai puțin de două ori pe zi pe dinți, 33,7 % se spală mai puțin de două minute pe dinți și doar 33,6 % după ce mănâncă în maximum 15 minute. Cum comentați aceste statistici?

Importanța igienei orale este, desigur, crucială. În acest sens, salut inițiativa Ministerului Sănătăţii care tocmai a lansat campania „Cu un zâmbet mai aproape de sănătate!” cu implicarea Institutului Naţional de Sănătate Publică si a Colegiului Medicilor Stomatologi. Avem nevoie de cât mai multe astfel de proiecte de educare a publicului și de imprimare a unei atitudini corecte cu privire la igiena dentară. Iar acest lucru începe încă din primii ani de viață, când părinții trebuie să fie atenți la igiena bucală a bebelușului și apoi trebuie să imprime copilului obiceiurile sănătoase ale spălatului pe dinți corect și în mod regulat, chiar și în cazul dinților de lapte.

În acest context, care este deschiderea românilor pentru tratamentele ortodontice?

Ortodonția este o nișă în expansiune în domeniul stomatologiei, dar rămâne în continuare o nișă. Chiar dacă la ora actuală se înregistrează un interes crescut catre această ramură a stomatologiei la nivel mondial, piața globală fiind evaluată la 17 miliarde de dolari, în România încă avem de dus multă muncă de convingere pentru a încuraja pacienții să înceapă un tratament ortodontic. Principalele bariere sunt: mitul costurilor extrem de ridicate ale tratamentului ortodontic, teama că disconfortul pe perioada tratamentului va fi prea mare și aspectele estetice.

De fapt problema majoră în spatele acestor frici este educația în ceea ce privește importanța unei mușcături corecte și a unei alinieri corecte a danturii pentru sănătatea întregului organism. Masticația deficitară are efecte nefaste asupra sistemului digestiv, sistemului osos, sistemului respirator. Dacă oamenii ar înțelege toate aceste implicații, sunt sigură că ar prioritiza tratamentele ortodontice.

Lucrăm intens la această schimbare a mentalității românilor cu privire la actul stomatologic și importanța tratamentelor ortodontice, oferind pacienților programe educaționale care să îi facă să privească holistic problemele dentare.

Anul trecut ați declarat, tot într-un interviu BIZ, că primul an de activitate v-a adus peste 1000 de pacienți, încasări de 500.000 euro și o cotă de piață de 10% din tratamentele cu Invisalign din România. Ce spun cifrele acum, după al doilea an de activitate pentru clinica NORTHO?

Cifrele sunt îmbucurătoare: am crescut cifra de afaceri cu 50% față de anul precedent și am păstrat cota de piață de 10% din tratamentele cu Invisalign din România. După încasările primului trimestru, putem spune că cifra de afaceri a anului 2024 va fi de 1 milion de euro.

Pe lângă prima certificare Invisalign Diamond din România, am dobândit între timp și o Certificare Spark Elite Sappire. Investiția în tehnologie a continuat (200 de mii de euro), avem acum cel mai performant Laser din România, WaterLase.

În plus, tot la capitolul dotări, am adăugat în portofoliu Sistemul EMS, bazat pe tehnologie elvețiană de igienizare profesională și am achiziționat încă două scannere și încă un articulator digital Modjaw 4D, pe lângă cele pe care le aveam deja. Iar numărul pacienților a crescut cu 70% ceea ce a impus inclusiv o creștere a numărului de cadre medicale din clinică, iar toate acestea consider că sunt un indicator că suntem pe drumul cel bun și că am reușit, în acești doi ani de activitate să inspirăm încredere pacienților.

Referindu-mă tot la declarațiile de anul trecut, cum s-au concretizat planurile de extindere a rețelei de clinici și programele educaționale din cadrul Centrului de Learning NORTHO?

Planurile s-au concretizat în mare parte. Am organizat primul curs pentru doctori ,,Invisalign new age ortodontics„. Am fost prezenți cu lucrări la manifestări științifice din România, dar și din străinătate, pentru a fi la curent cu cele mai noi tehnologii și abordări. Am avut o lucrare la EAS (European Aligner Society Congres), la Valencia unde au participat 1300 de ortodonți și o altă lucrare științifică la DGKFO (Congresul Societății Germane de Ortodonție), iar pe plan local am fost speaker la Smart Pedodontics.

Cred în continuare în potențialul enorm al ortodonției și vreau să contribui cu tot ce pot ca acest domeniu să înflorească în România, astfel ne-am stabilit obiective clare de susținere a tinerei generații de ortodonți prin traininguri în clinică. Centrul de Learning NORTHO are tocmai această menire și ne-am setat și obiectivul de facilita cât mai mult interdisciplinaritatea cu ramuri medicale precum kinetoterapie, ORL, neurologie, logopedie pneumologie etc.  

Implicațiile ortodonției pentru sănătate sunt atât de complexe și fascinante încât nu ne putem opri aici. Și nu ne oprim nici cu extinderea rețelei de clinici: pregătim deschiderea următoarei locații în 2025.

Cum vă diferențiați pe piața clinicilor stomatologice din România? Și cum ați ales să promovați brandul NORTHO?

Suntem singura clinică de ortodonție și ortopedie dento-facială, integral digitalizată, specializată în tratamentele cu alignere (aliniatori transparenți/gutiere) din țară. Specializarea în ortodonție și plus valoarea pe care o aduce digitalizarea proceselor sunt două beneficii majore pe care le apreciază pacienții care ne calcă pragul. De altfel, brandul NORTHO a ajuns să fie cunoscut în primul rând prin recomandările pacienților, ceea ce echipa noastra de marketing numește word-of-mouth.

Desigur, pe lângă aceste recomandări care vin foarte firesc și natural și sunt obișnuite pentru industria medicală, am investit strategic în comunicare, încercând să apărem pe radarul persoanelor care ar putea fi interesate de serviciile noastre medicale prin tactici de promovare de tip Google Ads, Facebook Ads, optimizare SEO, creare de conținut în Social media și generare de apariții media prin eforturi de PR, astfel încât să construim pentru brandul NORTHO notorietatea pe care o merită și să-i consolidăm reputația de ”best in town one-stop shop for orthodontics”.

Romanita Oprea

Recent Posts

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

11 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

12 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

13 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

13 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

13 ore ago

Marcelo Rainer, Novartis România: Între schimbare și adaptabilitate

Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…

13 ore ago