Dulcinella Group lansează două noi linii de business
Reading Time: 5 minuteDulcinella România, rețea românească de cofetării și patiserii cu rădăcini basarabene, deschide o rețea națională de locații angro care va dezvolta partea de distribuție și va facilita transportul rapid al produselor către clienți și lansează marca proprie, Kombucha Green Roots, o băutură pe bază de ceai negru
Spațiile sunt construite ca huburi locale de distribuție, showroom și interacțiune cu noi clienți din HoReCa și B2B, cu scopul de a extinde rețeaua la nivel național și internațional.
„Pentru noi, a fost un pas firesc. Am observat, mai ales în ultimul an, că micii comercianți și operatorii HoReCa sunt tot mai dornici să cumpere produsele Dulcinella congelate, ambalate eficient, în cantități mai mari, fără bătăi de cap. Dar cel mai important: vor prețuri bune, fără compromis la calitate. Așa a apărut ideea Dulcinella Engros, pe care o considerăm o soluție rapidă, directă și prietenoasă pentru clienții B2B”
Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Până la finalul anului, Dulcinella are în plan să deschidă 5 locații angro, în București, Brașov și Cluj. Acestea vor deveni puncte strategice în dezvoltarea logistică a fiecărei regiuni, care vor încuraja relația cu noi clienți B2B și HoReCa și vor susține deschiderea de noi cofetării-patiserii în sistem de franciză sau de operare.
Spațiile sunt gândite ca puncte de întâlnire directe cu clienții B2B, dar și ca locuri de aprovizionare de unde clienții pot ridica personal sau de unde li se pot transporta mai rapid produsele, și vor funcționa sub forma unor „cash&carry” mai mici și specializate. Din suprafața standard de 150 mp a fiecărei locații, aproximativ 100 mp vor fi dedicați camerei frigorifice cu depozitare inteligentă la -18°C, iar restul vor fi transformați în zonă de showroom – unde potențiali noi clienți pot lua contact direct cu produsele – și în spațiu de preluare comenzi.
„Prin locațiile angro, adăugăm o zonă puternică de distribuție. Practic, optimizăm tot lanțul: de la fabrică, direct către clientul care are nevoie de volum, repede și constant. Este un pilon nou, strategic, în planul nostru de scalare, inclusiv la nivel internațional. Ne dorim o prezență stabilă în zonele-cheie ale țării, dar și o eficientizare logistică pe termen lung. De asemenea, Dulcinella Engros devine și un test de piață pentru noi categorii de produse, care pot fi validate înainte de a fi lansate la scară națională”
Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Rețeaua se așteaptă ca locațiile Dulcinella Engros să contribuie în total cu cel puțin 1,5 milioane de euro anual la cifra de afaceri, odată ce ating maturitatea operațională. Pe termen mediu, aceste locații se așteaptă să aducă între 15 și 20% din cifra de afaceri totală a grupului.
Locațiile angro vor crea noi locuri de muncă, pentru rolurile de gestiune, vânzare și logistică.
Kombutcha Green Roots – o nouă linie de business, Dulcinella Group
A doua linie nouă de business e marca proprie Kombucha Green Roots, dezvoltată anul acesta de One Million Green Roots, o companie nou înființată, parte a Dulcinella Group. Kombucha este produsă în Slovenia, la o fabrică de renume desemnată „Cel mai bun producător de Kombucha din Uniunea Europeană în 2024”. Decizia de a alege un producător extern vine din dorința de a asigura un standard ridicat de calitate.
„Ne-am dorit să extindem organic portofoliul nostru existent de cofetărie și patiserie cu o băutură marcă proprie, astfel încât să oferim consumatorilor noștri un spectru mai larg de produse sănătoase. Kombucha a fost o alegere firească, fiind o alternativă sănătoasă la băuturile carbogazoase clasice”
Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Kombucha este o băutură fermentată pe bază de ceai, obținută prin fermentarea ceaiului negru cu ajutorul unei simbioze de bacterii și drojdii (SCOBY – Symbiotic Culture of Bacteria and Yeast). În timpul fermentației, culturile vii de microorganisme consumă zahărul folosit în producție și îl transformă în acizi organici, probiotice și vitamine.

Kombucha Green Roots este produsă din ingrediente naturale și are 7 sortimente și arome diferite: Hoppy Hour, cu lămâie și hamei; Tropically, cu ananas și nucă de cocos; Fruits and Roots, cu zmeură și hibiscu; Beach Please, cu mentă și lămâie; Ice Tea, cu aromă de piersică; Retro Cola, cu scorțișoară și lămâie; și Cold Brew, băutură pe bază de cafea rece și ceai negru.
„Feedback-ul pieței este deja pozitiv, mai ales că se aliniază cu tendința globală a unui stil de viață sănătos, iar consumatorii din România devin tot mai educați în alegerea produselor pe care le consumă”
Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Beneficiile kombucha sunt: probioticele naturale care sprijină digestia sănătoasă și echilibrul florei intestinale și ajută la eliminarea toxinelor din organism; antioxidanții puternici care protejează organismul de radicalii liberi, contribuind la întărirea sistemului imunitar; ingredientele naturale care revitalizează organismul, și ingredientele antioxidante care pot reduce bolile cardiovasculare și pot susține sănătatea inimii.

În primul sezon, rețeaua se așteaptă la vânzări de 500.000 de euro, reprezentând 5% din veniturile grupului.
În acest moment, Dulcinella Group a dezvoltat 4 linii de business:
- produse finite de patiserie și cofetărie;
- semifabricate pentru cofetării și patiserii (coji de eclere și mini eclere, coji de choux și mini choux, pandișpan, blaturi de tort și ruladă, coji de New York Rolls);
- marca proprie Kombucha Green Roots;
- rețeaua Dulcinella Engros.
„Dulcinella Group continuă să se extindă strategic, atât prin diversificarea portofoliului, cât și prin consolidarea liniilor existente de business. În timp ce Kombucha completează oferta noastră pentru consumatorii moderni, semifabricatele ne permit să creștem prezența pe piața HoReCa, deschizând noi oportunități de vânzare și colaborare”
Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Creștere de 23% a cifrei de afaceri în Q1 față de 2024
Primul trimestru din 2025 a înregistrat o creștere cu 23% față de aceeași perioadă a anului trecut. La obținerea rezultatelor au contat atât extinderea în zona de retail, în mall-uri și zone premium, cât și noile parteneriate B2B încheiate. În plus, exportul, noile francize și integrarea unor produse pe noi, precum Kombucha Green Roots, au avut un impact pozitiv asupra cifrei de afaceri.

„Este cea mai bună evoluție a Q1 din istoria noastră. Ambiția noastră este să devenim lider regional pe cofetărie & patiserie artizanală, cu rețea complet integrată și un portofoliu de produse care răspunde nevoilor de azi, dar și de mâine. Dacă menținem ritmul actual, estimăm o creștere de peste 25% la nivelul întregului an, față de prognoze”
Sergiu Diaconu, CEO Dulcinella Group.
Dulcinella Group se așteaptă ca prin deschiderea locațiilor angro și extinderea francizelor să depășească cifra de afaceri de 10 milioane de euro preconizată pentru 2025.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz