Lifestyle Antreprenori

Electryphy: O pată de culoare în sportul alb 

3 sept. 2025 3 min

Electryphy: O pată de culoare în sportul alb 

Reading Time: 3 minute

Cum au reușit Monica Nițescu și Cristi Dragnea, fondatorii Electryphy, primul brand românesc de echipamente sportive dedicate tenisului, să aducă o pată de culoare în sportul alb și să își facă intrarea la turneul legendelor de la Wimbledon, cu noile echipamente produse în România. 

Pasionaților de tenis care au urmărit anul acesta turneul Legends de la Wimbledon poate că le-a sărit în ochi echipamentul lui Horia Tecău, o pată de culoare în toată acea mare de alb, un cod vestimentar obligatoriu la turneul britanic. Deși era alb, tricoul jucătorului român de tenis avea o dungă subțire, de un turcoaz „electric”, care atrăgea pe loc toate privirile.  

Horia Tecău a jucat la Wimbledon Legends – competiție demonstrativă în care revin pe iarbă foste staruri ale tenisului – în echipament Electryphy, primul brand românesc de echipamente sportive pentru tenis, lansat în vara acestui an de Monica Nițescu și Cristi Dragnea. Dacă, în mod normal, Electryphy produce vestimentație colorată, electrică, cei doi antreprenori au făcut o excepție pentru turneul de Grand Slam și au produs, pentru Horia Tecău, brand ambassador al Electryphy, un echipament alb, cu puțin turcoaz și logo negru.  

„Eu simțeam că Horia Tecău este mai mult decât un jucător de tenis, este o persoană care iubește tenisul și vrea să dea comunității ceva mai mult. A zis că îi place ideea și că mereu și-a dorit să joace în haine românești, doar că nu a avut această posibilitate, că nu au existat. Prin crearea acestui brand, ne-am dorit cumva să susținem și sportul. Unul dintre motivele pentru care l-am ales pe Horia este implicarea lui în susținerea sportului. Noi nu vrem doar să vindem niște haine, ci să susținem sportul”

Monica Nițescu, cofondatoare a Electryphy. 

Investiția inițială în lansarea Electryphy s-a ridicat la 100.000 de euro, iar în prezent cei doi antreprenori își doresc să mai atragă investiții în proiect, pentru creșterea producției și pentru crearea unor noi modele ce vor fi lansate în cea de-a doua parte a anului. Pasionații sportului alb vor avea ocazia să joace tenis într-un echipament similar celui purtat de Tecău la turneul legendelor de la Wimbledon, care va purta semnătura celebrului jucător român de tenis.  

În prezent, în portofoliul Electryphy se află în jur de 60 de produse, printre care tricouri, panataloni scurți, fuste pentru jucătoarele de tenis, hanorace și treninguri, dar și o colecție urban fashion, ce poate fi purtată în afara terenului de tenis cu piese vestimentare produse din materiale ca bambus sau eucalipt. Piesele vestimentare Electryphy sunt produse exclusiv în România, în două fabrici din Râșnov și Târgu-Mureș. 

Pe lângă lansarea unor game noi, cei doi antreprenori plănuiesc și extinderea colecțiilor vestimentare și la echipamente pentru alte sporturi cu rachetă, precum squash sau padel.  

Foto: Vali Mirea

„Partea de branding, am făcut-o inițial pe zona de tenis, dar ne gândim să facem colecții și pentru alte sporturi, mai ales că ne întreabă lumea dacă se pot folosi echipamentele noastre și la sală sau la alergat”, spune Monica Nițescu, cofondatoare a Electryphy, care adaugă că ia în calcul inclusiv lansarea unor colecții capsulă în colaborare cu designeri români, pentru a da un aspect mai elegant colecțiilor sport.  

Cum produsele Electryphy s-au bucurat de succes într-un timp foarte scurt, cei doi antreprenori vizează inclusiv extinderea și listarea în magazine din străinătate. Pentru aceasta, Monica Nițescu și Cristi Dragnea sunt deja în discuții cu magazine din Bulgaria, Olanda și Dubai, dar și cu site-uri care se ocupă special de livrarea în țările din Europa. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 397 (1 – 20 septembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Articole pe aceeași temă: