Stiri Business

Un Netflix al cărților, made in România

23 nov. 2021 3 min

Un Netflix al cărților, made in România

Reading Time: 3 minute

Storis, prima aplicație de audiobook, e-book și podcast în limba română, a devenit Voxa. Cătălin Meșter, CEO al Voxa, explică motivul rebrandingului, precum și strategia de dezvoltare a serviciului, cu 18 edituri românești în portofoliu și un parteneriat cu un distribuitor internațional.  

Care este motivul rebrandingului și de ce Voxa?

Încă din momentul în care am decis să marșăm pe expansiunea globală, am știut că vom trece la un nume care să sune bine peste tot – cu o rădăcină latină, ușor de pronunțat și de scris în orice limbă. Voxa are o rezonanță clară, nu implică dubii când este tastat și este, de acum, umbrela sub care aducem cărțile mai aproape de orice utilizator, direct pe smartphone, tabletă sau laptop.

Cum funcționează aplicația? Care sunt costurile pentru utilizatori?

Aplicația funcționează, dacă pot face o analogie clară, ca un Netflix al cărților. Regimul este unul foarte simplu, cum ne-am obișnuit deja din ariile aplicațiilor de VOD și muzică: un abonament unic, de 48 lei / lună, care include consum nelimitat de conținut.

Aplicația are mai multe module. Primul este cel de CĂRȚI, unde catalogul nostru conține câteva sute de cărți audio și mii de cărți electronice în limba română, precum și mii de astfel de titluri în limba engleză. Toate domeniile sunt acoperite, inclusiv afaceri, dezvoltare personală, cărți pentru copii, ficțiune (romantic, thriller, mister), știință și multe altele.

Catalin Mester 1
Cătălin Meșter – CEO Voxa

Apoi, avem REZUMATE DE CĂRȚI, și acestea cu acces nelimitat, ce ajută la îmbunătățirea abilităților în domenii precum leadership, creștere, transformare digitală și inovație, prin rezumate de cărți de dimensiuni mici, ușor de digerat, de la autori precum Malcolm Gladwell, Eric Ries, Peter Thiel, Cal Newport și numeroși alții.

Urmează partea de MEDITAȚII MINDFULNESS, pentru un stil de viață echilibrat, fără negativitate, cu o minte concentrată și un corpul calm – cu meditații de atenție în limba română.

Cum arată piața de de audiobooks, e-book și podcast din România?

Piața de cărți digitale, audiobook și ebook din România este în curs de formare – până în 2020, aceasta reprezenta doar 1% din totalul pieței de carte din țară. Estimăm, din mai multe surse agregate, totalul pieței de carte din România la aproximativ 80-100 milioane de euro. De anul viitor însă, lucrurile se vor schimba înspre bine, odată cu apariția unor aplicații dedicate consumului digital, precum Voxa, alături de alți jucători interni și internaționali. De altfel, estimăm că, până în 2024, piața de carte digitală va ajunge la aproximativ 10% din totalul pieței de carte din România.

Care este povestea Voxa și cu ce rezultate până acum?

Ca produs, am reușit să construim o aplicație la o calitate mare, de la 0, în doar câteva luni cu o echipă 100% românească. Competiția noas­tră internațională are deja 10 ani de la lansarea aplicațiilor. Ca investiție, am atras 546.000 de euro finanțare – aproximativ 350.000 de euro de la Editura Litera și 200.000 de la investitorii Seeedblink. La nivel de catalog, vorbim, în prezent, de 18 edituri din România, partenere, care vor prezenta cărțile audio în română, un distribuitor internațional, care va aduce în platformă mii de audiobook în limba engleză, dar și peste 100 de rezumate producție proprie și 5 publisheri din aria de mindfulness. Produsul este conceput de echipa internă Voxa, iar componenta de dezvoltare este asigurată de Wolfpack Digital din Cluj.

Ce înseamnă expansiune globală?

Avem în strategie lansarea aplicației și în alte piețe din Europa, până în 2026 – ne propunem să ne lansăm în mai multe țări, inclusiv Germania, Italia, Spania. Am început deja demersurile în acest sens, prin pregătirea catalogului în aceste limbi. Distribuitorii internaționali au contract direct cu multe edituri mari și putem avea astfel, din start, acces la zeci de mii de cărți interesante în limba engleză. În paralel, Voxa semnează și parteneriate individuale cu marile edituri globale.

Cu ce edituri colaborați și câte titluri vor fi disponibile până la finalul anului?

În România, parteneri ne sunt
18 edituri. Per total, portofoliul include 10.000 de titluri în limba română, 10.000 de titluri în limba engleză,
500 de rezumate, 10 meditații de mindfulness și 100 de podcast-uri.    

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: