România digitală

România digitală

Necesitatea creșterii nivelului de digitalizare a României este prioritatea numărul unu la nivel local, în contextul progresului continuu la nivel tehnologic, consideră Cosmin Vladimirescu, Country Manager al Mastercard România. Mastercard a organizat, la Palatul Parlamentului, Mastercard Round Table, eveniment care a reunit reprezentanți ai sectorului public și ai celui privat și a lansat Cartea Albă „Impactul guvernării digitale asupra societății

Mastercard – Plata în Rate, la Carrefour

Mastercard – Plata în Rate, la Carrefour

Mastercard și Carrefour România lansează, în premieră pentru zona de food retail, serviciul Mastercard – Plata în Rate. Serviciul Mastercard – Plata în Rate, lansat în premieră mondială în România la finalul anului 2016, le oferă deținătorilor de carduri Mastercard, emise de actorii bancari înrolați în program, posibilitatea să opteze pentru plata în rate direct la POS într-un număr mare

Pasiune pentru inovație

Pasiune pentru inovație

Românii sunt pasionați de tehnologie, vor să încerce cele mai noi gadgeturi și să fie la curent cu cele mai noi trenduri. Tocmai pe acest interes pentru inovație a mizat MasterCard și a adus în România cele mai noi tehnologii în domeniul plăților cu cardul, iar asta s-a văzut în creșterile accelerate din ultimii 3-4 ani, spune Cosmin Vladimirescu, General

Ce aduce turiștii în București?

Ce aduce turiștii în București?

București se află pe primul loc în topul destinațiilor din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare, conform Indexului Global Mastercard de Destinații Urbane 2018, studiu care, în decursul ultimului deceniu a oferit o analiză importantă despre turismul urban și despre comportamentul turiștilor. Capitala s-a aflat în top și anul trecut, când a fost orașul european cu cea mai

Două din trei tranzacții sunt contactless

Două din trei tranzacții sunt contactless

Tehnologia contactless, care se află într-un ritm accelerat de dezvoltare, a devenit cea mai răspândită formă de plată electronică din România, care ocupă locul 5 în topul țărilor europene în ceea ce privește numărul tranzacțiilor contactless înregistrate din totalul tranzacțiilor realizate la comercianți: mai mult de 2 din 3 tranzacții realizate prin intermediul cardurilor Mastercard la comercianți sunt contactless. Un

Pregătiri pentru sistemul de open banking

Pregătiri pentru sistemul de open banking

Mastercard anunță dezvoltarea unei noi suite de servicii care susține schimbările din industrie, în contextul în care partenerii se pregătesc să beneficieze de Directiva europeană PSD2. Având în vedere că încrederea și securitatea datelor sunt pilonii principali ai ecosistemului de open banking, noile servicii Mastercard vor facilita colaborarea dintre bănci și alte companii, astfel încât să-i permită open bankingului să

Inteligența artificială, “rafinăria” economiei digitale

Inteligența artificială, “rafinăria” economiei digitale

Mastercard lansează un serviciu care accelerează adoptarea inteligenței artificiale. AI Express ajută companiile să implementeze rapid și inteligent soluții de inteligență artificială. Multe companii își doresc să utilizeze inteligența artificială, dar nu știu de unde să înceapă. Odată cu lansarea AI Express, Mastercard va ajuta companiile să dezvolte un model de inteligență artificială adaptat, care să răspundă unor nevoi de

De la contactless, la plata cu smartphone-ul

De la contactless, la plata cu smartphone-ul

Peste 60-70% din plățile cu cardul din cumpărături se fac contactless, iar trecerea la plata cu smartphone-ul este un pas natural, spune Cosmin Vladimirescu, country manager pentru România şi Republica Moldova al Mastercard. “Contactless a devenit modalitatea de plată e facto în România. A durat mult – din 2008, când am lansat tehnologia contactless, până în 2017, cuinvestiții masive din

Călătorii vs. bijuterii. Ce cumpără îndrăgostiții?

Călătorii vs. bijuterii. Ce cumpără îndrăgostiții?

Cei mai mulți dintre consumatori continuă să investească în experiențe, în detrimentul bunurilor materiale, în preajma zilei de Valentine’s Day, potrivit studiului Mastercard Love Index. Realizat anual, Mastercard Love Index a fost conceput pe baza analizei tranzacțiilor realizate cu carduri de debit, de credit sau prepaid, pe parcursul ultimelor trei perioade de Valentine’s Day (11-14 februarie, 2015 – 2017). “Dorința

Plăți contactless în mijloacele de transport public

Plăți contactless în mijloacele de transport public

Banca Comercială Română, în parteneriat cu Global Payments și Tursib și în colaborare cu Telekom Romania, a implementat o soluție de plată contactless a călătoriilor direct în mijloacele de transport din Sibiu. Începând din această săptămână, toate mijloacele de transport ale societății locale de transport, Tursib, dispun de câte două validatoare de plată, prin care oricine își poate achita călătoria