Tech

Extindere shot cu shot

Reading Time: 2 minute

“Glonțul meu pentru un pahar de whiskey!” Așa a început povestea shot-urilor, undeva în Vestul Sălbatic. O inedită formulă de succes a fost implementată și în Centrul Vechi din București, unde shot-uri în cele mai variate și colorate combinații își așteaptă clienții în Stația de Primă Alcoolizare, Shoteria. 

Traseul liniei speciale #Biz19ani a inclus și Stația de Primă Alcoolizare și Stația de Reabilitare. Aflându-ne însă în timpul serviciului, nu a descins echipa redacțională în faimosul local de licori colorate din Centrul Vechi, ci l-am invitat în redacția mobilă pe Vlad Hâncu, cofondator al Shoteria. După succesul înregistrat de inedita rețetă de consum nocturn de la Km 0 al distracției bucureștene, businessul Shoteria s-a extins inițial prin organizarea de petreceri corporate (secția bahică a evenimentului), iar din acest an se implică, pe partea de băuturi, și în domeniul nunților. “Organizăm petreceri corporate de trei ani de zile, iar de nunți ne ocupăm din acest an. La petrecerile corporate oferim servicii care se mulează pe personalitatea noastră ca echipă. Ne bazăm pe cocteiluri în pahare mici (shot-urile) și până la cocteiluri din pahare normale sau atipice”, spune cofondatorul Shoteria.

Meniul este gândit în funcție de logo, bran­ding, tema firmei respective, tema petrecerii, dorințele, hobbyurile beneficiarilor. “Cam așa a început epo­peea pe zona de corporate sau private events non-wedding. După cum spuneam, de anul acesta am intrat și pe zona de nunți, unde declanșatorul a fost faptul că am inventat un tort cu shot-uri. Avem mai multe mărimi, dar cel mai impunător este cel de 266 de unități, un tort piramidal care înlocuiește practic tradiționalul moment de final cu paharul de vin spumant. Este vorba de un serviciu disponibil peste tot în România, noi ofe­rind întregul meniul. Adică luăm o nuntă de la A la Z în ceea ce privește băuturile, de la răcoritoare la tărie și vin, de la cocteiluri la shot-uri”, explică Vlad Hâncu.

După ce a consolidat busine­ssul Shoteria în România, pe cei doi piloni (barul fix și evenimentele), managementul a decis să treacă la nivelul următor: internaționalizare și francizare. Este un plan pe care l-au avut de altfel încă de la începutul businessului. “Vizăm orașe cu trafic crescut de turiști, precum și să standardizăm nivelul de servicii și modul de prezentare a acestui bar și în alte părți. Suntem în discuții avansate pentru a duce conceptul în mai multe țări în același timp, dar francizarea și expansiunea nu sunt lucruri care se pot întâmpla foarte rapid”, explică cofondatorul Shoteria. Un lucru deloc ușor. Este nevoie de tatonări, de înțelegerea altor piețe, de identificarea partene­rului propice. În ceea ce privește valorea unei investiții, aceasta variază între 60.000 și 120.000 de euro pentru un local, dar costurile finale depind de la țară la țară. “Contează chiria orașului respectiv, contează mărimea spațiului, costurile implementării cons­trucției în sine, producția de diferite ele­mente de care ai nevoie pentru a funcționa și nu în ultimul rând licențele. În Italia, de exemplu, o licență poate să coste și 100.000 de euro, iar în Anglia și mai mult. Dar sunt și țări fără licență”, spune Vlad Hâncu. În ceea ce privește designul localului, franciza­rea Shoteria implică și o serie de reguli. “Din tema­tica noastră principală, aceea de stație, se poate păstra conceptul și eventual acesta să fie modificat. În București e o stație de tren, o gară. De aici încolo, dacă am vrea să visăm și să facem o glumă, probabil la Londra ar fi o stație de bus, cum este cel în care ne aflăm noi acum… Ideea este ca locul să se prezinte sub forma unei butaforii vesele, călduroase”, spune cofondatorul Shoteria.

Alex Rădescu

Recent Posts

Record de credite noi pentru persoane fizice la BRD: 2,35 mld. lei în primul trimestru din 2024

În primul trimestri din 2024, venitul net bancar al Grupului BRD a atins o creștere de 5,3% față de aceeași…

14 minute ago

Claudiu Butacu & George Constantin: Sustenabilitatea, dincolo de definiții

Sustenabilitate [substantiv feminin, (numai) singular] – capacitatea de a exista constant. Nu este definiția noastră, ci primul rezultat al unei…

5 ore ago

Schimbare la vârful Tuborg România: Yoav Bar preia funcția de CEO

Tuborg România anunță o schimbare strategică în managementul organizației, prin aducerea lui Yoav Bar la conducerea companiei, în funcția de…

22 de ore ago

Profit de 390 mil. lei pentru Raiffeisen Bank România în primul trimestru din 2024

Raiffeisen Bank a înregistrat în primul trimestru din 2024 o creștere de 50% pe segmentul planuri de investiții, pensii private…

22 de ore ago

Primul teatru construit de la 0 de comunitate, Grivița 53 mai are nevoie de 500.000 euro

Proiectul născut din crezul artistic al scriitoarei și regizoarei Chris Simion Mercurian prinde tot mai mult contur existențial. După 8…

22 de ore ago

Smartphone-urile HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România

Noile smartphone-uri HUAWEI Pura 70 Ultra, HUAWEI Pura 70 Pro și HUAWEI Pura 70 sunt disponibile la precomandă în România.…

22 de ore ago