Extindere shot cu shot

“Glonțul meu pentru un pahar de whiskey!” Așa a început povestea shot-urilor, undeva în Vestul Sălbatic. O inedită formulă de succes a fost implementată și în Centrul Vechi din București, unde shot-uri în cele mai variate și colorate combinații își așteaptă clienții în Stația de Primă Alcoolizare, Shoteria. 

Traseul liniei speciale #Biz19ani a inclus și Stația de Primă Alcoolizare și Stația de Reabilitare. Aflându-ne însă în timpul serviciului, nu a descins echipa redacțională în faimosul local de licori colorate din Centrul Vechi, ci l-am invitat în redacția mobilă pe Vlad Hâncu, cofondator al Shoteria. După succesul înregistrat de inedita rețetă de consum nocturn de la Km 0 al distracției bucureștene, businessul Shoteria s-a extins inițial prin organizarea de petreceri corporate (secția bahică a evenimentului), iar din acest an se implică, pe partea de băuturi, și în domeniul nunților. “Organizăm petreceri corporate de trei ani de zile, iar de nunți ne ocupăm din acest an. La petrecerile corporate oferim servicii care se mulează pe personalitatea noastră ca echipă. Ne bazăm pe cocteiluri în pahare mici (shot-urile) și până la cocteiluri din pahare normale sau atipice”, spune cofondatorul Shoteria.

Meniul este gândit în funcție de logo, bran­ding, tema firmei respective, tema petrecerii, dorințele, hobbyurile beneficiarilor. “Cam așa a început epo­peea pe zona de corporate sau private events non-wedding. După cum spuneam, de anul acesta am intrat și pe zona de nunți, unde declanșatorul a fost faptul că am inventat un tort cu shot-uri. Avem mai multe mărimi, dar cel mai impunător este cel de 266 de unități, un tort piramidal care înlocuiește practic tradiționalul moment de final cu paharul de vin spumant. Este vorba de un serviciu disponibil peste tot în România, noi ofe­rind întregul meniul. Adică luăm o nuntă de la A la Z în ceea ce privește băuturile, de la răcoritoare la tărie și vin, de la cocteiluri la shot-uri”, explică Vlad Hâncu.

După ce a consolidat busine­ssul Shoteria în România, pe cei doi piloni (barul fix și evenimentele), managementul a decis să treacă la nivelul următor: internaționalizare și francizare. Este un plan pe care l-au avut de altfel încă de la începutul businessului. “Vizăm orașe cu trafic crescut de turiști, precum și să standardizăm nivelul de servicii și modul de prezentare a acestui bar și în alte părți. Suntem în discuții avansate pentru a duce conceptul în mai multe țări în același timp, dar francizarea și expansiunea nu sunt lucruri care se pot întâmpla foarte rapid”, explică cofondatorul Shoteria. Un lucru deloc ușor. Este nevoie de tatonări, de înțelegerea altor piețe, de identificarea partene­rului propice. În ceea ce privește valorea unei investiții, aceasta variază între 60.000 și 120.000 de euro pentru un local, dar costurile finale depind de la țară la țară. “Contează chiria orașului respectiv, contează mărimea spațiului, costurile implementării cons­trucției în sine, producția de diferite ele­mente de care ai nevoie pentru a funcționa și nu în ultimul rând licențele. În Italia, de exemplu, o licență poate să coste și 100.000 de euro, iar în Anglia și mai mult. Dar sunt și țări fără licență”, spune Vlad Hâncu. În ceea ce privește designul localului, franciza­rea Shoteria implică și o serie de reguli. “Din tema­tica noastră principală, aceea de stație, se poate păstra conceptul și eventual acesta să fie modificat. În București e o stație de tren, o gară. De aici încolo, dacă am vrea să visăm și să facem o glumă, probabil la Londra ar fi o stație de bus, cum este cel în care ne aflăm noi acum… Ideea este ca locul să se prezinte sub forma unei butaforii vesele, călduroase”, spune cofondatorul Shoteria.