Companii by Raiffeisen Bank Stiri

FlixBus lansează primele rute interne în România

26 iun. 2025 4 min

FlixBus lansează primele rute interne în România

Reading Time: 4 minute

FlixBus anunță extinderea sa pe piața națională prin lansarea primelor rute  în România.

Noile rute vor fi operate în parteneriat cu transportatori locali. Începând cu vara aceasta, FlixBus lansează 10 linii interne care vor conecta peste 50 de orașe din România. Pasagerii vor putea călători cu autocarul din Constanța către Timișoara, din București către Iași sau Satu Mare, dar și pe multe alte rute care vor traversa țara dintr-o parte în alta, oferind o nouă opțiune de mobilitate națională.

„Extinderea rețelei pe plan intern este un pas firesc către o ofertă de mobilitate complet integrată pentru pasagerii din România. Ne dorim să oferim o alternativă reală și sustenabilă celor care, până acum, nu aveau opțiuni de transport convenabile pentru a călători în țară. Suntem convinși că, alături de partenerii noștri, putem răspunde nu doar nevoilor de transport ale românilor, ci putem sprijini și dezvoltarea regională, precum și turismul local. Autocarele nu sunt doar un mijloc de transport, ele sunt un instrument pentru incluziune socială și teritorială, sustenabilitate și creștere economică”, a declarat Adrian Rășoiu, Director Business Development, FlixBus România.

Acum, odată cu deschiderea pieței interjudețene și alinierea României la modelul european de liberalizare a transportului, FlixBus aduce același model de succes și pe piața internă, contribuind la creșterea competiției și a calității serviciilor în beneficiul pasagerilor români.

„Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului susține toate proiectele și inițiativele care aduc servicii de calitate și contribuie la dezvoltarea turismului în România. Extinderea FlixBus pe piața de transport intern din România este un pas important prin care se diversifică opțiunile de mobilitate pentru cetățeni, sprijinind în mod direct dezvoltarea turismului intern și regional. Prin conexiuni moderne și eficiente între orașe, facilităm accesul mai ușor către destinații turistice din toată țara, susținând economia locală și promovând frumusețile României”, a declarat Gabriel-Bogdan Ștețco,  Secretar de Stat în cadrul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului.

Liberalizarea transportului interjudețean

Lansarea rețelei interne FlixBus vine într-un moment-cheie pentru piața de transport din România, care urmează să se alinieze la modelul european prin liberalizarea transportului interjudețean.
Experiența din alte piețe arată clar beneficiile acestui pas: mai multă competiție, servicii mai bune și prețuri mai accesibile pentru pasageri.

„FlixBus a împlinit recent 10 ani în Italia, o piață unde liberalizarea transportului cu autocarul a adus mai multă competiție, prețuri mai bune și acces sporit pentru pasageri. Credem că România are același potențial. Cu reguli clare și sprijin pentru inovație, putem construi împreună o mobilitate mai accesibilă, sustenabilă și conectată la nevoile reale ale oamenilor,” a declarat Andrea Incondi, Vicepreședinte FlixBus pentru Europa de Sud.

Odată cu această schimbare, România se aliniază modelului european deja adoptat cu succes în țări precum Germania, Franța, Italia sau, mai recent, Portugalia. Chiar și în contextul pandemiei, numărul pasagerilor a crescut cu peste 40%, iar veniturile din transportul rutier interurban au crescut cu 14%.

„Deschiderea pieței de transport este un demers pe care UNTRR l-a susținut constant, în vederea alinierii cu reglementările europene, dar și a oportunității de dezvoltare a tuturor operatorilor. Experiența altor state și apariția unor modele de business noi cum ar fi FlixBus arată clar că liberalizarea aduce beneficii directe pentru pasageri: servicii mai accesibile, mai sigure și mai variate si pune în valoare și companiile de transport rutier de persoane, într-o industrie extrem de fragmentată atât în Romania cât și la nivel european. Ne bucurăm să vedem că România face un pas important în această direcție și susținem o evoluție a transportului interjudețean într-un cadru competitiv și echitabil”, a precizat Radu Dinescu, președinte IRU și Secretar General UNTRR.

Importanța unei infrastructuri de transport accesibile și eficiente este susținută și de datele oficiale, prezentate în cadrul evenimentului de lansare a rutelor interne.

„La nivelul perioadei 2021-2024  cheltuielile cu transportul efectuate de turiști români și străini au crescut în termeni reali cu aproape 30%. De remarcat că anul trecut, în 2024, cheltuielile cu transportul turiștilor străini au avut un plus de 15,3%, iar acest lucru dovedește interesul turiștilor pentru țara noastră și nevoia tot mai mare de mobilitate, de conexiuni bune cu toate zonele turistice ale României. Aproximativ 37 de mii de turiștii străini care vin în țara noastră au ales autocarul ca mijloc de transport în 2024, iar dacă ne uităm la topul preferințelor vedem că autocarul rămâne în top 3 mijloace de transport preferate de străini”, a precizat Tudorel Andrei, Președinte Institutul Național de Statistică (INS).

Reprezentanții industriei turistice consideră, de asemenea, că îmbunătățirea accesului rutier între orașe și regiuni turistice reprezintă o condiție esențială pentru creșterea atractivității României ca destinație.

„Accesibilitatea este cheia în atragerea turiștilor. O rețea bine pusă la punct de transport cu autocarul  poate avea un impact real în stimularea turismului, mai ales în zonele care nu sunt deservite de aeroporturi sau linii feroviare competitive. În plus, turiștii europeni deja familiarizați cu brandul FlixBus vor avea mai multă încredere să exploreze și România prin aceleași mijloace. Este un pas binevenit pentru întreaga industrie”, a declarat Adrian Voican, vicepreședinte ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism).

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: