Management Companii by Raiffeisen Bank Interviuri

Florentin Avădanei, Goldbach Group: Orientat spre performanță

8 sept. 2025 4 min

Florentin Avădanei, Goldbach Group: Orientat spre performanță

Reading Time: 4 minute

Florentin Avădanei este un antreprenor care a căutat să fie mereu cu un pas înainte. Fondator și Co-CEO al Goldbach Group, el concentrează definiția rezilienței în business și arată, în Biz, că un lider nu se oprește din evoluție.

Ce înseamnă Goldbach Group azi?

Toate experiențele și toată competența acumulată în ani de zile ne-au ajutat azi să fim performanți în domeniul dezvoltării infrastructurii de retail. Acoperim în cadrul grupului Goldbach, prin câte o companie independentă, absolut toate etapele de dezvoltare ale unui proiect de retail, de la identificarea locației și ceea ce înseamnă partea de land development, proiectare, urbanizare, operațiuni cadastrale, până la construcție și property management.

Fiecare companie din grup se autofinanțează. Nu este nicio companie care să nu facă asta și care să nu fie deschisă către terți, în afară de cea de suport, unde am concentrat funcțiile de suport din cadrul grupului, adica departamentele de financiar, HR, contabilitate, comunicare. Este o structură de holding cu opt companii.

Cum s-a transformat viziunea în decursul anilor?

Am pornit de la consultanță și asistență tehnică în domeniul proiectelor finanțate din fonduri europene, dar, între timp, Smart Integration s-a transformat în Goldbach Consulting, care a preluat activitatea, Smart Integration rămânând compania care oferă servicii de suport în cadrul grupului.

Am devenit un actor important în domeniul infrastructurii de retail, participând la dezvoltarea și expansiunea rețelelor de magazine ale principalilor retaileri de food la nivel național. Am lansat dezvoltarea propriilor parcuri de retail sub brandul K2, astăzi având în operare aproximativ 13.000 mp și, în dezvoltare, în diferite stadii de execuție, proiecte care până în 2027 vor adăuga aproximativ 35.000 mp portofoliului actual. Obiectivul declarat: în 2030, atingerea unei suprafețe de 100.000 mp de spații dezvoltate și închiriate.

Pentru că am identificat și continuăm să identificăm oportunități de business, am ajuns și la dezvoltarea de parcuri fotovoltaice. Am pornit cu două proiecte în zona de sud-vest a României, acolo fiind practic cea mai bună zonă pentru astfel de dezvoltări fotovoltaice din punct de vedere al radiației solare la noi în țară. Vorbim de o capacitate instalată totală de 12 MW, în județul Mehedinți, iar astăzi, avem în dezvoltare alte două parcuri fotovoltaice cu o capacitate instalată totală de 12 MW și 12 MW de stocare, în județele Mehedinți și Gorj. Până în 2027, vrem să fim un jucător important în industria energiei regenerabile și să dezvoltăm parcuri fotovoltaice cu o capacitate totală de 100 MW.

Cred că la bază stă acest spirit antreprenorial. Până la urmă, astăzi facem retail, energie, consultanță, construcții, design interior. Nu înseamnă că peste cinci ani nu vom continua să facem același lucru, dar este foarte posibil să adăugăm și alte linii de business, dacă vom considera că există oportunități care merită explorate.

Nu știm ce va fi. Crescând, ajungând în acest punct, am încercat și am și reușit să ne întărim echipa. Așa s-a alăturat Elena Oancea, care a preluat în special două responsabilități. Pe de o parte, în cadrul holding-ului, dezvoltarea acestei componente de interior design, având o experiență anterioară vastă în domeniu și cu proiecte de succes emblematice, unele dintre ele premiate. Pe de altă parte, a preluat rolul de Co-CEO și a generat inclusiv o armonizare internă prin leadership-ul pe care ea îl transmite și promovează.

Cum gestionați interdependențele dintre companiile din cadrul Goldbach Group? Cum se alimentează reciproc?

Core business-ul grupului Goldbach este dezvoltarea de infrastructură de retail. Pentru că fiecare companie din cadrul grupului este independentă, se autofinanțează, încurajăm inițiativele individuale, astfel încât fiecare business să se dezvolte în domeniul său. În piață vrem să prestăm proiecte, iar în cadrul grupului avem procese clar definite și complementare. Plecând de la acest core business, care este dezvoltarea de retail și pe care o facem într-un mod integrat cu toate companiile, ne dorim să ne extindem și în zona de construcții, în calitate de antreprenor general.

De asemenea, ne dorim să ne dezvoltăm în zona de design arhitectural, să facem cât mai multe proiecte de acest tip, inclusiv pe plan internațional. În domeniul energiei, ne propunem să dezvoltăm compania și să avem, la un moment dat, un portofoliu propriu de parcuri solare. Consultanța în domeniul fondurilor europene va rămâne o activitate importantă în cadrul grupului câtă vreme aceste finanțări vor reprezenta un element fundamental pentru dezvoltarea economiei noastre.

Vom vedea dacă mai adăugăm ceva în viitor. Deocamdată, trebuie să ne consolidăm activitățile existente și să atingem anumite obiective. Am crescut foarte repede și acum ne aflăm într-o perioadă de consolidare dar și de adaptare la realitățile economice și sociale ale momentului. Focusul nostru este acum în retail, dar nu știm ce va fi peste cinci ani.

Cum vă definiți stilul de leadership?

Încerc, în momentul de față, să-mi transform stilul de leadership intuitiv pe care l-am avut de-a lungul timpului și să fiu mult mai atent la ceea ce își doresc oamenii, să fiu mult mai empatic și să nu mai urmăresc businessul doar din punctul de vedere al parametrilor financiari și operaționali. Sigur că viteza cu care noi ne dorim să se întâmple lucrurile ține de pasiunea noastră și nu neapărat de fiecare dată lucrurile pot merge în viteza pe care ne-o dorim. Trebuie să fim mult mai răbdători, mai empatici și mai înțelegători, să sprijinim mai mult efortul în echipă.

Mă preocupă această transformare pe care o consider necesară pentru a susține oamenii și echipa și chiar dacă, inițial, această abordare poate să scadă viteza, pe termen lung am convingerea că este o strategie câștigătoare, prin care evităm epuizarea și frustrarea. Astăzi, am credința că cea mai importantă resursă sunt oamenii. Am crezut, în trecut, că resursele financiare și determinarea sunt cele mai importante. Nu e chiar așa! Investițiile în oameni cred că sunt cel puțin la fel de importante pe termen lung.

La ce sunteți atenți atunci când alegeți oamenii cu care să lucrați?

La determinarea și adaptabilitatea lor. La disponibilitatea de a ieși din zona de confort. Are disponibilitate? Dacă o are, înseamnă că este adaptabil și atunci este o resursă importantă în care poți să investești pe termen lung. Dacă nu are, probabil va avea un rol limitat. Avem nevoie și de astfel de oameni, e loc pentru toată lumea, însă noi privim întotdeauna din perspectiva evoluției oamenilor cu care lucrăm.

Ce v-ați dori să se știe despre Goldbach Group?

Goldbach Group este despre dezvoltarea comunităților, despre oameni, despre îmbunătățirea performanțelor, autodepășire și ieșirea din zona de confort. Asta este cultura pe care noi o îmbrățișăm aici. Vrem să satisfacem nevoile tuturor clienților noștri, în condiții foarte clar definite și negociate. Acesta este obiectivul nostru de calitate.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 397 (1 – 20 septembrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: