Analize Antreprenori by eMAG Business

Franciză sau start-up. Cum e mai bine să începi un business?

11/09/2020 < 1 min read

Franciză sau start-up. Cum e mai bine să începi un business?

Reading Time: < 1 minut

Piața de francize din România a atins cifra de 3,6 miliarde de euro în 2019. Cum va fi în 2020?  Manuela Voicilă, master francizor BNI România și singura româncă certificată oficial ca expert în francize de către Certified Franchise Executive, estimează, în cel mai bun caz, menținerea la nivelul de anul trecut sau o scădere de 10%.

”Evoluția pieței francizelor nu este dictată doar de alegerile antreprenorilor, de curajul lor de a investi sau de a pune pe piață noi concepte de business. Cifra de afaceri pe care o vor genera francizele în România în acest an este strâns legată de cum s-a mișcat capitalul de afaceri în acest an și, din nefericire, acesta nu a fost prea vioi”, explică Manuela Voicilă.

FRANCIZĂ SAU START-UP?

Pentru o master franciză, taxa inițială este între 50.000 și 100.000 de euro, chiar mai mult. La aceasta se adaugă investițiile ulterioare legate de implementare, locație, personal, marketing. Costisitor? Posibil! Dar primești o rețetă de business verificată, rezultate predictibile, sprijin continuu. 97 % dintre francize sunt pe piață și după 5 ani.

Franciza reprezintă un model de business cu o rată de reușită de peste 95%.

Un start-up presupune investiții mai mici, îți aduce libertate, creativitate, riscuri. Un nou început. Dezavantaje? 90% se închid după trei ani de la existență.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă