Interviuri Business

François Coste, Groupama România: Expertiză globală cu specific local

22 feb. 2023 5 min

François Coste, Groupama România: Expertiză globală cu specific local

Reading Time: 5 minute

Conduce o echipă puternică, a cărei misiune este să ajute clienții și partenerii să se bucure de fiecare moment știind că Groupama le va fi alături în fața provocărilor. François Coste, CEO al Groupama România, ne-a spus cum se diferențiază liderul pieței de asigurări și care sunt planurile companiei în 2023.

Cum se diferențiază Groupama de alți asigurători?

Povestea Groupama începe în Franța, acum mai bine de 100 de ani, atunci când câțiva fermieri francezi au creat fonduri mutuale locale, pentru a se proteja reciproc în cazul în care s-ar fi confruntat cu pierderi, dar și pentru a-și da o mână de ajutor în viața de zi cu zi. În sistemul mutual, clienții sunt și acționari, relația dintre cei doi stakeholderi devenind una de colaborare, de parteneriat. Consecința este o orientare autentică către clienți și faptul că toată contribuția financiară a clienților se acumulează în companie, nefiind plătită sub formă de dividende. Profitul este necesar, dar scopul său este mai degrabă acela de a întări compania.

Valorile sistemului mutual sunt solidaritatea, responsabilitatea, proximitatea, iar noi, la Groupama România, am înțeles că aceste valori trebuie să ne fie fundația a tot ceea ce facem zilnic. Avem deci un prim puternic element diferențiator chiar în istoria noastră, în modul în care ne-am creat valori și principii și în modul în care reușim să îmbinăm avantajele globalului cu cele ale localului. Avem un portofoliu complex de produse și servicii, am făcut din inovație o practică în avantajul clientului și nu un scop în sine și am ales să punem un atribut foarte important în tot ceea ce facem, empatia.

Am înțeles că oamenii nu au nevoie doar de un produs de asigurare, au nevoie de continuitate, de siguranța că vor putea depăși cu mai multă ușurință un moment neprevăzut, știind că au alături un partener de încredere. Am înțeles cât de importantă este proximitatea, cât de important este să îmbini expertiza unui grup global, cu specificul unui asigurător local și am mizat de fiecare dată pe calitate la un preț corect.

Ce strategie a abordat Groupama în România?

Am rămas fideli strategiei noastre, aceea a creșterii sustenabile, în timp ce câștigăm preferința românilor, indife­rent de provocările sau schimbările care au apărut pe parcursul ultimilor ani în industria de asigurări. Au fost multe momente definitorii, în care ne-am asumat cu multă responsabilitate rolul și am contribuit astfel la o normalizare în curs a pieței din România.

Am fost atenți la nevoile clienților noștri și am răspuns cu produse și servicii care să acopere cât mai bine aceste nevoi – fie că a fost vorba de digitalizare, de oferirea gratuită a unor acoperiri specifice COVID-19 în perioada pandemiei sau de introducerea unor inovații legate de telemedicină. Toate acestea au fost posibile datorită unei echipe stabile de care sunt foarte mândru, care a evoluat frumos în acești ani, dând dovadă de flexibilitate și agilitate.

Am consolidat linii de business, ne-am câștigat cu multă responsabilitate rolul de lider și, poate cel mai important, în toți acești ani, am prioritizat calitatea la un preț corect, atunci când vine vorba ­despre produsele și serviciile noastre. Astăzi, vedem că piața din România se rearanjează și în baza acestui principiu, ceea ce nu poate decât să ne dea încredere în viitorul întregii industrii.

Cum a evoluat businessul companiei în România în 2022 și care sunt pers­pectivele pentru 2023?

Suntem bucuroși că, în 2022, am reușit să ne menținem lideri pe linia asigurărilor de locuințe, am crescut pe piața asigurărilor RCA mizând pe principiul calității la un preț corect, am crescut foarte mult și pe linia asigurărilor de sănătate și accidente, dar și pe linia CASCO.

În plus, recent, am fost recunoscuți pentru al șaselea an consecutiv ca Angajator de Top de către Top Employer Institute. Este un premiu care ne onorează ținând cont că Groupama este cel mai mare angajator din industria de asigurări din România, cu peste 1.400 de angajați. În 2022, am crescut numărul de angajați cu 8% și am reușit să atragem 282 de colegi noi. Aceste reușite sunt rezulta­tul muncii unei echipe puternice, a cărei misiune este să ajute clienții și partenerii Groupama să privească viața cu optimism, să se bucure de fiecare moment, mai mic sau mai mare, știind că le vom fi alături în fața provocărilor.

În 2023 vom continua să investim în produsele și serviciile noastre, mizând pe calitate, simplitate și predictibilitate, totul pentru a răspunde nevoilor clienților noștri. Vom consolida și dezvolta noi parteneriate, sub semnul unui slogan preferat nouă – ”Nu contează ce obstacol ai în față, contează pe cine ai alături” – și vom continua să investim în digitalizare, căutând soluții astfel încât integrarea tehnologiei în produsele Groupama să sprijine cu adevărat clienții și să contribuie, totodată, la eficiența noastră la nivel de business. Bineînțeles, vom continua să investim și în oamenii noștri, și în brand.

Care este rolul sustenabilității și cum o integrați în businessul Groupama?

Mereu am știut că succesul unui business nu stă numai în rezultatele financiare, ci și în contribuția la binele comun, în implicarea în comunitatea din care face parte, așa că acest aspect este din ce în ce mai important pentru noi. Am început încă de anul trecut un proces de integrare mai accentuată a sustenabilității la toate nivelurile de business, proces care va continua și anul acesta, când plănuim să lansăm și un nou raport de sustenabilitate, aliniat noilor reglementări, dar și un nou raport al amprentei noastre de carbon, indicator pe care îl măsurăm în mod voluntar.

Vrem să avem o contribuție cât mai relevantă la nivelul comunităților și să încurajăm volunta­riatul, atât în rândul colegilor noștri, cât și în societate. Un program dezvoltat de noi în acest sens este Ambasador CSR, prin care le dăm ocazia colegilor din toată țara să devină o voce pentru comunitățile în care locuiesc, lucrează, în care au crescut. Împreună gândim și implementăm proiecte în comunitățile pe care ei le reprezintă. Suntem încântați că utilitatea și creativitatea acestui proiect au fost recunoscute în 2022 în cadrul celei de-a patra ediții a Community Index, Ambasador CSR obținând distincția Silver la categoria Employee Engagement.

Anul trecut am dat startul unui alt proiect de CSR important, programul Salvatorii de vieți, prin care alături de toate filialele Groupama din lume ne unim forțele pentru a instrui cât mai multe persoane în acordarea primului ajutor. În România am început prin a ne asigura că noi, oamenii din Groupama, știm ce avem de făcut în cazul unei urgențe, așa că în perioada septembrie – decembrie am instruit 800 de colegi în acor­darea primului ajutor. În curând, începe o nouă etapă a proiectului, în care ne propunem să facem acest proiect gratuit și accesibil pentru toți cei care își doresc să învețe cum să salveze o viață.

Desigur, nu pot încheia fără a aminti și de celelalte direcții importante ale strategiei noastre – susținerea cinematografiei, a sportului și a prevenției. Groupama susține unele dintre cele mai importante festivaluri de film din România, precum și producția de filme românești. Un proiect de căpătâi pentru noi în acest context a fost contribuția la renovarea cinematografului Studio din Timișoara, care anul acesta își va redeschide porțile.

Groupama este asigurătorul oficial al Federației Române de Rugby și al echipei naționale Stejarii, așa că anul acesta vom striga împreună pentru Stejarii noștri, chiar în Franța, țara gazdă a competiției.

#BizFranta este un proiect marca Biz, unic în lume. Partenerii ediției sunt GroupamaOrange și Air France.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 370 (16 februarie – 15 martie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: