Interviuri MarComm Marketing

Aleksandras Cesnavicius, Pro TV: Pariu pe conținut local

28 mai 2019 5 min

Aleksandras Cesnavicius, Pro TV: Pariu pe conținut local

Reading Time: 5 minute

Spune că a găsit modalitatea potrivită de a produce conținut de calitate și, în același timp, să crească profitabilitatea companiei. Discret cu aparițiile în presă, de obicei nu acordă mai mult de unul – două interviuri pe an, Aleksandras Cesnavicius este genul de CEO pus pe treabă, care vorbește mai puțin, dar face mai mult. 

Aleksandras Cesnavicius conduce de aproape șase ani Pro TV și are 19 ani de experiență în media. Înainte de Pro TV, a condus cea mai mare agenție de media din țara sa de origine, Lituania. A lucrat și pentru grupul de media scandinav MTG, precum și pentru RTL, în Luxemburg. A avut de asemenea poziții de top management în televiziune în Lituania, Ungaria, Cehia, Slovenia, precum și pentru o serie de proiecte speciale în Rusia.

Rezultatele de anul trecut arată că 2018 a fost un an bun pentru Pro TV. Ce a impulsionat creșterea?

Comparativ cu 2017, am înregistrat o creștere de 14% a profitului operațional înainte de dobândă, impozit și amortizare. Veniturile din publicitate au crescut și ele odată cu dezvoltarea pieței de advertising, în timp ce noi am redus costurile totale. La baza acestor rezultate impresio­nante este performanța programelor noastre. Totul depinde de conținutul bun. Avem divertisment de top, cele mai credibile vedete, cele mai re­levante și obiective știri și o echipă excelentă de profesioniști care construiesc strategii potrivite pentru aceste produse.

Aleksandras Cesnavicius2
Aleksandras Cesnavicius, CEO, Pro TV

CME, grupul internațional care în România deține Pro TV ar putea fi scos la vânzare, în întregime sau parțial, arată un comunicat emis recent de companie. Cum comentați acest anunț?

Nu pot răspunde în numele acționarilor CME. Așa cum a fost anunțat în comunicatul de presă al CME, este în desfășurare o analiză care evaluează alternativele strategice pentru creșterea valorii oferite actionarilor. Este o evaluare normală în business, ținând cont de creșterea susținută a CME din ultimii ani.

Care sunt principalele transformări pe care le-ați remarcat în ultima perioadă pe piața de televiziune din România?

Există un apetit din ce în ce mai mare pentru conținutul local. Oamenii își doresc să vadă mai multe povești în care se regăsesc, care să reflecte rea­litatea și să valorifice potențialul local. Cum telespectatorii așteaptă să vadă cât mai mult din lumea în care trăiesc în programele TV, este foarte important să fii relevant. Vom continua să ne consolidăm oferta de programe premium, indiferent că vorbim despre comedie, dramă, de cele mai bune emisiuni de divertisment sau cele mai de încredere știri TV din România.

Ați investit din ce în ce mai mult în producții locale. Ce v-a convins să pariați pe această strategie?

Conținutul local le permite telespectatorilor să empatizeze cu poveștile de aici și să consolideze sentimentul de apartenență și solidaritate. Oamenii apreciază asta și, din acest motiv, adesea preferă conținutul local celui internațional. Sunt foarte multe ca­nale TV care oferă doar filme și seriale internaționale și sunt puține televiziuni care oferă conținut românesc, iar dintre acestea, Pro TV este cel mai popular. Investiția în conținut local este modul prin care ne menținem poziția de lider de piață.

Cât spațiu de emisie acoperă pro­ducțiile locale pe ansamblul grilei de programe Pro TV?

Peste 85% din prime-time-ul nostru din această primăvară reprezintă conținut local. În alte cuvinte, șase zile din șapte avem conținut local. Ne dorim să mergem chiar mai departe, dar trebuie să fim foarte atenți la ritmul creșterii conținutului local, pentru a ne asigura că avem în permanență calitate maximă produsă de oamenii potriviți.

Care sunt principalele provocări în dezvoltarea de conținut local?

Cele mai mari provocări sunt relevanța și talentul. În primul rând, atunci când dezvolți conținut local trebuie să te asiguri că există o apetență pentru acest tip de produs la publicul tău. Trebuie să știi că oamenii sunt interesați de conținutul pe care vrei tu să îl oferi. Apoi, cea de-a doua provocare este să distribui persoanele potrivite în rolurile corecte. Chiar și cele mai bune idei pot eșua dacă nu ai oameni talentați care să lucreze cu pasiune. Și, ca orice lucru bun, oamenii talentați sunt rari. Trebuie să faci eforturi să îi atragi, să le acorzi timp și bani ca să dezvolte un conținut bun. Ne dorim să găsim cele mai bune idei, formate și concepte pentru publicul nostru și sunt foarte bucuros să spun că suntem norocoși să lucrăm cu unii dintre cei mai talentați oameni din România. Iar asta se vede în fiecare zi, pentru că majoritatea telespectatorilor își petrec serile la Pro TV.

“Vlad”, una dintre cele mai recente producții locale din portofoliul Pro TV, se bucură de succes la public. Care este rețeta acestei producții?

“Vlad” a fost unul dintre cele mai mari pariuri din această primăvară. În spatele acestei producții este foarte mult efort, timp, buget, pasiune și dedicare. Am achiziționat licența serialului turcesc de succes “Ezel” și ne‑am propus de la bun început ca acest serial să fie premium, de foarte bună calitate cinematografică. Din punctul meu de vedere, echipa a făcut o treabă minunată și sunt foarte mândru să văd rezultatele de audiență după fiecare episod – românii preferă această producție, deși concurența este foarte puternică.

Revine MasterChef anul acesta?

Da, MasterChef revine la Pro TV și sunt foarte entuziasmat. Este unul dintre formatele în care cred cel mai mult și este unul dintre cele mai popu­lare branduri pe piața românească. Am început să lucrăm deja la această producție, iar echipa pregătește un sezon memorabil.

Conduceți Pro TV de aproape șase ani. Care au fost cele mai importante momente în tot acest interval?

În ceea ce privește grila de programe, cele mai mari schimbări au fost cu scopul de a deveni mai relevanți și mult mai locali. Ca brand, aș vrea să menționez procesul de rebranding din 2017, care a adus toate canalele și platformele noastre sub brandul Pro. În materie de business, am găsit modalitatea potrivită de a ne menține poziția de lider de piață, de a produce conținut de calitate și, în același timp, de a crește profitabilitatea companiei.

IMG 0094
Producția locală ”Vlad” este pariul Pro TV din această primăvară. Peste 85% din prime-time-ul actual este acoperit de conținut local.

Mai este televiziunea tradițională atractivă pentru publicul tânăr? Ce faceți ca să atrageți audiență din partea tinerei generații de telespectatori?

Dacă găsești modalitatea potrivită prin care să îți apropii publicul tânăr fără să pierzi audiența ta principală, atunci ai o șansă să le câștigi atenția. Unul dintre cele mai importante lucruri este de a avea o strategie smart pentru digital, care susține și reușește să ducă un pas mai departe conținutul linear. Nu mai există discuția despre TV versus digital, am trecut de acea etapă. Există doar conținut distribuit pe mai multe platforme. Televiziunea este din ce în ce mai puternică și crește rapid, indiferent de platforma pe care este difuzată.

Dintre noile tehnologii, care v-a atras atenția în mod special?

În Pro TV suntem o echipă unitară de profesioniști, specializați pe zone diferite, inclusiv pe creare de conținut și distribuție. Deciziile strategice se iau colectiv, la nivel de echipă, iar fiecare membru al echipei își aduce propria viziune în discuție. De exemplu, noua aplicație mobilă Pro TV Plus a fost dezvoltată și lansată într-un timp foarte scurt, mulțumită efortului susținut al departamentelor noastre de digital, IT, tehnic și conținut.

Ce planuri aveți în privința continuării integrării platformelor digitale?

Consider că zona digitală are un mare potențial de creștere. Ne-am extins echipa cu profesioniști din media și jurnalism și ne concentrăm pe dezvoltarea și implementarea unor noi strategii care să ne permită să fim din ce în ce mai prezenți și relevanți în digital. Anul trecut am lansat platforma Pro TV Plus, iar anul acesta am anunțat și aplicația mobilă pentru Pro TV Plus, care aduce tot conținutul Pro TV, dar și multe exclusivități, pe mobile. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: