Finanțe Stiri

Fresh contactless

17 mai 2016 3 min

Fresh contactless

Reading Time: 3 minute

MasterCard si OrangeFresh au finalizat integrarea solutiei de acceptare a platilor cu carduri contactless MasterCard si Maestro la nivelul flotei de vendomate a OrangeFresh, marcand una dintre primele implementari de acest tip din Europa Centrala si de Est.

Plata contactless prin cardurile MasterCard la vendomatele OrangeFresh a putut fi testata in premiera de catre consumatorii din Romania in toamna anului trecut, in cadrul expozitiei Internet & Mobile World, ce a avut loc in Bucuresti, iar feedback-ul consumatorilor la prima iesire in piata a fost unul peste asteptari, arata reprezentantii MasterCard. De altfel, de la implementarea solutiei de acceptare a platilor contactless cu cardurile MasterCard si Maestro, aproximativ unu din cinci dintre consumatori au optat pentru aceasta metoda de plata, potrivit datelor OrangeFresh.

OrangeFresh, parte a SAS Grup – un furnizor important de solutii de monitorizare la distanta, opereaza o flota de 54 de automate de suc fresh de portocale la nivelul Capitalei. Plata cu cardul la vendomate a fost o solicitare constanta la nivelul pietei, multe dintre vendomate fiind amplasate in locatii cu trafic ridicat, unde rapiditatea si eficienta platii sunt decisive pentru experienta consumatorilor. Beneficiind de expertiza si sprijinul MasterCard, OrangeFresh a realizat implementarea solutiei de plata MasterCard contactless in colaborare cu Banca Transilvania, in calitate de banca acceptatoare si furnizorul de solutii de plata electronica Ropeco.

“Credem ca este important sa continuam extinderea platilor contactless, dat fiind impactul pozitiv adus de aceasta tehnologie la nivelul experientei de plata, precum si feedback-ul pe care l-am primit din partea comerciantilor si a consumatorilor. Piata vendomatelor este una dezvoltata in Romania, dar inca tributara solutiilor traditionale de plata cu numerar, monede sau bancnote,” a declarat Gabriel Ghita, Head of New Business CEE, MasterCard Europe.

Discutiile cu operatori si furnizori de tehnologie de pe aceasta piata indica nevoia de dezvoltare a solutiilor de plata cu cardul la vendomate, spune Gabriel Ghita, adaugand ca avantajele sunt evidente atat operational, cat si comercial.

“Colaborarea cu OrangeFresh si partenerii lor a rezultat nu doar in prima implementare completa la nivelul unei retele de vendomate din Romania, dar a condus si la aparitia primei solutii complete de plata cu cardul la vendomate care poate fi utilizata de orice alt operator. MasterCard va continua sa sustina initiativele de dezvoltare a platilor electronice, iar prin aceasta implementare am deschis un nou front de lucru pe piata din Romania si probabil in regiune”, a declarat Gabriel Ghita.

„Implementarea platilor cu carduri bancare a fost primita cu entuziasm in locatiile tip imobile de birouri, unde beneficiile, dar si popularitatea metodei de plata contactless la nivelul consumatorilor sunt evidente, in termeni de rapiditate, siguranta si eficienta a tranzactiilor. Credem ca in maximum 2 ani de zile, pe masura ce ponderea cardurilor contactless va continua sa creasca si tot mai multi clienti se vor obisnui cu noua metoda de plata, acest tip de plata o sa ajunga sa reprezinte peste 30% din totalul platilor. Castigul real va fi eliminarea cash-ului, pentru noi, si eliminarea problemelor generate de nevoia de a avea bani potriviti pentru cumpararea unui produs din vendomate de catre clienti, care pot utiliza cardul lor contactless ca sa achizitioneze produsul dorit” a afirmat Adrian Dinu, Owner, Orange Fresh.

„Ne bucuram ca am reusit intr-un timp record sa oferim pietei romanesti prima solutie bancara de plata de tip contactless la nivelul vendomatelor. Practic, prin aceasta solutie, Orange Fresh pune la dispozitia utilizatorilor, posesori de carduri MasterCard contactless, o modalitate de plata mult mai rapida, comoda si simpla, generand un confort sporit si o experienta placuta. Suntem convinsi ca astfel de solutii reprezinta viitorul in zona sistemelor de plati oferite clientilor nostri” a declarat Marius Flore, Director Canale Electronice, Banca Transilvania.

Evolutia accelerata in materie de grad de adoptie a tehnologiei contactless a devenit o tendinta pe plan local, unde exista o masa critica de early adopters ai tehnologiilor inovatoare. Potrivit MasterCard, volumele tranzactionate pe plan local prin intermediul cardurilor MasterCard si Maestro contactless au inregistrat o crestere de 930% intre 2014 si 2015. Totodata, numarul tranzactiilor cu carduri contactless MasterCard sau Maestro a crescut cu 636% anul trecut, prin comparatie cu 2014.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: