Analize

Garantie pentru viitor

28 iun. 2013 7 min

Garantie pentru viitor

Reading Time: 7 minute

<p> <strong>Fiecare dintre noi priveste intr-un anume fel viitorul. Unii il vad cu speranta, altii cu incredere, iar altii se tem de ceea ce ar putea urma. Insa fiecare isi doreste sa se  bazeze pe anumite lucruri care sa ii faca viata mai frumoasa si mai linistita. Unele dintre acestea sunt asigurarile. </strong></p> <p>  </p> <p> A fost odata ca niciodata… cand pe aceste meleaguri domnea bunastarea si supusii regelui Economie se bucurau de cresteri si de impliniri. Apoi a aparut balaurul Criza, care a muscat din toata cresterea castigata, iar regele a pierdut din regatul peste care domnea. Pare o poveste, insa economia ramaneasca a avut o perioada in care toate domeniile de activitate au crescut si au castigat din plin, cresterile procentuale anuale fiind de doua cifre. Unul dintre aceste domenii, o vedeta in perioada aceea fericita, a fost cel al asigurarilor, care atunci dobandea tot mai multi adepti pentru ca oamenii incepeau sa inteleaga cum sta treaba cu asigurarile si care sunt beneficiile. An de an, companiile raportau cu succes cresteri procentuale de cate doua cifre, iar piata crestea vazand cu ochii.</p> <p>  </p> <p> Din pacate, balaurul Criza a facut ca dintr-un Fat-Frumos, economia sa ajunga o Cenusareasa, iar asigurarile sa stagneze si sa aiba cresteri moderate, mult sub potentialul pe care il au. In general, oamenii prefera sa nu se gandeasca prea mult la asigurarile de viata, considerand ca mai au timp sa le realizeze sau ca lor nu li se intampla fatalitatile. Si prefera sa faca altceva cu banii decat sa se asigure, ceea ce este inca o problema de informare si de intelegere a modului in care functioneaza aceasta industrie. De aceea, piata asigurarilor este dominata in mare parte de asigurarile pentru masini, care de altfel sunt si obligatorii. Acesta este poate si unul dintre motivele pentru care se incheie asigurari pentru masini. In ciuda acestei realitati, preocuparile legate de viitor – de pensie, sanatate, copii – apar tot timpul in sondaje atunci cand ramanii sunt intrebati cum isi vad viata.</p> <p>  </p> <p> In acest moment, piata de asigurari de viata din Ramania arata astfel, conform informatiilor publicate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA): volumul total al primelor brute subscrise in 2012 a crescut cu putin peste 3%, ajungand la 1,803 miliarde de lei, fata de 1,738 miliarde de lei in anul precedent. Aceasta situatie este determinata in special de incertitudinea mediului economic, dar si de reorientarea companiilor de asigurari care si-au pierdut apetitul de a investi in conditiile in care potentialul de piata – de altfel semnificativ – nu se concretizeaza.</p> <p>  </p> <p> Theodor Alexandrescu, CEO al Metropolitan Life, unul dintre cei mai importanti jucatori din piata, apreciaza ca este nevoie de o schimbare semnificativa a domeniului pentru a relua cresterea. „Noi suntem de cand stiu eu la 20% din piata totala de asigurari, e un platou ca valoare, dar si ca procent. De foarte multe ori, oamenii au tendinta sa dea vina pe sisteme, pe guvern. Probabil ca am fi putut ajunge mai departe daca am fi fost ajutati cu deductibilitatea fiscala, care a existat in toate tarile din Europa Centrala si de Est la inceputuri, iar in unele exista si acum ca adjuvant al dezvoltarii. Dar atunci cand arati cu degetul inspre cineva, trei degete sunt indreptate, de fapt, inspre tine. Cred ca si noi ca industrie avem o parte de vina. In primul rand pentru ca nu am adus argumente suficient de logice si de concrete pentru a determina diversi factori de decizie sa ne ofere aceste facilitati. In al doilea rand, produsele din Ramania au fost adaptate la conditiile din Ramania, iar asiguratorii au evitat preluarea riscului. Chiar daca vedeau potentialul, companiile de asigurare au dorit ca mai intai piata sa functioneze si dupa aceea sa se adapteze, in loc sa vina cu niste produse care sa preia un risc ce uneori poate fi dificil de controlat.”</p> <p>  </p> <p> Alexandrescu, un veteran al industriei, crede ca domeniul are si el aceasta parte de vina tocmai pentru ca nu a educat piata, consumatorul, astfel incat produsele oferite sa adauge intr-adevar valoare clientului. Adica, mai precis, companiile de asigurari nu s-au adaptat conditiilor de piata la momentul respectiv pentru a oferi beneficii de asigurare in linie cu viziunea industriei asa cum si-o doreau.</p> <p>  </p> <p> Dar totul nu este pierdut. Acum este un moment potrivit pentru a educa, mai ales ca suntem in punctul in care oamenii au nevoie sa le fie aratate care sunt beneficiile unei asigurari si, mai ales, cum pot fi ei ajutati sa aiba parte de aceste beneficii. La noi, este inca nevoie de educatie, chiar daca exista acum mai multa informatie ca oricand, iar consumatorii pot alege produse in cunostinta de cauza. Beneficiile asigurarilor au inca nevoie sa le fie explicate oamenilor, astfel incat acestia sa ajunga singuri la a constientiza ca politele de asigurare le garanteaza viitorul si, mai mult, pot avea parte numai de lucruri bune. Odata intelese aceste nevoi, atunci  segmentul de asigurari de viata va fi marcat de consolidare, pentru ca este firesc sa se intample acest lucru pe o piata care se maturizeaza. In plus, cresterea poate veni de la banci, de exemplu. Asa cum exista in multe dintre tarile europene, jucatorii bancari care ofera si servicii de asigurare pot contribui cu succes la consolidarea domeniului si la revenirea lui pe plus.</p> <p>  </p> <p> <strong>AMERICANII SUNT AICI</strong></p> <p> Spuneam ca ramanii sunt preocupati de cum arata viitorul lor si mai ales pe mainile cui incape acesta. Studiile  de piata au aratat ca ramanii prefera companii internationale atunci cand vine vorba de asigurari, si mai ales, organizatii americane. Companiile americane sunt asociate cu siguranta, cu garantia lucrului bine facut in special atunci cand vine vorba de asigurari de viata sau de sanatate. In acest moment, pe piata din Ramania exista o singura companie americana de asigurari de viata, care tocmai si-a marcat intrarea in Ramania achizitionand doua entitati distincte. Este vorba de Metropolitan Life, care a debutat pe acest segment odata ce a cumparat Alico si Aviva.</p> <p>  </p> <p> In plus, campania de comunicare prin care Metropolitan Life si-a anuntat prezenta in Ramania l-a readus in ochii publicului pe Snoopy, celebrul catelus beagle din benzile desenate, care de altfel este si ambasadorul companiei americane. Metropolitan Life a lansat campania de promovare la mijlocul lunii februarie cu un mesaj datorita caruia consumatorii ramani sa stie ca piata de asigurari are un nou jucator si unul foarte puternic, de altfel liderul global in asigurari. Mesajul „Suntem aici” a prins viata cu ajutorul lui Snoopy, iar imaginea Metropolitan Life a fost prezentata in diverse locuri pe care le intalnim in viata de zi cu zi. Prin aceasta metafora de a fi pretutindeni, compania se pozitioneaza ca o companie accesibila si care poate contribui la siguranta financiara a tuturor, dovedind ca asigurarea de viata te insoteste zilnic, prin protectia oferita pentru diverse nevoi: viata, sanatate, pensii.</p> <p>  </p> <p> Brandul Metropolitan Life se bazeaza pe istoria si succesul companieimama, o istorie care se intinde pe 145 de ani, in care a castigat increderea a peste 90 de milioane de clienti. La origine, „metropola”, de unde provine numele grupului, era orasul New York, acolo unde a fost infiintat in anul 1868. Astazi, prin filialele si companiile sale afiliate, MetLife, compania americana care detine Metropolitan Life in Ramania, detine pozitii de conducere in piete din Statele Unite, Japonia, America Latina, regiunea Asia-Pacific, Europa si Orientul Mijlociu. Mesajul „Suntem aici” arata ca acum Metropolitan Life Insurance Company, un lider mondial in asigurari de viata, este si in Ramania, sub marca Metropolitan Life.</p> <p>  </p> <p> In cadrul companiei au fost reunite atat expertiza globala, puterea si stabilitatea financiara ale grupului, cat si experienta si profesionalismul a peste 14 ani pe piata locala. Expertiza pe care Metropolitan Life o are pe pietele dezvoltate va ajuta consumatorii ramani sa inteleaga cat de importante sunt asigurarile si de ce este nevoie ca fiecare dintre noi sa ne asiguram viitorul cu un asemenea produs. Mai mult, organizatia americana are avantajul ca poate sa puna la dispozitia clientilor produse care sa le ofere cele mai importante beneficii pentru viitorul lor.</p> <p>  </p> <p> Un astfel de produs este lansarea Viitor MET, unicul produs de pe piata ce ofera garantia unei pensii sigure pe viata atunci cand un client ajunge la varsta de pensionare. In plus, Metropolitan Life poate sa ajute si la dezvoltarea industriei, data fiind experienta bogata pe care o are in piete mature sau in curs de dezvoltare. De exemplu, Metropolitan Life poate sprijini ajutoritatile in reforma sistemului de sanatate. Asigurarile private de sanatate sunt unul dintre punctele forte ale companiei americane, iar experienta pe care o au in atatia ani in alte piete se poate dovedi benefica si la noi.</p> <p>  </p> <p> “Reforma va avea un puternic rol educativ, in sensul ca ramanii vor intelege mai bine utilitatea unei asigurari de sanatate, vor constientiza ca sanatatea implica anumite costuri si ca trebuie sa aloce bani in acest scop. In ceea ce priveste asigurarile de viata si pensiile private, principalele provocari tin de starea economiei in ansamblu, de stabilitatea si nivelul veniturilor ramanilor. Cand cresterea economica va reveni la un ritm mai accelerat, apreciem ca si asigurarile de viata vor iesi din aceasta perioada de stagnare”, spune Theodor Alexandrescu. Si ca sa intelegem dimensiunea companiei Metropolitan Life, trebuie sa vedem care este cartea de vizita cu care se prezinta in Ramania.</p> <p>  </p> <p> Organizatia este numarul 1 in asigurari garantate – accidente si imbolnavire, in functie de primele brute subscrise la finalul anului 2011, conform raportului anual al CSA. Este numarul 3 in piata de asigurari de viata, cu 16% cota de piata – 11,90% Alico Asigurari si 4,22% Metropolitan Life Asigurari. Si nu in ultimul rand, aproape doua milioane de clienti beneficiaza de asigurari de viata si pensii private si obligatorii de la companiile Metropolitan Life.</p> <p>  </p> <p> Toate aceste atuuri fac din compania Metropolitan Life o baza de incredere pentru asigurari si un sprijin pentru cei care vor sa fie siguri ca au o optiune viabila pentru viitor. Si pentru ca stim ca americanii au in ADN-ul lor vointa, ambitie si dorinta de a fi primii, nici Metropolitan Life nu face exceptie. Si-a propus ca in urmatorii ani sa devina liderul pietei, alegerea naturala a celor care stiu cum arata viitorul lor alaturi de cineva care poate sa aiba grija de ei. Cum va reusi Metropolitan Life sa ajunga numarul 1 pe o piata extrem de competitiva? Simplu, punand nevoile clientilor in centrul activitatilor zilnice ale companiei. Doar asa, printr-o oferta de produse viabile si servicii de calitate orientate catre client, pot sa cucereasca o piata care are nevoie de un impuls. Reteta care sta la baza ambitiilor companiei americane ne-a dezvaluit-o Theodor Alexandrescu in interviul de mai jos. Si ca sa intelegeti cu ce vine diferit Metropolitan Life, in paginile urmatoare am analizat produsele care au facut din organizat ia americana lider mondial.</p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: