Lifestyle

Germania mizează pe turismul cultural

Reading Time: 2 minute

Vara anului 2021 este momentul zero pentru majoritatea destinațiilor turistice, iar Germania își propune să atragă turiștii din întreaga lume prin promovarea tradițiilor, a meșteșugurilor tradiționale și a ofertei culturale vaste în tot ansamblul său.

Pandemia de coronavirus a adus incomingul German aproape de punctul în care se afla în anul 1993. Dacă în perioada 1993  – 2020 incomingul German a înregistrat recorduri anuale consecutive și creștere totală de peste 159%, în anul 2020 numărul total al înnoptărilor înregistrate a fost de 32 milioane. Scăderea față de 2019 a fost de aproximativ 70%.

Românii au efectuat un total de 0,8 milioane de înnoptări în anul 2020, în scădere cu aproximativ 30% față de anul 2019 și se află astfel printre naționalitățile cu cea mai mică scădere a numărului de înnoptări în Germania.

Germania mizează pe turismul cultural pentru repornirea motoarelor turismului

Conform studiului World Travel Monitor realizat de IPK International în numele Organizației Germane pentru Turism, trendul cel mai pregnant post-COVID în ceea ce privește interesele de călătorie ale turiștilor din toată lumea este reprezentat de turismul sustenabil și de promovarea valorilor autentice, tradiționale. Astfel, pentru vara anului 2021 Organizația Germană pentru Turism mizează pe turismul cultural pentru repornirea motoarelor turismului.

Se va pune accentul pe orașele germane tradiționale, pe meșteșuguri, producători locali, gastronomie, cultură și arhitectură, precum și pe posibilitatea realizării a numeroase activități în inima naturii.

Petra Hedorfer, președintele Organizației Germane pentru turism, explică: „Experiențele autentice în orașe și gama largă de oferte turistice disponibile oferă oportunități excelente destinației turistice Germania de a atrage turiști în ciuda pandemiei. Conform datelor Comisiei Europene, peste 30% dintre europeni își doresc să reia călătoriile urbane, dar cu un puternic specific local. Iar orașele Germaniei oferă fix această combinație unica de urbanism și tradițional.”

Topul celor mai apreciate experiențe tradiționale pe care turiștii le pot avea în Germania

  • Degustarea pâinii artizanale

În Germania, pâinea este mai mult decât un simplu aliment. Arta germană a coacerii pâinii cuprinde aproximativ 3.200 de tipuri de pâine și a fost adăugată pe lista patrimoniului cultural imaterial al UNESCO.

  • Gastronomia locală

Germania este o destinație cu rădăcini gastronomice puternice și atrage turiștii iubitori de preparate locale și vinuri regionale prin vizite la podgorii apreciate în toată lumea, prin cele peste 1.500 de fabrici de bere regionale și bineînțeles prin experiențele de fine dining în aproximativ 300 de restaurante cu stele Michelin.

  • Artizanii tradiționali

Turiștii sunt încurajați să treacă pragul micilor ateliere de design și artă tradițională și chiar să participe la workshop-uri despre cele mai vechi meșteșuguri ale Germaniei.

  • Arhitectura urbană

Germania oferă un mix unic de tradițional și urban, iar orașele sale adeseori se confundă cu o galerie de artă stradală. De la arhitectura clasică și până la arta stradală modernă, turiștii se vor putea bucura un adevărat spectacol urban.    

  • Muzica clasică

Aproximativ o treime din toate spectacolele de operă din întreaga lume au loc în sălile de spectacole din Germania.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Modificarea Legii RCA: șoferii români vor să aibă dreptul să întrebe asigurătorul la ce service își pot repara mașina

Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…

2 ore ago

„Catalizator de Începuturi” aduce tinerii artiști în lumina reflectoarelor

Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…

3 ore ago

Asociația GIC IOR-Titan acționează în instanță Primăria Capitalei pentru recuperarea zonei retrocedate ilegal din Parcul IOR

Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…

4 ore ago

Secretele Festivalului Hoinar

Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…

4 ore ago

Businessul Lensa a depășit 207 mil. lei anul trecut. Cum aniversează compania 11 ani de prezență pe piață

Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…

4 ore ago

Marcelo Rainer, Novartis România: Între schimbare și adaptabilitate

Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…

4 ore ago