BizRemote by certSIGN

Impactul COVID-19 asupra vânzărilor Nestlé

Reading Time: 2 minute

Pentru primul trimestru al acestui an, Nestlé raportează o creștere organică de 4,3% și o scădere a vânzărilor totale de 6,2%. Creșterea a fost susținută de activitățile derulate în Statele Unite și Zona EMENA, în timp ce zona AOA (Asia, Oceania și Africa Subsahariană) a înregistrat o scădere abruptă a vânzărilor.

Vânzările totale raportate au scăzut cu 6,2%, până la 20,8 miliarde CHF (în comparație cu primele 3 luni din 2019: 22,2 miliarde CHF).

Majoritatea piețelor, în special cele din America de Nord și Europa, au înregistrat o creștere semnificativă în luna martie, parțial susținută de comportamentul consumatorilor de stocare a alimentelor.

În această perioadă a avut loc o creștere vizibilă a cererii pentru produsele esențiale, de bază. Produsele din categoria Food, produsele Purina PetCare, cafeaua și produsele Nestlé Health Science au raportat o creștere semnificativă.

În privința canalelor de vânzare, pe toate piețele s-au înregistrat schimbări semnificative generate de trecerea de la consumul de alimente out-of-home la consumul in-home. Vânzările generate de e-commerce au crescut cu 29,4%, depășind, pentru prima dată, 10% din vânzările totale ale grupului.

Zona EMENA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord) a raportat o creștere organică de 7,1%, înregistrând creșteri ale cotelor de piață în majoritatea categoriilor de produse și a geografiilor sale. Germania, Rusia, Israel și Spania au înregistrat o creștere deosebit de puternică. O creștere organică de două cifre a fost înregistrată pentru categoriile Food, Beverages, Purina PetCare și produsele destinate nutriției sugarilor și copiilor de vârstă mică.

A fost raportată o cerere ridicată din partea consumatorilor pentru produsele culinare, pe toate segmentele, în special pentru produsele Maggi și Garden Gourmet.

Cafeaua a înregistrat o creștere puternică, datorată Starbucks și Nescafé. Purina PetCare se păstrează pe un trend ascendent, divizie condusă de mărcile Felix, Purina ONE și Tails.com. Categoria de produse destinate nutriției sugarilor și copiilor de vârstă mică a înregistrat o cerere crescută din partea consumatorilor în majoritatea zonelor geografice, în special pentru produsele îmbogățite cu oligozaharide din lapte matern (HMOs). Divizia de out-of-home Nestlé Professional a înregistrat o scădere de două cifre a vânzărilor. O altă scădere s-a înregistrat în categoria Nestlé Waters.

Pe plan local, în primul trimestru al anului compania Nestlé și-a îmbogățit portofoliul de produse: Nescafé 3in1, Maggi 5 Minute, Kit Kat Gold și Ruby, Nesquik All Natural Ready to Drink, Cheerios Ovăz, After Eight ediție limitată de vară cu mentă și aromă de căpșună, precum și noi sortimente JOE: Joe Coconut Dreams, Joe Summer Dreams – napolitane cu foaie colorată și cremă de lapte cu aromă de banană și căpșună, acestea fiind deja disponibile în magazinele din țară.

Implicarea Nestlé în sprijinul comunităților

Nestlé a încheiat un parteneriat internațional cu Federația Internațională a Societăților de Cruce Roșie și Semilună Roșie, alocând acestuia 10 milioane CHF pentru implementarea imediată în aproape 40 de țări a măsurilor menite să vină în sprijinul comunităților afectate de pandemie. La donațiile directe în bani și produse se adaugă o platformă internațională prin care donațiile angajaților Nestlé către Crucea Roșie vor fi dublate de către companie.

La nivel local, fondurile alocate de Nestlé România în prima etapă au fost destinate achiziționării a 100 000 de măști de protecție pentru sistemul medical. Prin intermediul Crucii Rosii, Băncii pentru Alimente, Asociației Zi de bine, aproape 1,5 milioane de porții de Nescafé, Maggi, Nespresso, Joe, Kit Kat, Lion2go, Fitness, Chocapic și Cini Minis au fost distribuite către personalul din sistemul medical, persoane fără aparținători și familii nevoiașe din zonele cele mai expuse la răspândirea COVID – 19.

Tags: nestle
Loredana Sandulescu

Recent Posts

HP a lansat noul laptop de gaming OMEN 17

HP continuă să își extindă și să își perfecționeze portofoliul de gaming pentru a satisface nevoile tuturor jucătorilor. Noul laptop…

7 minute ago

Librăria online Librex a vândut 5.000 de cărți printr-un algoritm AI de recomandări

Librăria online Librex a vândut 5.000 de cărți prin algoritmul AI de recomandări de produse dezvoltat de Aqurate, de la…

14 minute ago

Carl Al Khawand este noul Chief Financial Officer al Orange România

Orange anunță numirea lui Carl Al Khawand în funcția de Chief Financial Officer (CFO) al Grupului Orange România, începând cu…

36 de minute ago

Mii de hărți Metrorex au devenit reclame KFC, pentru totdeauna

Călătoria cu metroul face parte din rutina zilnică a milioane de bucureșteni. Rutină pe care KFC, cu ajutorul echipei McCann…

2 ore ago

Good2Go, noul concept de pe piața de retail de tip convenience, deschide primul magazin dintre cele 15 planificate pentru lansare în 2024

Good2Go, cel mai nou concept de magazin de tip convenience dedicat publicului tânăr și activ, precum și tuturor celor preocupați…

2 ore ago

O nouă destinație turistică din Emiratele Arabe Unite, pe radarele turiștilor români: Ras Al Khaimah

Cum plănuiește Ras Al Khaimah, cel mai nordic emirat din EAU, să atragă 3,5 milioane de turiști până în 2030…

4 ore ago