Antreprenori

Imperiul Leilor: Dr. Wargha Enayati

Reading Time: 3 minute

Este fondatorul Rețelei Private Regina Maria și al Enayati Medical City, primul oraș medical din România. Wargha Enayati este și președintele Enayati Group, un consorțiu de companii din domeniul medical și de acum 11 ani a înființat Fundația Inovații Sociale Regina Maria.

De 25 de ani este antreprenor în domeniul medical și creatorul sistemului privat de sănătate din România. Pragmatismul, inovația și spiritualitatea sunt cheia succesului lui. Prin acțiunile lui vrea să restabilească echilibrul lumii și să contribuie la progresul oamenilor prin unitate, știință și credință.

Ce antreprenori caută la Imperiul Leilor

Pentru mine, dacă sunt afaceri ­legate de medicină, poate să fie mai interesant, deși încerc să găsesc un echilibru, pentru că, dincolo de specificul afacerii propuse, eu vreau să văd ­într-adevăr ce impact are acel business în societate. Dacă este o afacere unde cineva face 10.000 de euro ­într-un an, dar peste un an face pen­tru mine și pentru el 100.000 de euro, dar nu văd ce schimbăm noi în jurul nostru, nu mă interesează.

Ce înseamnă participarea la emisiune

Pentru mine a fost foarte greu să mă hotărăsc dacă să particip la Imperiul Leilor, și n-am fost chiar hotărât 100% să particip. Ca medic practicant, care își iubește meseria, și ca om care are afaceri în zona medicală, e un pic ciudat să apar aici. Dar am acceptat pentru că m-am gândit că împreună cu colegii mei, care sunt supermișto cu toții și care au cam aceeași viziune, putem aduce un pic de bine în țara în care trăim. Și putem să arătăm populației că a fi șmecher nu înseamnă să te gândești numai la tine. Pentru mine nu e nicio laudă să stau într-un palat și în jurul meu să fie sărăcie. Vreau să ajut antreprenorii să facă business ­sustenabil, cu impact în societate, respectând etica și principiile sănătoase de viață, credință și business.

Cum se descrie ca antreprenor

Cineva care este, în primul rând, interesat să aducă bine în societate. Cineva care, în al doilea rând, se uită la profitabilitate. Trebuie să existe și profitabilitate, altfel nu poate să ­existe o afacere pe termen lung. Cineva care iubește foarte mult oamenii și încearcă să aducă oamenii laolaltă.

3 criterii după care se ghidează în afaceri

Dacă mă gândesc la 3 criterii care mă ghidează în afaceri, ar fi, în primul rând, persoana cu care trebuie să lucrez. În al doilea rând, trebuie să văd că această afacere aduce un plus de valoare în societate, că are un impact social, să nu fie doar profitabilă. Și după aceea, să fie bazată pe logică, să fie sustenabilă pe termen lung și să aducă profit. Cred că acestea sunt cele 3 lucruri de bază.

Echipa cu care lucrează

În momentul de față, în Enayati Medical City lucrează în jur de 600 de persoane, care împreună cu 12 furnizori diferiți încercăm să aducem succes acestei afaceri, iar până acum ne-a ieșit. Cea mai mare calitate pe care un angajat o are, pentru mine, este să fie un om de încredere, dar un lucru care la noi, în România, încă lipsește este să ducă lucrurile până la capăt; să nu fiu eu în spatele lui și la fiecare două minute să-l întreb: „Ai făcut? Ai făcut? Ai făcut?”.

Lecții de business învățate

Am învățat că dacă o afacere, după trei ani, nu arată un semn de îmbunătățire care merge spre profitabilitate, probabil este momentul în care spui: „Gata, stop” și te oprești. Atunci depinde de încăpățânarea ta, dacă mai vrei să continui. Apoi, dacă afacerea are doar un avantaj pentru tine, dar nu și pentru cei din jur, nu este o afacere. Trebuie să o vedem ca pe o chestie integrată, iar asta dacă n-ai învățat în copilărie prin educație, nu poți să înveți mai târziu.

În ce nu ar investi niciodată

Nu aș investi niciodată în jocuri de noroc, în alcool, în țigări și în general în orice este limitativ și mi-ar aduce beneficii numai mie.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Mădălina Bălan, HART Consulting: Liderii și cultura organizațională

Credințele, valorile se transmit din familie și devin adânc înrădăcinate în noi, transformându-se în lentilele prin care privim lumea, ce…

7 ore ago

Care sunt cei mai cunoscuți lideri din România

Clasamentul celor mai cunoscuți 15 executivi din România este condus de Dan Șucu (Mobexpert), care se bucură de o notorietate…

7 ore ago

Sphera Franchise Group își triplează profitul net în primul trimestru al anului

Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), cel mai mare grup din industria food service din România, continuă seria recordurilor și…

8 ore ago

Mircea Hațegan, noul Director Executiv Comercial al Telekom România Mobile Communications

Începând cu 16 mai 2024, Mircea Hațegan este numit în poziția de Director Executiv Comercial al Telekom România Mobile Communications,…

12 ore ago

Raport Netograf: Viteza medie de transfer în rețele fixe prin WiFi a crescut la 156 Mbps

Conform statisticilor elaborate de ANCOM pe baza testelor efectuate în cadrul platformei Netograf, în anul 2023 utilizatorii din România au…

13 ore ago

În centrul Bienalei de Artă 2024, Biz La Biennale

Biz este prima publicație din România și din Europa care își mută redacția în Veneția, devenită centrul cultural al Europei…

13 ore ago