Categories: MarketingStiri

Interactiune virtuala sau fata in fata?

Reading Time: 2 minute

La nivel international, 23% dintre consumatorii online considera interactiunile virtuale la fel de bune ca cele in care intalnesti persoana fata in fata, arata un studiu online GfK derulat in 22 de tari pe un esantion de peste 27.000 de consumatori in varsta de 15 ani sau mai mult.

Doar 15% dintre cei chestionati nu sunt de acord ca interactiunile virtuale cu oameni si locuri pot fi la fel de autentice ca atunci cand te afli acolo in persoana.

Oportunitatile pentru interactiuni virtuale sunt tot mai frecvente in viata de zi cu zi – fie ca este vorba despre conferinte video, interactiunea video in timpul convorbirii telefonice cu ajutorul functiei “face-timing” de pe smartphone, chat-ul de Facebook si de WhatsApp sau chiar explorarea oraselor, a restaurantelor sau a muzeelor, utilizand optiunea de vizionare a strazilor oferit de Google Maps sau aplicatia 3D-Panorama.

Acordul cu afirmatia ca interactiunile virtuale pot fi la fel de potrivite ca cele directe creste la cei cu varsta cuprinsa in intervalele 20 – 29 de ani si 30 – 39 de ani, cu 28%, respectiv 27%. Aceasta ii pozitioneaza confortabil inaintea adolescentilor, care sunt urmatoarea generatie cea mai „orientata spre lumea virtuala”, cu 22%.

Acordul cu aceasta afirmatie scade vertiginos in randul generatiilor mai in varsta. Unul din cinci (20%) dintre cei cu varsta cuprinsa intre 50 si 59 de ani nu sunt de acord ca interactiunile virtuale pot fi la fel de bune ca atunci cand esti in contact direct cu o persoana, in comparatie cu doar 15% care au votat opusul. Multi dintre cei cu varsta de peste 60 de ani nu sunt de acord – aproape o treime (27%), in timp ce doar unul din zece (11%) spun ca sunt de acord.

Brazilia si Turcia sunt cel mai mult „orientate spre lumea virtuala”, Germania si Suedia cel mai putin

Brazilia si Turcia se afla in topul listei consumatorilor online care cred in autencitatea interactiunilor virtuale, cu o treime (34%) in fiecare tara sustinand acest lucru. Ele sunt urmate de Mexic (28%), China (27%) si Rusia (24%).

Celalalt capat al scalei, al celor care nu sunt de acord ca virtualul poate inlocui interactiunile fata in fata, este condus de Germania, cu aproape o treime (32%) dintre consumatorii online. Aceasta este urmata de Suedia, la 29 de procente, de Cehia si Belgia care au rezultate stranse (26%) si Olanda si Marea Britanie la doar putin sub un sfert (23%).

Statele incluse in studiu sunt Argentina, Australia, Belgia, Brazilia, Canada, China, Cehia, Franta, Germania, Hong Kong, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Polonia, Rusia, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie si SUA.

Studiul poate fi descarcat aici

Credit foto:  Agencyby | Dreamstime.com

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Agroland Business System vrea vânzări nete de 344,6 mil. lei și investiții de 15 mil. lei în 2024

Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, vizează pentru anul 2024, la nivel consolidat, vânzări nete…

12 ore ago

Vă era dor de telefoanele cu taste? HMD lansează Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G

HMD lanseazp o selecție de telefoane cu taste - Nokia 215 4G, Nokia 225 4G și Nokia 235 4G -…

14 ore ago

Tazz: Românii comandă de 1 mai de 7 ori mai mulți mici față de o zi obișnuită

Ziua Internațională a Muncii, 1 Mai, deține recordul pentru cele mai multe comenzi de mici din an: conform datelor din…

14 ore ago

Ce își uită românii în Uber în 2024. Bucureștiul e în topul european al „uituicilor”

Uber lansează a opta ediție din Enciclopedia anuală a lucrurilor uitate și găsite în Uber, oferind informații despre cum se…

15 ore ago

BCR a acordat credite noi de aproape 6 mld. lei în primul trimestru. Peste jumătate au fost pentru persoane fizice și microîntreprinderi

BCR a înregistrat un profit net de 620 milioane de lei (125 milioane de euro) în primul trimestru din 2024,…

15 ore ago

Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră

Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră în orașul…

16 ore ago