Companii Stiri Tech

Învățare distractivă: Roboții au devenit profesori de programare pentru copii

24 nov. 2020 2 min

Învățare distractivă: Roboții au devenit profesori de programare pentru copii

Reading Time: 2 minute

Roboții devin un instrument foarte popular pe plan mondial în cursurile de programare și STEM pentru copii, iar acum predarea cu ajutorul lor ia amploare și în România, făcând învățarea atractivă pentru copii începând de la vârsta de 6 ani.

MindHub, o rețea internațională de 40 de cluburi și academii inovatoare care s-a extins și în Romania în ultimul an, folosește roboți ca parte a programelor sale.

„Copiii sunt fascinați de roboți”, spune Bianca Milovan, mentor la centrul MindHub din Timișoara, care deși s-a deschis iîn plină pandemie a avut un început de succes în urmă cu doar câteva luni. „Când copiii învață programarea folosind un robot, acesta este tridimensional și este dinamic – în timp ce pe computer sau tabletă lucrurile sunt statice. Dacă greșești ceva într-un joc «mori» și o iei de la capăt. Dar, cu robotul, vezi dacă l-ai făcut să vireze la stânga în loc de dreapta,  refaci comanda și există o mare satisfacție atunci când reușești”, a adăugat ea.

Roboții sunt folosiți pentru a-i determina pe copii să exploreze modalități creative de a învăța jucându-se, ceea ce, potrivit experților educaționali, este cel mai bun mod de a deprinde orice lucru pentru copiii de 6-7 ani, arată reprezentanții MindHub, într-un comunicat de presă.

„Am observat un nou trend, părinții își aduc copiii din ce în ce mai mici în centrele noastre”, spune Polly Yankova, CEO MindHub. „Părinții din Europa de Est își doresc pentru copiii lor ca aceștia să învețe programarea – în primul rând, fiindcă în IT se câștigă bine și, în al doilea rând pentru ceea ce predăm – gândire logică, matematică, engleză – cunoștințe ce pot fi aplicate în toate domeniile”, a spus Yankova. În ciuda pandemiei, copiii au continuat să vină spre școlile de programare.

În ultimii trei ani, zeci de mii de echipe din întreaga lume participă la o competiție virtuală, Wonder League, în care echipele MindHub s-au plasat în mod constant în top 30. Competiția nu este neapărat o luptă pentru premii, ci mai mult o idee distractivă pentru a atrage copiii să fie activi în diverse proiecte, din care învață și dezvoltă noi abilități într-un mod distractiv.

Cursurile MindHub folosesc o mare varietate de instrumente și medii de codare pentru a ajuta copiii să învețe într-un mod distractiv și interactiv. Acestea includ Minecraft, Dash & Dot, Sphero, Scratch, Tynker, Hopscotch, Micro: bit, Roblox, KODU și chiar HTML, CSS, Javascript și Python pentru copiii mai mari.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: