Business Companii Interviuri Tech

Ionuț Codreanu, Funcom: Românii care lucrează la Dune

29 dec. 2021 3 min

Ionuț Codreanu, Funcom: Românii care lucrează la Dune

Reading Time: 3 minute

Norvegienii de la Funcom, „motorul” pieței nordice de gaming, au deschis un studio și în România. Care sunt planurile pe piața locală, în ce titluri ale studioului vor fi implicați angajații din România, precum și detalii ale pieței de jocuri video din Norvegia aflăm de la Ionuț Codreanu, Head of Studio la Funcom București.

Care sunt obiectivele Funcom pe piața din România?

Avem planuri foarte mari pentru studioul din București, țintim să devenim unul dintre jucătorii principali pe piață – inițial pe zona de quality assurance și automatizări, iar apoi și în celelalte arii ale dezvoltării de jocuri. Cel mai important pentru mine acum este să aduc oamenii potriviți, alături de care să pun bazele studioului pentru o creștere sustenabilă pe viitor. Planurile și acțiunile noastre sunt dictate în principal de calitate, apoi de numere, dar nu ascund că aș fi bucuros dacă vom fi aproape de trei cifre cu numărul de angajați până la finalul anului viitor.

Piața de gaming din România este într-un moment de grație: o cifră de afaceri de aproximativ 220 de milioane de euro. Mai este loc de creștere?

Cu siguranță. În ultimii ani am observat o dezvoltare susținută a pieței de gaming din România, 2021 fiind cel mai bun an din istorie. Local, piața a crescut cu aproape 20%, ținând pasul cu evoluția înregistrată la nivel global. Este o realizare extraordinară, mai ales dacă luăm în considerare că pe perioada pandemiei încasările din industria de entertainment – în special gaming – au avut o creștere spectaculoasă. Putem observa astfel o maturitate a pieței, având abilitatea de a trece peste obstacole, de a atrage noi oameni și în final de a crește semnificativ chiar și în contextul în care ultimul an a adus foarte multe provocări, majoritatea experimentate pentru prima oară în istorie.

Care sunt cele mai importante ­titluri ale studioului și cu ce rezultate pe piața globală?

Am început deja să lucrăm pe două dintre cele mai mari titluri ale companiei: Conan Exiles și Dune. Conan Exiles este unul dintre cele mai de succes jocuri din istoria companiei, deținut în prezent de
11 mili­oane de jucători. Iar Dune este cel mai ambițios joc al nostru – un titlu MMO survival open-world plasat în universul fascinant al lui Frank Herbert. Denis Villeneuve a reușit să ecranizeze într-un mod maiestuos acest univers – apropo, vă recomand să vedeți filmul, dacă nu ați făcut-o deja. Noi ne propunem să îl recreăm într-un joc. „No pressure!”

De ce acum pe piața din România? Care sunt atuurile pieței locale?

2021 a fost un an de extindere pentru Funcom. Am adăugat două noi locații: București, cu un studio nou, și Stockholm, prin achiziția The Outsiders, dezvoltatorii jocului Metal: Hellsinger. Acestea vin în completarea studiourilor existente, în Oslo – unde este localizat sediul central, Lisabona, și în SUA – Raleigh, Carolina de Nord. Crearea unui studio nou în România are foarte mult sens dacă ne gândim la maturitatea pieței locale de gaming și la numărul mare de profesioniști. Industria noastră de gaming a început acum 30 de ani și a ajuns să angajeze în prezent peste 6.000 de oameni. E un mediu propice pentru planurile noastre imediate, dar și pentru cele de viitor. Pe termen scurt ne ajută numărul mare de specialiști în zona de quality ­assurance și automatizări, atât în industria de gaming, cât și în cea de software testing. Ulterior, ne vom putea extinde natural și către alte arii ale dezvoltării de jocuri, luând în considerare cât de mulți oameni talentați și experimentați avem pe piață.

Care este specificul pieței de ­gaming din Norvegia?

Funcom a fost motorul care a împins industria de game develop­ment din Norvegia, în calitate de cel mai mare dezvoltator și publi­sher al țării din ultimii peste
25 de ani. În ultimii ani în special, industria a crescut semnificativ atât pe partea de venituri, cât și în ceea ce privește angajările, acest lucru datorându-se mai ales noilor companii care au intrat pe piață. Este o piață ofertantă, mulți nor­vegieni alegând să studieze în domeniul IT. Există totuși o concurență mare între piața de gaming și cea de ener­gie pentru oamenii foarte bine pregătiți. Începând cu 2018, jocurile au preluat primul loc la nivelul exportului norvegian pe segmentul de entertainment, depășind muzica și filmele. Și acesta este doar începutul, potențialul de creștere ­fiind în continuare semnificativ, mai mare decât ce am reușit până acum.

Care este impactul Tencent Games asupra businessului și strategiei Funcom?

Suntem membri ai Tencent Games din 2020, fapt care ne-a permis să punem în practică planurile de dezvoltare a companiei. Totodată, atunci când avem nevoie, Tencent vine cu experiența extraordinară din spate și este o sursă foarte bună de cunoștințe în toate domeniile. Astfel am putut să ne extindem și să țintim mai sus pe toate planurile pentru jocurile noastre, un exemplu fiind chiar Dune, cel mai ambițios proiect al companiei, la care lucrăm și în București. În același timp, ne-am păstrat modul de a dezvolta jocuri, stilul de comunicare deschis și transparent, dar și autonomia creativă – un lucru foarte important pentru noi.   

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: