BizRemote by certSIGN Stiri

Jumătatea plină a paharului. Pandemia, o oportunitate pentru digitalizarea școlii românești

23 dec. 2020 2 min

Jumătatea plină a paharului. Pandemia, o oportunitate pentru digitalizarea școlii românești

Reading Time: 2 minute

Pandemia COVID-19 a dus la închiderea școlilor, supărând părinții și mutând cursurile în sufragerie, dar ar putea să ajute România să treacă în era digitală și să-și conecteze mai bine comunitățile și chiar și diaspora, potrivit experților în educație IT.

„Această mutare bruscă a școlii în mediul online a cauzat multe probleme, dar deschide și oportunități pentru România de a face progrese rapide în transformarea sa digitală”, spune Polly Yankova, CEO MindHub, o rețea internațională de școli de programare.

În primăvară, au existat probleme majore legate de acces la cursurile online, unul din cinci copii neputând să participe pe deplin la activitățile școlare, conform unui raport al organizației Salvați Copii. Situația s-a mai îmbunătățit, autoritățile distribuind în cele din urmă sute de mii de tablete cu planuri de date, arată MindHub, într-un comunicat de presă.

Extinderea accesului la terminale digitale și la internet a îmbunătățit accesul copiilor din afara principalelor centre urbane la vastele resurse de cunoștințe și resurse online. Însă experții atrag atenția că există și noi provocări pentru profesori, inclusiv necesitatea de a reproiecta cursurile ca să fie adecvate pentru învățarea la distanță.

„Când suntem în clasă, instructorul poate veni lângă copil și îi poate capta atenția cu ușurință, în timp ce în lecțiile online nu există o astfel de posibilitate. Astfel, este foarte important în învățarea la distanță ca lecția să fie foarte interesantă iar mentorul trebuie să fie foarte pro-activ pentru a capta atenția copiilor”, spune Polly Yankova.

În timp ce interacțiunea fizică lipsește, învățarea la distanță vine și cu unele avantaje, deoarece copiii învață să fie organizați și disciplinați. „Online copiii au controlul asupra procesului de învățare, nu poți trece la etapa următoare până când nu finalizezi toate sarcinile, până când nu asimilezi nivelul anterior”, a mai declarat Polly Yankova.

Extinderea accesului la internet poate servi ca bază pentru noi oferte digitale în viitor – manuale electronice, cursuri înregistrate, materiale adiționale. Acestea pot ajuta copiii să recapituleze sau să exploreze subiecte pentru care poate fi dificil să găsești profesori calificați, inclusiv prin parteneriate public-private pentru cursuri opționale, etc.

Mediul online oferă și o legătură atât de necesară către copiii din comunitățile din afara marilor zone urbane sau chiar din diaspora către resursele de educație disponibile online. MindHub de exemplu a avut în ultimele luni peste 100 de copii din toată țara care s-au înscris la cursuri de programare online.

„În timp ce centrele noastre rămân deschise pentru instruirea în persoană, de când am început să oferim cursuri online am primit mulți copii și din orașele mici, unde nu avem centre”, a spus Yankova.

„Surprinzător, am început să primim cereri chiar și de la părinții din diaspora, care doresc să își înscrie copiii lor să urmeze aceste cursuri de programare în limba română”, a adăugat ea.

Cursurile MindHub folosesc o mare varietate de instrumente și medii, astfel încât copiii să nu se plictisească în timp ce învață programare – inclusiv Minecraft, Dash & Dot, Sphero, Scratch, Tynker, Hopscotch, Micro: bit, Roblox, KODU și chiar HTML, CSS și Python pentru copiii mai mari.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: