Interviuri Marketing

Lavinia Chican: avem in plan noi editii la fel de inspirationale

4 apr. 2016 5 min

Lavinia Chican: avem in plan noi editii la fel de inspirationale

Reading Time: 5 minute

McCann Worldgroup Romania si Thiess Holding au lansat anul trecut McCann / Thiess Conferences, o serie de conferinte pe teme de leadership, educatie, sport si inovatie. Prima editie i-a adus in Romania pe Robert O`Neill si Scott Moore, doi dintre cei mai apreciati militari americani. A urmat conferinta Justitiarul care l-a avut protagonist pe Antonio Di Pietro, una dintre figurile legendare ale justitiei internationale. A treia editie, A WWVVisionary Lesson, l-a avut ca invitat pe sir Tim Berners-Lee, cel care a dezvoltat Word Wide Web-ul. Anul acesta, conferintele McCann / Thiess au debutat cu Jimmy Wales, fondatorul Wikipedia si pana la finalul anului organizatorii si-au propus inca doua evenimente de acelasi calibru. Despre ce inseamna organizarea unor astfel de conferinte, am discutat cu Lavinia Chican, PR Director pentru McCann / Thiess Conferences si Senior Partner al McCann PR.

Lavinia Chican
Lavinia Chican, McCann PR

In ce context si cu ce planuri ati initiat anul trecut seria McCann / Thiess Conferences?

Prin McCann / Thiess Conferences am pornit o miscare – o serie de evenimente care sa aduca in Romania personalitati care au scris si scriu istoria timpurilor noastre. Incercam sa oferim modele de leadership, invitand la evenimentele noastre pionieri care sa ne impartaseasca ideile, sa inspire publicul din Romania si pentru a cataliza, la nivel local, toate schimbarile uimitoare pe care le-au produs si pentru care s-au dedicat.

Ce inseamna organizarea unui eveniment din seria McCann / Thiess Confereces?

Inainte de toate, o confirmare ca pasiunea naste unele dintre cele mai frumoase proiecte. Iar atunci cand vorbim de invitati atat de valorosi, provocarea vine tocmai din dezvoltarea unui concept adecvat, a unui cadru inspirational, planificarea cat mai eficienta a agendei evenimentului si a timpului alocat invitatului. Reusind sa valorificam toate aceste componente, avem sansa ca mesajul sa capete un ecou puternic in randul cat mai multor oameni – fie ca vorbim de studenti, mediul academic, organizatii guvernamentale si nonguvernamentale, mass-media sau de mediul de business din Romania.

Ce resurse logistice implica organizarea unei astfel de conferinte?

Cea mai importanta resursa ramane informatia, prezentata prin ochii celui invitat sa deschida minti si sa nasca noi intrebari. Pornind de la asta, gandim conceptul umbrela al evenimentului – de la creatia materialelor de prezentare, campania de promovare, pregatirea pachetelor de conferinta, flow-ul evenimentelor pana la punerea in scena a fiecarui moment in parte.

O alta resursa extrem de importanta o reprezinta oamenii, ma refer aici la echipa care lucreaza la fiecare conferinta in parte, precum si la partenerii nostri, fara de care aceste evenimente nu ar fi posibile. 

Cat de numeroasa este echipa care se ocupa de organizarea acestor evenimente?

Atunci cand cei implicati au responsabilitati foarte clare, nu este nevoie chiar de o armata de oameni in spate. Cu atat mai mult cu cat avem expertiza necesara si o experienta vasta pe aproape toate componentele pe care le implica un astfel de proiect. Lucram integrat si, de regula, pornim intr-o formula restransa, pe care o extindem pe masura ce ne apropiem de eveniment, insa, din fericire, nu trebuie sa externalizam foarte multe servicii. Avem o echipa dedicata care acopera atat creatia, PR-ul, relatiile cu stakeholderii, media, digitalul, productia, serviciile AV si BTL-ul.

Este un privilegiu pentru fiecare dintre noi sa-i intalnim pe acesti oameni autentici, cu atat mai mult sa lucram indeaproape cu ei si o motivatie extrem de puternica de a face parte din echipa McCann / Thiess Conferences.

Cu cat timp inainte incepeti pregatirile pentru o noua editie?

Sa reusesti sa-i aduci pe cei mai buni – pe cei din spatele ideilor care au impactat fundamental omenirea – nu este un proces tocmai facil. De aceea, pregatirile pot incepe chiar si cu un an inainte; iar din momentul in care avem confirmarea ferma, promovarea si implementarea dureaza cateva luni.

Care este publicul tinta pe care-l vizati? Cine sunt oamenii care participa la aceste conferinte?

Prin conferintele McCann/Thiess ne propunem sa contribuim la imbunatatirea performantei mediului de afaceri din Romania si sa oferim modele de leadership atat celor care isi doresc o cariera manageriala, cat si celor care au nevoie de motivatie la inceput de drum. Conferintele abordeaza teme de actualitate, precum leadershipul, inovatia, educatia etc. De aceea publicul caruia ne adresam variaza de la conferinta la conferinta; de exemplu, atunci cand vorbim despre educatie sau inovatie, suntem incantati sa oferim atat studentilor cat si mediului academic ocazia unor prelegeri si a unor intalniri motivationale cu speakerii nostri.

Fiecare conferinta a fost deschisa angajatilor McCann si precedata de intalniri informale cu invitatii nostri.

1

Cum au fost receptate in piata primele editii? Ce reactii ati avut din piata?  

Ne bucura ca am ajuns deja la a patra editie de McCann / Thiess Conferences si ca, de fiecare data, am reusit crestem numarul participantilor. Este un motiv in plus sa credem ca exista interes fata de acest tip de evenimente si sa continuam misiunea care ne-a ghidat inca de la inceput – aceea de a stimula conexiuni neasteptate, perspective extraordinare si o inspiratie puternica.

Cum selectati personalitatile pe care le invitati sa sustina conferintele?  

Vorbim de vizionarii care gandesc maret, care modeleaza viitorul tehnologiei si care aduc solutii destepte problemelor globale ale omenirii. Am inceput seria McCann / Thiess Conferences cu evenimentul AMERICAN HEROES, o conferinta despre determinare si conduita, in cadrul careia am avut ocazia unica de a intalni doua personalitati cu o cariera militara exceptionala: Robert O`Neill, cunoscut datorita celor peste 400 de misiuni in cadrul carora a detinut pozitii de lider si Scott Moore, fost comandant al Naval Special Warfare Development Group. Am invatat de la ei despre precizie, curaj si spiritul de echipa ridicat la rang de leadership.

3Apoi, ne-am intalnit cu JUSTITIARUL – faimosul fost procuror, Antonio Di Pietro, simbol al miscarii anticoruptie ce a marcat politica italiana a anilor ’90.

A urmat A WWVISIONARY LESSON, conferinta la care l-am adus in premiera in Romania, pe Tim Berners-Lee, cel care a transformat viata a milioane de oameni la nivel mondial. Ne-a vorbit despre motivatia care a stat in spatele ideii de World Wide Web si despre felul in care a reusit sa transforme radical modul in care gandim, comunicam si traim.

La cea mai recenta conferinta, am descoperit povestea lui Jimmy Wales, am aflat cum a reusit sa raspandeasca pe o singura platforma, WIKIPEDIA, toate ideile marete pe care le-a avut vreodata omenirea si, mai ales, cum a reusit sa o faca a noastra, a tuturor. In prezent Wikipedia cuprinde peste 36 de milioane de articole disponibile gratuit in peste 280 de limbi si are peste 500 de milioane de vizitatori lunar. Ne bucuram sa fim a 25-a tara ca pondere de content, cu 360.000 de pagini in limba romana in cadrul platflormei Wikipedia.

Cand va avea loc urmatoarea editie? Ce domeniu va acoperi?

Ne bucuram inca de ecoul ultimului nostru invitat, Jimmy Wales, insa este clar ca initiativa nu se opreste aici. Avem in plan noi editii la fel de inspirationale si unice ca mod de abordare a temelor de actualitate din Romania, asa cum sunt cele din leadership, educatie, sport sau inovatie. Pana la final de an ne mai propunem inca doua conferinte.

Care este raportul intre numarul de bilete vandute si cel al invitatiilor oferite?

Inca de la inceput, ne-am dorit sa facilitam accesul cat mai multor persoane catre acest format de eveniment. In functie de tematica fiecarei intalniri, cautam sa avem un raport echilibrat intre numarul de bilete sau pachete corporate si accesul gratuit oferit atat studentilor sau membrilor din mediul academic.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: