Stiri

Leroy Merlin România: Investiții de 27,9 mil. euro în 2025

4 sept. 2025 3 min

Leroy Merlin România: Investiții de 27,9 mil. euro în 2025

Reading Time: 3 minute

Leroy Merlin, retailer specializat în construcții, decorațiuni și grădinărit, a alocat un buget de 27,9 milioane euro în 2025, cu aproape 50% mai mare fata de anul trecut, pentru extinderea rețelei de magazine, modernizarea logisticii, accelerarea digitalizării și proiecte de sustenabilitate.

Compania se așteaptă la o creștere de aproximativ 8% a cifrei de afaceri după un 2024 cu venituri de 3,40 miliarde lei și pregătește deschiderea a trei noi magazine în 2026, la Bistrița, Brăila și Galați.

Potrivit reprezentanților companiei, investițiile din 2025 consolidează angajamentul Leroy Merlin de a contribui la o lume mai bună și de a proteja planeta, integrând componenta de dezvoltare durabilă în toate planurile sale de creștere.

„2025 este anul în care accelerăm investițiile și pregătim viitorul. Extinderea rețelei, digitalizarea, modernizarea logisticii și proiectele de sustenabilitate arată angajamentul nostru de a crește responsabil, în beneficiul clienților, comunităților și a  economiei. Echilibrul dintre performanță și durabilitate ne ghidează toate deciziile și ne ajută să construim o companie solidă, orientată spre nevoile clienților de azi, dar și spre așteptările generațiilor viitoare”

Mathieu Bauduin, CEO Leroy Merlin România.

De-a lungul activității sale pe piața din România, rețeaua Leroy Merlin s-a extins constant în toată țara, ajungând astăzi la un număr de 25 de unități comerciale și circa 3400 de  angajați. Extinderea continuă și în perioada următoare: pentru 2026, compania are în plan deschiderea a trei noi magazine în Bistrița, Brăila și Galați.

Aproape 80% din energia utilizată în 2024 a provenit din surse regenerabile

Sustenabilitatea rămâne una dintre prioritățile strategice ale Leroy Merlin România. În 2024, aproape 80% din energia utilizată în magazine a provenit din surse regenerabile, iar 100% din unitățile aflate în proprietate au fost dotate cu panouri fotovoltaice. Compania a reușit, astfel, să reducă emisiile directe și indirecte (Scop 1 și 2) cu 2,46% față de anul precedent, în contexul în care volumul activităților comerciale a crescut, pe fondul  extinderii rețelei de magazine în țară.

Tot anul trecut, 99% dintre produsele din lemn vândute de Leroy Merlin erau certificate FSC sau PEFC, iar portofoliul de soluții pentru eficiență energetică a fost extins semnificativ, incluzând panouri fotovoltaice, pompe de căldură, soluții moderne de izolare și climatizare eficientă. În plus, responsabilitatea socială reprezintă un alt pilon important al companie, astfel, bugetul dedicat proiectelor CSR a crescut de la 1,5 milioane de euro în 2024 la 3,74 milioane de euro în 2025, fiind direcționat către inițiative din domeniile educației, mediului și sprijinului comunitar.

Logistică modernizată: 33.000 mp spații de depozitare și peste 5.100 lockere easybox

Pe partea de logistică, Leroy Merlin operează în prezent peste 33.000 de metri pătrați de spații de depozitare, iar până în 2026 compania are în plan să adauge suprafețe suplimentare, pentru a susține expansiunea rețelei și creșterea comenzilor online.

Retailerul colaborează cu un partener național specializat în servicii logistice, precum și cu 11 companii de curierat, pentru a asigura livrări la nivel național.

De asemenea, prin parteneriatul cu rețeaua Sameday Easybox, încheiat în primăvara anului trecut, produsele de mici dimensiuni pot fi ridicate din peste 5.100 de lockere. Mai mult, în 2025 a fost implementat un nou sistem de management al depozitelor (WMS), menit să asigure digitalizarea și trasabilitatea în timp real a proceselor logistice.

Planuri de viitor: consolidare, noi magazine și o campanie aniversară la nivel național

Leroy Merlin continuă să își consolideze prezența pe piața locală prin extinderea rețelei de magazine. În 2025, compania a atins pragul de 25 de unități prin inaugurarea magazinului din Lujerului, București. Cu o suprafață totală de aproximativ 8.000 mp și o echipă de circa 100 de angajați, noul magazin este unul de proximitate, conceput în special pentru proiecte de renovare și adaptat la nevoile clienților din zone urbane. Acesta pune accent pe soluții pentru apartamente, home & deco prin showrooms dedicate, dar și pe produse pentru urgențe și necesități tehnice de bază.

Planurile de expansiune continuă și în 2026, compania urmând să inaugureze trei noi magazine, în Bistrița, Brăila și Galați.

Totodată, în 2025, retailerul marchează o premieră prin campania aniversară desfășurată simultan în toate magazinele, în perioada 8 – 14 septembrie. Sub mesajul „Prețurile mici dau trendul și de ziua noastră”, clienții vor descoperi surprize și o selecție exclusivă de produse, realizată în colaborare cu furnizori parteneri, disponibilă la prețuri aniversare în toate raioanele. În plus, fiecare magazin va pregăti gesturi simbolice – precum cafea sau baloane – pentru a aduce atmosfera de sărbătoare mai aproape de comunități.

Articole pe aceeași temă: