Companii Interviuri MarComm Stiri

Leadership la feminin la McCann Worldgroup România

14/04/2021 6 min read

author:

Leadership la feminin la McCann Worldgroup România

Reading Time: 6 minute

Anul 2021 începe pentru McCann Worldgroup România cu o veste bună pentru echipa de management a companiei, la cârma căreia se adaugă Ionela Buta, proaspăt promovată pe poziția de Chief Operation Officer a grupului care deține agențiile McCann Bucharest, UM România, MRM România & Momentum. În exclusivitate pentru Biz, membrii echipei explică direcția strategică de management a agenției. Care sunt schimbările, ce urmează din punct de vedere creativ și de management în mini-interviurile următoare.     

Ionela Buta (stânga jos), Sagit Tzur Lahav (stânga sus), Beatrice Iftimi (dreapta jos), Ruxandra Moscu (dreapta sus)

Sagit Tzur-Lahav, Chief Executive Officer

„2020 a fost un an care ne-a testat exact calitățile de care noi eram cel mai mândri, care făceau parte din ADN-ul McCann: o companie în continuă transformare, deschisă către lucruri noi, care reacționează rapid în situații dificile. Nu a fost un an ușor și urmează un an cu cel puțin la fel de multe provocări, dar am învățat din provocările pandemiei mai ales cum să aliniem și să îmbunătățim continuu procesele și modul de lucru, am ajustat unde a fost nevoie, am creat noi oportunități și ne-am unit la nivel de grup.

Spiritul antreprenorial este unul dintre cele mai de valoare calități pe care McCann le caută în oamenii care se alătură companiei. Venind din Israel, națiunea startup-urilor, am fost educată ­într-un spirit antreprenorial, de challenger, care caută mereu să descopere și să creeze, care lucrează în echipă și vrea excelență în tot ceea ce face.

Cred cu tărie că rolul meu este de a facilita procesul de dezvoltare al oamenilor din McCannWorldgroup România, să-și atingă potențialul și să ajungă lideri. Îmi doresc ca oamenii să aibă spațiu suficient pentru a crește, pentru a fi autentici. Este o situație din care câștigă toți, este un factor cheie pentru succesul unei companii, al clienților companiei și în McCann asta va rămâne mereu o prioritate. Avem multe exem­ple în acest sens în grup, exemple de ta­lente, de «antreprenori» care s-au alăturat agențiilor din cadrul grupului și care au ajutat la creșterea fiecărei agenții și implicit au contribuit la creșterea noastră ca grup. Ionela Buta, Ruxandra Moscu și Beatrice Iftimi sunt trei dintre talentele care au crescut și au ajuns să fie la cârma grupului alături de mine, contribuind imens la ceea ce a însemnat 2020, un an marcat de o pandemie globală, dar și la ceea ce urmează în 2021, ajutând McCann Worldgroup să rămână o companie agilă, neconvențională, gata pentru orice transformări sunt ­necesare, cât de rapid va fi nevoie. Încă lucrăm la multe detalii, mai ales la echilibrul între viața profesională și viața personală, vrem să ascultăm mai bine, ne dorim să ajungem să fim într-o mai mare măsură mentori pentru oamenii noștri, nu doar manageri. În acest moment împart responsabilitățile cu o echipă de management extraordinară, în primul rând cu trei femei extrem de puternice și determinate, cu ani mulți și frumoși alături de McCann.”

Ionela Buta, noul Chief Operation Officer

„Am crescut în digital, încă de la începuturile acestuia în România, și cred că asta m-a ajutat foarte mult. Comportamentul acestui mediu a fost întotdeauna în schimbare, tehnologia are cea mai accelerată creștere în istoria omenirii iar noi, cei care activăm în această zonă, a trebuit să ne adaptăm mereu, să căutăm ce e nou, să aplicăm și să ne pregătim pentru ceea ce urmează. Acest comportament m-a ajutat și în business. Trăiesc cu mindsetul de a vedea ce e nou și cum putem învață ceva nou, cum putem crea un proces și o echipă nouă care să poată aplică noutatea. În rolul de COO al McCann Worldgroup România voi continua să aplic ceea ce știu să fac cel mai bine, însă la o scară mai mare de data aceasta. Mă voi implica în operațiunile grupului care vor avea ca rezul­tat eficientizare, consistență și excelență în inițiativele și obiectivele agențiilor din cadrul McCann Worldgroup România. Cred foarte mult în oameni și superpu­terile lor și-mi propun să le folosim la nivel de grup pentru a veni cu propuneri ancorate în provocările actuale și un proces mai agil. Îmi propun să inovăm procese, să descoperim moduri noi de a lucra și să continuăm să ne depășim cu fiecare campanie pe care o vom lansa.” Ionela va continua să supervizeze operațiunile de business ale MRM România din poziția de CEO, lucrând alături de business directors din cadrul MRM România.

Beatrice Iftimi, Head of Business & Chief Growth Officer

Cu o vechime de 20 de ani în ­McCann, din rolul de Head of Business & Chief Growth Officer se implică atât în dezvoltarea strategică de business și creșterea portofoliului de clienți ai McCann, cât și în proiectele de transformare organizațională ale agenției.

„Marketingul și comunicarea de brand trebuie să își propună ca ultim scop să creeze valoare economică, dar și socială. Aici a fost zona cea mai puternică de intersecție cu filosofia McCann, care și-a clădit reputația construind branduri care au ge­nerat transformare culturală în România și nu numai. Vorbim de 20 de ani de McCann în care nu am simțit în niciun moment stagnare. Dimpotrivă, spiritul McCann este în permanență îndreptat către redescoperire și autodepășire. Acesta este și secretul longevității par­teneriatelor cu clienții. Aproape jumătate din clienții McCann au peste 10 ani de relație cu agenția pentru că împărtășim aceeași cultură a excelenței și același curaj de a explora teritorii noi. Transformarea pe care o trăim din 2020 ne va ajuta pe de o parte să creăm echipe integrate care să gene­reze un răspuns mult mai rapid, dar și mult mai țintit pe cerințele clienților atunci când este vorba de proiecte multi­canal. Vom crește implicit nivelul de expertiză al echipelor și în același timp vom putea să le structurăm mult mai bine pe specificul proiectelor clienților. Pentru 2021, oamenii grupului McCann sunt în prim-plan, iar obiectivul este să consolidăm comunitățile pe care le avem în acest moment – cea de business, cea de strategie, cea de creație, de design sau producție, de tehnologie și finanțe. Exact în spi­ritul McCannWorldgroup România, vrem să punem puterea în mâinile liderilor de divizii și să conturăm hub-uri de business (miniagenții interne) care să devină centre de creștere.”

Ruxandra Moscu, Chief Financial Officer

S-a alăturat de mai bine de 10 ani echipei din McCann – a fost pe rând Finance Controller pentru divizia de media, din 2013 este CFO al aceleiași divizii, iar din 2020 a fost numită CFO al McCann Worldgroup România.

„Întotdeauna am considerat că rolul unui CFO este un portret de business și un portret personal în egală măsură. Este o reflecție a capacității fiecăruia de a înțelege businessul din spatele cifrelor, a capacității de a-și aplica experiența sa profesională pe specificul și ADN-ul companiei pe care o reprezintă. Și, în același timp, este imaginea proiectată a personalității fiecăruia dintre noi, a emoțiilor, a empatiei, a capacității de a te muta în celălalt colț al camerei, să înțelegi cum se vede și din celălalt unghi.

McCann Worldgroup este o cor­po­rație. McCann Worldgroup România însă nu este o corporație în termenii clasici. Și acesta este poate cel mai mare challenge al unui CFO – să reușești să aliniezi cerințele de raportare și nevoia managementului pentru acuratețe în date cu nevoia oamenilor de a avea flexibilitate.

Oamenii au nevoie de asta pentru a fi creativi și un finance leader trebuie să îi urmeze și să le ofere suport. În spiritul acestei idei, consider că trendul din ultimul an a accelerat nevoia de decizii rapide bazate pe analiză de date în timp real. Data analytics devine obligatoriu în portretul descris mai sus. În acest ecosistem, principala provocare legată de datele de care un CFO are nevoie este acuratețea lor. Și aici intervine nevoia de muncă într-o echipă extinsă.

De aproape un an de la începutul acestei instabilități economice, presiunea asupra CFO a fost și este una crescută. Ideea de control din ce în ce mai granular crește și se propagă în majoritatea companiilor. Nu este nici rău, dar nici bine. Trebuie găsit un echilibru. Deciziile de grup trebuie traduse și implementate local. Asta înseamnă să dai flexibilitate locală. Este poate cea mai eficientă strategie pentru industria de advertising în acest moment.

Pandemia va reașeza piața, iar criteriul de selecție va fi flexibilitatea și capacitatea de adaptare rapidă. Or companiile mari în general se confruntă cu lipsa acestei flexibilități. Este posibil ca jumătate dintre jucătorii mici și medii din piață să dispară în următorii doi ani, la fel cum cealaltă jumătate se va agrega și va putea deveni în următorii 7-10 ani the next big players.

Pornind de la acest insight al fle­xibilității, de la nevoia de consistență în flexibilitate, construim împreună strategia de «creștere frumoasă și sănătoasă», cum o numim noi. Și pentru asta e nevoie de a comunica eficient cu oamenii din operațional, să intri în «fabrică», să mergi pe linia de producție și să vezi ce fac oamenii aia acolo și cum se traduce asta în ce se vede din «Biroul Oval».”

Carte de vizită Sagit Tzur Lahav

Născută și crescută în Israel, licențiată în științe politice și ofițer al Forțelor Aeriene, cu o experiență de aproape 30 de ani în marketing, Sagit Tzur Lahav s-a alăturat grupului McCann România în 2009, iar din 2013 ocupă funcția de CEO.

Carte de vizită Ionela Buta

Cu un spirit antreprenorial dobândit încă din perioada studenției, Ionela, de profesie inginer și cu matematica în sânge, intră în lumea publicității digitale în 2003, chiar la începuturile ei. Entuziastă, structurată, Ionela face parte din echipa de management a primei agenții digitale din România, Kinecto. În 2012 se alătură echipei MRM România, pe care a condus-o până în prezent. În MRM România, Ionela a avut un rol activ în reorganizarea și creșterea agenției, a creat capabilități noi și a extins businessul agenției pe segmentul B2B, a dezvoltat un departament de conținut, a creat un centru de tehnologie la București, MRM România făcând parte din top cinci birouri globale în zona de voice excellence. Timp de cinci ani, MRM România a fost agenția digitală a anului în România și a fost inclusă în top 50 agenții digitale din lume (WARC 2020). La nivel de creștere a businessului, în 2019 MRM România a înregistrat o creștere de 80% a cifrei de afacere comparativ cu anul precedent.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 352 (1 – 30 aprilie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă