Categories: LifestyleStiri

Londra, cel mai vizitat oras din lume

Reading Time: 2 minute

Londra si-a mentinut pozitia de cea mai bine clasata destinatie internationala pentru calatorii, pentru a cincea oara in sapte ani, conform studiului anual MasterCard Global Destinations Cities Index.

Pe baza unei intelegeri aprofundate a sabloanelor de calatorie, Global Destinations Cities Index furnizeaza un clasament al celor mai vizitate 132 orase din lume. Mai mult decat un simplu ghid de calatorii, Indexul ofera o perspectiva detaliata a modului in care oamenii calatoresc si adreseaza importanta si calitatea oraselor lumii ca domicilii, destinatii si motoare de crestere.     

Conform studiului, se estimeaza ca Londra va primi 18,82 milioane de vizitatori internationali in 2015, cu putin mai mult decat ocupantul locului doi, Bangkok. Cele doua orase au fost fruntasele topului la fiecare editie.

Top 10 MasterCard Global Destinations Cities Index:

  • Londra – 18,82 milioane vizitatori
  • Bangkok – 18,24 milioane vizitatori
  • Paris – 16,06 milioane vizitatori
  • Dubai – 14,26 milioane vizitatori
  • Istanbul – 12,56 milioane vizitatori
  • New York – 12,27 milioane vizitatori
  • Singapore – 11,88 milioane vizitatori
  • Kuala Lumpur – 11,12 milioane vizitatori
  • Seoul – 10,35 milioane vizitatori
  • Hong Kong – 8,66 milioane vizitatori

Bucurestiul se situeaza pe locul 81 in GDCI 2015, iar la nivel regional (Europa) pe locul 28, cu o pozitie mai sus decat anul trecut. Astfel, se estimeaza ca Bucurestiul va gazdui 1,02 milioane vizitatori internationali, in crestere cu 5,2% fata de 2014. Acestia vor cheltui pe durata sederii lor un total estimat de 287 milioane dolari, cu 2,4% mai mult decat in anul precedent. In medie, un vizitator a cheltuit in Bucuresti anul trecut 281 dolari.

“MasterCard intelege importanta oraselor de pe mapamond, atat pentru calatori, cat si pentru rezidenti. Studiul de acest an ne ajuta sa intelegem cat de interconectate sunt orasele lumii, precum si rolul semnificativ pe care il joaca in conectarea unui numar de oameni mai mare decat oricand”, a declarat Ann Cairns, presedintele International Markets, MasterCard.

In 2015, se estimeaza ca aproximativ 383 milioane de calatorii cu sedere peste noapte vor fi facute de vizitatori internationali in cele 132 orase analizate de Index, ceeace reprezinta o cerere masiva de bunuri, servicii si experiente, intrucat acestia vor cheltui un total de 360 miliarde dolari pe durata vizitelor.

Conform raportului Natiunilor Unite asupra Perspectivelor de Urbanizare Mondiala, doua treimi din populatia lumii va locui in mediul urban pana in 2050. Prin prognozarea numarului de vizitatoriinternationali, Global Destination Cities Index releva infrastructura necesara pentru a satisfice atat asteptarile localnicilor, cat si ale vizitatorilor.

“Acest index este doar inceputul. Printr-o imbinare puternica de insight-uri, inovatie si experienta, MasterCard ajuta la construirea oraselor inteligente ale viitorului”, a adaugat Cairns.

Orase importante precum Londra si Chicago construiesc un sistem de tranzit deschis, interoperabil, facilitat de platile contactless si mobile MasterCard. Operatiunile simplificate ajuta la sprijinirea investitiilor in alte tipuri de infrastructura.

MasterCard a dezvoltat,de asemenea, programe de marketing pentru a sprijini rolul semnificativ al oraselorca sicentre de interactiune umana. De fapt, sase dintre destinatiile din top 10 al Global Destinations Cities Index sunt, totodata, Priceless Cities – platforma globala unica a MasterCard ce ofera experiente incomparabile, acces privilegiat la evenimente si atractii si oferte speciale ale comerciantilor.

Indexul MasterCard Global Destination Cities ierarhizeaza orasele in functie de numarul total al sosirilor vizitatorilor internationali si cheltuielile transfrontaliere a acestor vizitatori in orasele destinatie, furnizand prognoze de crestere privind numarul vizitatorilor si pasagerilor pentru 2015.

Oana Voinea

Recent Posts

Cum susține Lidl economia locală

Despre dezvoltarea sortimentului de produse românești și extinderea parteneriatelor cu producătorii locali, dar și despre planurile Lidl România de a…

2 minute ago

Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite

Primăvara aduce 40 de noi produse din cinci categorii în portofoliul Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi…

12 minute ago

Inovație românească pe harta Europei: Un joc video educațional câștigă prestigiosul Premiu SALTO

Proiectul „The Spirit of Europe – Origins”, coordonat de Predict CSD Consulting din Arad, a fost distins cu Premiul SALTO…

25 de minute ago

Oamenii din Provident. Povestea lor de azi, dupa 18 ani de călătorie |  Cosmin Păloiu

2000 de oameni? Mai bine zis, 2000 de povești! Pe scurt, aceasta este ideea noului proiect editorial Biz prin care…

2 ore ago

A doua ediție a Festivalului Suflet de România ne aduce aproape de tot ce ne face bine, pe Domeniul Regal de la Săvârșin

Sâmbătă și duminică, pe Domeniul Regal de la Săvârșin, are loc a doua ediție a festivalului Suflet de România, evenimentul…

2 zile ago

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

2 zile ago