fbpx
Antreprenori Lifestyle Stiri

Microberărie pentru macrosucces

04/06/2019

author:

Microberărie pentru macrosucces

Cu o investiție de 500.000 de euro, Ionel Păsărică a construit în urmă cu patru ani, la Iași, o mică fabrică ce produce Capra Noastră, o bere artizanală care a cucerit nu doar piața locală, ci și consumatorii din Franța, Japonia sau Belgia.

Deși acum patru ani lucra în străinătate, Ionel Păsărică cocheta cu ideea de antreprenoriat în România. Își dorea foarte mult să se întoarcă în țară, în orașul natal, ca să pună bazele unei mici afaceri care să reflecte oarecum cultura și obiceiurile noastre, dar care să respecte standarde europene. Și-a creionat o listă cu cinci idei de afaceri pe care și-ar fi dorit să le implementeze și și-a întrebat prietenii ce părere au și ce ar alege în locul său. Răspunsul acestora l-a ajutat să construiască prima fabrică de bere artizanală cu tehnologie modernă din Iași. “Setea de un astfel de produs era atât de mare încât fiecare om se bucura efectiv când auzea ce am de gând să fac”, își amintește Ionel Păsărică despre cum a luat nașterea fabrica în care produce berea artizanală Capra Noastră. “La conceptul efectiv de comunicare, miezul Caprei, cum s-ar zice, am început să lucrez împreună cu agenția de branding în octombrie 2016. Și echipa de creație era foarte extaziată să lucreze pentru o bere artizanală și m-au bătut la cap până m-au convins că ieșenilor le va plăcea un concept autohton, activist, mai puțin hips­teresc, dar poznaș, fără doar și poate”, spune Ionel Păsărică, fondatorul brandului Capra Noastră.

Nu numai ieșenilor le-a mers la suflet berea antreprenorului, aceasta a câștigat cu rapiditate un loc de cinste în frigide­rele unui număr tot mai mare de români. Motiv pentru care astăzi, de pe poarta microberăriei de la Iași ies zece feluri de bere: colecția 0-5 (Trează – bere artizanală fără alcool, Albă, Brună, Triplă, IPA, Saison) colecția comunist-fructată (cu afine, cireșe amare și cicoare de vară) și Noaptea Mâței (bere neagră licoroasă în stilul celei de abație). Fabrica ieșeanului are o capacitate de 5.000 – 9.000 de litri pe lună, în funcție de tipul de bere produsă, dar
antreprenorul are în plan să dubleze această capacitate, a doua extindere de până acum, cererea fiind din ce în ce mai mare. Cu toate acestea, pe agenda antreprenorului nu se mai află și o a treia expansiune.

“Apoi o să mă liniștesc, pentru că nu vreau să pierd controlul și să produc în cantități industriale”, spune Ionel Păsărică, fondatorul berii Capra Noastră, care adaugă că pe termen lung își dorește să mărească exporturile fiindcă a descoprit că berea produsă în fabrica sa este foarte apreciată și în străinătate și tot mai mulți români plecați din țară apreciază un produs autentic, pe limba lor.

În următoarea perioadă, antreprenorul ieșean plănuiește lansarea a trei noi sortimente de bere pentru HoReCa, dar și extinderea echipei de angajați, cu oameni care țin la muncă, dar și la glumă, după cum spune zâmbind chiar moldovea­nul. Ultimul an a fost unul excelent din punctul de vedere al vânzărilor pentru businessul creat de ieșean, brandul Capra Noastră fiind o prezență foarte energică la festivalurile de specialitate din țară. “Berea artizanală este un produs viu, delicios, care creează în jurul său comunități de oameni cu pasiuni și curiozități comune. Românilor începe să le placă tot mai mult berea făcută prin metode tradiționale, fiindcă, în primul rând au acces la ea. În al doilea rând, consumatorii știu că de fiecare dată când aleg un produs artizanal încurajează un business local să meargă mai departe și se implică activ în povestea acestuia. Nu în ultimul rând, popularitatea microberăriilor și a produselor artizanale denotă un soi de preferință pentru autenticitate. Atunci când gusturile unui popor se diversifică și se îmbogățesc, când lumea devine mai atrasă de calitate în de­trimentul cantității, este un semn bun de maturizare”, spune Ionel Păsărică.

Rețeta de succes a antreprenorului poate părea simplă, dar drumul acestuia de la idee până la un produs de succes apreciat pe piețe precum cele din Italia, Franța, Japonia și chiar Belgia, o țară cu tradiție în bere, a fost unul dificil. Neștiința de a face bere, res­pectiv un produs alimentar, a fost primul impediment de care s-a lovit Ionel Păsărică, dar și cel mai bun profesor. “M-a ajutat să învăț foarte multe pe cont propriu, să lucrez numai cu specialiști și să respect produsul de la cap la coadă”, spune antreprenorul des­pre principalele dificultăți de care s-a ciocnit ca antreprenor pe piața berii artiza­nale. “Așteptarea autorizațiilor necesare pentru a începe efectiv producția, vânzarea și apoi folosirea legală a mărcii au fost alte motive de stres. Le știm cu toții în antreprenoriat. Dar faptul că rezistăm și că trecem cu toții prin ele ne face să ne respectăm mai mult între noi”, spune Ionel Păsărică.

Articolul a fost publicat inițial în Biz nr. 332, din luna mai. Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE