Marketing Business Companii by Raiffeisen Bank MarComm Stiri

Henkel marchează tranziția de la brandul Moment la Pattex și lansează o nouă generație de cartușe sustenabile în România

13 nov. 2025 3 min

Henkel marchează tranziția de la brandul Moment la Pattex și lansează o nouă generație de cartușe sustenabile în România

Reading Time: 3 minute

Henkel deschide un nou capitol pe piața locală a adezivilor și etanșanților printr-un dublu anunț: brandul Moment devine Pattex, parte din portofoliul global al companiei, și, în același timp, are loc lansarea unei inovații majore – o nouă generație de cartușe din carton reciclat, cu un design revoluționar orientat către sustenabilitate și utilizare fără efort.

Sub mesajul „Moment devine Pattex. Aceeași calitate. Zero compromisuri”, tranziția marchează integrarea completă a României în universul Pattex, brand cu tradiție din 1956 și recunoscut la nivel internațional pentru durabilitate și inovație constantă. Calitatea și performanța produselor rămân neschimbate, consumatorii beneficiind de aceeași experiență familiară, dar sub o identitate globală mai puternică.

O inovație majoră în ambalajele pentru adezivi și etanșanți

Totodată, Henkel aduce pe piața locală una dintre cele mai importante inovații din industrie din ultimii 80 de ani: cartușele sustenabile create pentru o experiență de aplicare mai simplă și mai sigură. Sistemul automat de deschidere face aplicarea mai rapidă și mai sigură, fără a fi nevoie de unelte suplimentare. Noul design este rezultatul a peste doi ani de cercetare și testare cu mii de utilizatori profesioniști și DIY din Europa.

În plus, noile ambalaje reduc cu cel puțin 51% cantitatea de plastic utilizată, contribuind la diminuarea cu până la 73% a deșeurilor nereciclabile. Cartușele tradiționale sunt fabricate aproape integral din plastic, iar după utilizare trebuie eliminate în fluxuri de deșeuri necirculare, din cauza reziduurilor de adeziv sau etanșant.

Pattex

Noua soluție Henkel schimbă complet această paradigmă, fiind alcătuită din cinci componente principale: capacul și duza, inelul și pistonul – toate realizate din cel puțin 49% plastic reciclat – și un tub exterior din carton 100% reciclat, care învelește o rezervă interioară din folie.

Designul inovator permite separarea completă a componentelor contaminate (capacul, duza, pistonul și folia interioară), care pot fi aruncate în deșeul menajer, în timp ce restul cartușului – cartonul și inelul – pot fi reciclate împreună cu deșeurile obișnuite din gospodărie.

„Tranziția de la Moment la Pattex marchează începutul unei noi ere pentru noi. Brandul Moment a intrat pe piața din România în 1996 și, în cele aproape trei decenii, a fost important pe segmentul adezivilor și etanșanților, câștigând încrederea profesioniștilor și a consumatorilor prin calitate și performanță constante. Acum, păstrăm aceleași standarde, dar aducem produsele sub un brand global, puternic și recunoscut la nivel internațional.

Procesul de transformare se va desfășura treptat, pentru ca utilizatorii să se familiarizeze firesc cu schimbarea. În același timp, lansăm o nouă generație de cartușe sustenabile, care stabilesc un nou standard în industrie și confirmă direcția în care mergem: un viitor construit pe performanță, simplitate și responsabilitate față de mediu – fără compromisuri.”, spune Ion Lăzărescu, Head of Sales & Marketing ACC România la Henkel.

Noile cartușe Pattex vor fi disponibile pe piața din România începând cu luna noiembrie, în categoriile de etanșanți sanitari urmând ca lansarea să fie extinsă treptat și către alte segmente din portofoliu.

Despre Henkel

Cu brandurile, inovațiile și tehnologiile sale, Henkel deține poziții de lider la nivel global atât în segmentele industriale, cât și în cele destinate consumatorilor. Divizia Adhesive Technologies este lider mondial pe piața adezivilor, etanșanților și acoperirilor funcționale. Prin divizia Consumer Brands, compania ocupă poziții de top în numeroase piețe și categorii, în special în domeniile îngrijirii rufelor și locuinței, precum și al îngrijirii părului. Cele mai puternice trei branduri ale companiei sunt Loctite, Persil și Schwarzkopf.

În anul fiscal 2024, Henkel a raportat vânzări de peste 21,6 miliarde de euro și un profit operațional ajustat de aproximativ 3,1 miliarde de euro. Acțiunile preferențiale Henkel sunt listate în indicele bursier german DAX.

Sustenabilitatea are o tradiție îndelungată în cadrul Henkel, iar compania urmează o strategie clară în acest sens, cu obiective specifice și măsurabile. Fondată în 1876, Henkel are astăzi o echipă diversă de aproximativ 47.000 de angajați la nivel global – uniți de o cultură organizațională puternică, valori comune și un scop comun: „Pioneers at heart for the good of generations.”

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: