Featured

Most Wanted Employers 2024: Top 10 companii pentru care visează să muncească românii

Reading Time: 3 minute

Salariul atractiv, beneficiile extrasalariale și posibilitățile de dezvoltare sunt principalele motive pentru care cei mai mulți angajați din România visează la o carieră în domeniul IT&C, topul  companiior pentru care își doresc să lucreze românii fiind dominat de Google (locul întâi) și Microsoft (poziția a doua), potrivit unui studiu realizat în exclusivitate pentru revista Biz de firma de cercetare MKOR Research & Consulting și prezentat astăzi în cadrul Apply Conference.

Top 10 Most Wanted Employers 2024

Marea majoritatea a românilor visează la o carieră în domeniul IT, topul companiilor pentru care vor să lucreze românii fiind condus de Google România, după cum arată un studiu realizat de MKOR Research & Consulting. Medalia de argint în clasamentul celor mai doriți angajatori a obținut-o Microsoft, iar cea de-a treia poziție este ocupată de Dedeman, prima companie românească din top, după cum mai arată datele firmei de cercetare. Unul dintre motivele pentru care angajații și-ar dori să înceapă o carieră în cadrul Dedeman este seriozitatea companiei și faptul că este o organizație românească.

Din rândul companiilor în care cei mai mulți români își doresc să se angajeze mai fac parte și Continental (locul 4), eMAG (5), Lidl România ( locul 6), Amazon (7), Bosch (8), Mercedes (9) și Apple (10).

Chiar dacă Apple nu este prezentă pe piața din România este una dintre companiile pentru care angajații români își doresc să lucreze fiind lider de piață și una dintre cele mai populare organizații din lume.

Studiul MKOR Research & Consulting a identificat, în afara Top 10, alte 40 de companii aflate în topul preferințelor angajaților din România, pe care le prezentăm mai jos în ordine alfabetică:

Tot potrivit studiului, realizat în exclusivitate pentru revista Biz, 33% dintre respondenți ar alege să lucreze pentru aceste companii datorită salariului și a beneficiilor, în timp ce 19 procente ar face această alegere pe baza mediului de lucru și a culturii organizaționale.

Most Wanted Employers pentru Generația Z

Topul companiilor pentru care visează să lucreze tinerii reprezentanți ai generației Z arată foarte diferit de topul general. Astfel, primele companii dorite de generația Z ca angajator sunt: Apple, Amazon, Altex, Continental, eMAG, Google, Lidl România, Microsoft, Porsche sau Tesla. 

Dintre cei care și-ar schimba locul de muncă în acest an, marea majoritate a respondenților ar opta pentru domenii precum IT și tehnologie, în timp ce peste zece procente ar alege să înceapă un job în energie și industrie și în retail. Printre cele mai puțin atrăgătoare opțiuni se numără media și publicitate (2% dintre cei care au răspuns la sondaj ar vrea o carieră în acest domeniu), HoReCa (2%), și real estate (1%).

„În cadrul acestui studiu, analizăm retrospectiv anul 2023 din perspectiva angajaților, prin prisma unor indicatori cheie: siguranță, aspecte financiare, oportunități de creștere, volum de muncă, flexibilitate și dinamica echipei”

Cori Cimpoca, fondator și CEO al MKOR Research & Consulting

De ce și-ar schimba românii locul de muncă?

Cercetarea Biz și MKOR Research & Consulting a arătat că 2 din 10 angajați români și-ar schimba locul de muncă. Motivul? Ei bine, marea lor majoritate (80%) își doresc un salariu mai mare, 37% vor mai multe beneficii extrasalariale, iar 33% caută un loc de muncă sigur. Tinerii din generația Z au însă alte priorități. Chiar dacă 77% urmăresc de asemenea un salariu mai mare, aproape 40 de procente își doresc un program flexibil și 27% oportunități de avansare. Angajații Gen Z nu sunt dispuși să negocieze flexibilitateqa regimului de muncă, 7 din 10 tineri preferând să lucreze remote. Mai mult, doi din zece tineri vor să aibă posibilitatea să lucreze de acasă cel puțin trei zile pe săptămână. O altă concluzie interesantă a cercetării Biz și MKOR este salariu mediu așteptat de reprezentanții generației Z la următorul loc de muncă: 1.042 euro.

Studiul complet a fost prezentat de Cori Cimpoca în cadrul Apply Conference, un eveniment organizat de revista Biz în data de 22 martie și poate fi consultat aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

„Natura dintre ape”, un proiect Apa Nova în colaborare cu Educație Privată, revine cu cea de-a doua ediție

În urma succesului remarcabil înregistrat în cadrul primei ediții, Apa Nova București, o companie Veolia, își reafirmă angajamentul pentru educația…

19 minute ago

World Class deschide cel mai mare club de fitness din nordul Bucureștiului

World Class, cea mai mare rețea de health & fitness din România, continuă să-și extindă prezența în nordul Bucureștiului, concentrându-se…

25 de minute ago

Diana Mihai este noul director de Marketing, Comunicare și Brand Experience al ING Bank România

Diana Mihai se alătură echipei ING Bank România în rolul de director de Marketing, Comunicare și Brand Experience începând cu…

33 de minute ago

Bergenbier și Cinema City susțin lansarea filmului „În inima Naționalei”

Bergenbier, sponsor oficial al Echipei Naționale de Fotbal a României, și Cinema City susțin filmul calificării tricolorilor la Campionatul European…

52 de minute ago

GALA PUCCINI, la Ateneul Român pe 13 mai

Cu ocazia Centenarului Giacomo Puccini, de la a cărui trecere în eternitate se omagiază 100 de ani, Institutul Italian de…

o oră ago

Ce artiști vor veni la Neversea în 2024: Nick Carter de la Backstreet Boys și alții

MALUMA, superstarul columbian de reggaeton și latino-pop, ale cărui hituri de top și colaborări cu artiști precum Shakira, Jennifer Lopez,…

o oră ago