Antreprenori

Obiectele din casa, opere de arta

6 ian. 2016 3 min

Obiectele din casa, opere de arta

Reading Time: 3 minute

1Fie ca este vorba de un candelabru, o masa sau o balustrada, fie de  banala furculita sau un robinet de chiuveta, toate acestea pot remodelate pentru a deveni sculpturi functionale. O demonstreaza doi artisti, absolventi ai Universitatii de Arte Plastice si ai Scolii de Arte si Meserii, care au lansat in Romania conceptul de arta aplicata la nivelul home&deco. Obiectele pe care ei le produc pot fi comandate de pe site-ul www.atelierelekotys.ro, structurat pe domenii: lucrari din metal, obiecte din sticla, mobilier si accesorii, obiecte decorative.

Ideea acestui business  apartine artistilor Alexandru Hanc si Vasile Puscalau. Alexandru, absolvent al Facultatii de Arte, ar fi vrut „sa faca sculptura de dragul sculpturii si arta, de dragul artei”, iar acest proiect reprezinta o portita pentru transpunerea ideilor sale sculpturale in zona de amenajari. Anterior, tanarul de 36 de ani a lucrat pentru companii precum  Renault sau lantul de cafenele Gloria Jeans. Despre partenerul si prietenul sau, Vasile Puscalau, care a urmat scoala de arte si meserii profesionale cu specializarea “sticla”, spune ca este unul dintre putinii cunoscatori ai tehnicilor vechilor mestesugari.

“Credem ca putem lua o casa goala si apoi sa remodelam toate obiectele din interior, intr-o maniera artistica, spune Alexandru Hanc. Cu acest crez a luat nastere ideea afacerii, pe care au lansat-o prin accesarea unor fonduri europene. Investitia s-a ridicat la aproximativ 170.000 de euro. Banii au fost alocati pe baza unui plan de afaceri minutios si au fost investiti in utilaje, asigurarea fondului de salarizare, plata chiriei, a utilitatilor si a serviciilor de publicitate.  

Povestea a inceput din vremea studentiei cand Alexandru Hanc l-a cunoscut pe asociatul sau, Vasile Puscalau, care avea niste cuptoare de sticla. Dupa cursuri, mergea la el sa faca obiecte si asa s-au imprietenit. De-a lungul anilor au tot avut incercari in zona de amenajari, doar ca mereu le lipseau utilajele si o organizare intr-o forma in care puteau sa avanseze. Proiectul Atelierele Kotys a inceput la 1 ianuarie 2015, insa productia a fost efectiv demarata sase luni mai tarziu. Intrand in contact cu clientii, cei doi au observat ca acestia sunt dispusi sa plateasca pentru obiecte deosebite de design interior, dar nu prea au incredere sa lucreze dupa schite, deoarece nu reusesc sa vada in spatiu un obiect inainte sa fie realizat, prin urmare, nici nu erau dispusi sa riste niste bani pe ceva ce nu-si puteau imagina cum arata la final. Atunci, celor doi le-a venit ideea de a pune in practica, de a executa obiectele si de a veni cu ele in faţa clientilor ca o prezentare.

2Atelierele de productie se afla in afara Bucurestiului, in Stefanesti. La inceput echipa era alcatuita din patru persoane si in numai doua luni s-a dublat, dar pentru a fi complet functionale, altelierele au nevoie de 15 – 20 de angajati. Cei doi fondatori ai afacerii se ocupa de concept, executie si admistrare, iar restul echipei se ocupa  de metal, unii de finisaje si decoruri si altii pe partea de sticlarie suflata.

Produsele se pot achizitiona de pe site, insa de anul acesta cei doi vor sa gaseasca un spatiu comercial, eventual central,  cat mai accesibil celor pasionati de obiecte unicat. In ceea ce priveste, planul de afaceri, tinta pentru acest an este atingerea unei cifre de afaceri de 200.000 de euro si posibilitatea de a comercializa obiectele Kotys la diverse targuri internationale.

Start-up in domeniul mestesugurilor

Pentru lansarea unui start-up in acest domeniu, Vasile Puscalau spune ca este nevoie de o documentare foarte serioasa  pentru a vedea daca produsele sau serviciile ce urmeaza a fi oferite  sunt atractive, se potrivesc pietei si daca exista cerere. Apoi este necesara o analiza a mijloacelor necesare pentru a pune afacerea pe picioare, trebuie vazut daca exista oamenii potriviti, dar mai ales mijloacele de finantare. In cazul incercarii de a obtine o finantare europeana, inevitabil intervine birocratia, fiind asadar necesara alocarea unei perioade cateva luni pentru depunerea actelor. Totodata este bine sa existe un plan de afaceri extrem de riguros, in care sa fie prevazute cheltuielile, banii de rulaj si sa se ia in calcul ca profitul rareori vine mai devreme de un an.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: