Finanțe

Omer Tetik, BT: Să încurajăm firmele publice, dar și private să se listeze la bursă

Reading Time: 2 minute

Bursa înseamnă vizibilitate, înseamnă guvernanță și responsabilitate și trebuie să încurajăm firmele publice, dar și private să se listeze la BVB, spune Ömer Tetik, CEO Banca Transilvania (BT).

“Problema economiei globale nu mai este lichiditatea, deja avem lichiditate foarte mare care caută unde să investească și România, pentru că suntem la început, este o țintă, o piață foarte bună, așa că trebuie să ridicăm mai mult vocea, să organizăm mai multe evenimente și să arătăm că suntem interesați și că susținem piața de capital”, a declarat Ömer Tetik, în cadrul unui eveniment online organizat de Bursa de Valori București (BVB), care aniversează 25 de ani de la redeschidere.

CEO-ul BT a explicat că cei care investesc în acțiunile unei companii din România, investesc mai întâi în România, astfel că administrația publică centrală are un rol important. “Trebuie să listăm mai multe companii publice. Doar că listarea în sine este doar un pas. Activitatea de relații cu investitorii, cu analiștii, participarea la evenimente, promovarea pieței și apoi ale acțiunii firmei aferente este o activitatea care trebuie gestionată de oameni competenți, dedicați pentru acest lucru”, a arătat Ömer Tetik. El a explicat că un investitor mare, un fond de investiții nu vrea să vină și să investească doar în Banca Transilvania, spre exemplu, vrea să aibă un portofoliu, să aibă eficiență de gestionare, să aloce un analist, o echipă.

“Trebuie să ai o dezvoltare economică bună, o legislație potrivită, autorități competente, firme reputate și mari listate și asta aduce lichiditate”, a subliniat Ömer Tetik.

Referitor la dilema antreprenorilor de a veni sau nu pe bursă, reprezentantul BT a arătat că antreprenorii îngrijorați de birocrația unei listări deși bursa aduce vizibilitate și susținere reputațională, este o recunoaștere a business-ului. Oferă acces la lichiditate, la capital, în momente cruciale când antreprenorul nu poate să susțină activitatea – la începutul firmei sau când sunt făcuți pași mai mari decât dimensiunea business-ului. El a arătat că trebuie să listăm mai multe companii publice la bursă, pentru că acesta este un impuls important. În multe țări, de la Polonia, la Turcia sau țările emergente, acesta a fost impulsul principal. “Privatizarea este un lucru bun pentru economia țării, pe de altă parte privatizarea prin listarea la bursă aduce volume și nume necesare, reputaționale pentru orice bursă”, a explicat Tetik. Totodată, el a arătat că deși capitalizarea este importantă, pentru management nu poate să fie singura țintă.

Ömer Tetik a spus că listarea la BVB este o parte importantă din povestea BT. “Noi ne mândrim cu asta, de multe ori și plângem, pentru că suntem una dintre foarte puținele bănci din sectorul nostru destul de competitiv. La fiecare trei luni ieșim și explicăm ce am făcut, ce ne-a ieșit și ce nu ne-a ieșit din punct de vedere al business-ului, dar pentru bancă, pentru angajați, pentru clienți cel mai important cuvânt este responsabilitate. Când ai fonduri de pensii, când ai peste 32.000 de persoane fizice din România acționari în BT, asta înseamnă că faci tot ceea ce faci cu gânduri destul de profunde și atente”, a arătat CEO-ul BT.

 

Oana Voinea

Recent Posts

Peste 3.500 de spectatori au luat parte la impresionanta Gală de Deschidere TIFF 2024

Pe 14 iunie, peste 3.500 de spectatori au fost prezenți în Piața Unirii din Cluj-Napoca la impresionanta Gală de Deschidere…

o oră ago

Cât vor cheltui românii în vacanța din 2024

Anul acesta, 37% dintre români plănuiesc să plece în vacanță peste hotare, iar cea mai populară destinație aleasă este Grecia.…

6 ore ago

Carrefour România și Asociația InspirAction anunță lansarea unei noi ediții a programului educațional „Gesturi mici pentru practici mari”

Carrefour România, în parteneriat cu Asociația InspirAction, anunță lansarea celei de-a doua ediții a proiectului „Gesturi mici pentru practici mari”.…

6 ore ago

Piața de media din România a ajuns la 700 de milioane de euro

Piaţa media din România a ajuns la o valoare netă estimată de 701 milioane de euro, în 2023, în creştere…

6 ore ago

Peste 80% dintre români aleg plățile digitale când pleacă în străinătate

În 2024, 37% dintre români plănuiesc să plece în vacanță peste hotare, iar cea mai populară destinație aleasă este Grecia.…

7 ore ago

Ce soluții propun organizațiile societății civile pentru tranziția verde europeană

Peste 40 de organizații ale societății civile din România cu expertiză în domeniile climă, energie, agricultură și biodiversitate propun o…

7 ore ago