Perturbări ale zborurilor în întreaga lume. Principalele cauze pentru care întârzie avioanele în 2025
Reading Time: 2 minuteKiwi.com, lider în domeniul travel-tech, a publicat primul său raport lunar privind perturbările zborurilor la nivel global. Raportul oferă o imagine de ansamblu asupra principalelor motive care au dus la întârzieri sau anulări de zboruri în luna iunie 2025 și se bazează pe datele interne ale companiei.
Principalele cauze ale zborurilor afectate – Iunie 2025*
Cauză | % din total | YoY** ⬆️⬇️ |
Conflicte geopolitice/ Rǎzboi/ Terorism Conflictul din Orientul Mijlociu | 87.41% 87.13% | 2467% |
Greve și proteste | 7.82% | 60% |
Alte cauze | 1.42% | 12% |
Restricții de trafic aerian | 1.41% | — |
Probleme operaționale ale liniilor aeriene | 1.32% | 47% |
Dezastre naturale | 0.42% | — |
Reglementǎri guvernamentale | 0.15% | — |
Închiderea unor aeroporturi | 0.05% | -92% |
* Datele reflectă numărul de pasageri Kiwi.com afectați de întreruperi sau modificări de zboruri
**YoY – year on year / de la an la an
Ce s-a întâmplat în iunie
Conflictul armat din Orientul Mijlociu a fost principala cauză a întârzierilor și anulărilor de zboruri, afectând peste 87% dintre pasagerii Kiwi.com care s-au confruntat cu probleme legate de zbor. În acest context, numărul total de zboruri afectate s-a dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. La nivel global, rata zborurilor întârziate sau anulate a urcat până la 3,84%, iar în unele țări din regiunea Orientului Mijlociu s-au înregistrat creșteri de până la 54%.
În Europa, începutul verii a fost marcat de o serie de greve în aeroporturi și companii aeriene din Marea Britanie, Franța, Italia, Finlanda și Argentina, acestea fiind responsabile pentru aproape 8% din totalul incidentelor înregistrate. Față de anul trecut, numărul pasagerilor afectați de greve sau proteste a crescut cu 60%.
Pe lângă aceste evenimente, alte cauze notabile au fost:
- Accidentul tragic al aeronavei Air India AI171, în apropierea aeroportului Ahmedabad;
- Problemele de control al traficului aerian din Geneva și Napoli;
- Continuarea restricțiilor impuse de FAA asupra zborurilor orare pe aeroportul Newark, în SUA;
- Erupția vulcanului Mount Lewotobi, care a afectat zborurile din și spre Bali.
Garanția Kiwi.com | Kiwi.com vine în ajutorul pasagerilor în situații neprevǎzute
Comentând pe marginea concluziilor și a impactului pe care îl au zborurile afectate asupra clienților Kiwi.com, Oliver Dlouhý, cofondator și CEO al companiei, a declarat: „Sprijinul oferit clienților noștri în momentele neprevăzute este o parte esențială din tot ceea ce facem, pentru că știm cât de stresante pot fi astfel de situații atunci când călătoresc. Odată cu lansarea Garanției Kiwi.com, anul trecut, am putut veni concret în ajutorul celor afectați, inclusiv prin acordarea a peste 1 milion de euro pasagerilor ale căror zboruri au fost perturbate de conflictul din Orientul Mijlociu.”
Garanția Kiwi.com este un serviciu care oferă protecție pasagerilor afectați de modificǎri ale zborurilor. Aceștia beneficiazǎ de credite instant în cazul întârzierii sau anulării zborului, fără formulare suplimentare sau așteptarea rambursării, având posibilitatea de a rezerva imediat un alt zbor, cu oricare altă companie aeriană. Totodatǎ, include check-in automat și asistență 24/7 pentru toate rezervările acoperite de garanție.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz