Piața locală de vehicule electrice crește cu 50%

Piața locală de vehicule electrice este într-un stadiu incipient de dezvoltare, abia acum începând să se contureze această categorie de produse. Trotinete electrice, biciclete, hoverboard-uri, skateboard-uri electrice și monocicluri, vehicule care se află deja în oferta retail-erilor, existând o cerere consistentă. “Estimăm că piața de vehicule electrice va depăși 30 de milioane de euro, în 2018, în creștere cu peste 50% față de anul trecut”, a declarat Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG. Pătrașcu estimează venituri de peste 300.000 de euro până la finalul anului din vânzarea de trotinete electrice, biciclete electrice, hoverboard-uri, skateboard-uri electrice și monocicluri electrice.

Cât privește profilul clienților pentru aceste tipuri de produse, copiii și tineri de până în 20 de ani cumpără cu precădere hoverboard-uri, iar trotinetele și bicicletele electrice sunt achiziționate de tinerii cu vârste cuprinse între 25 și 30 de ani. Per total, cumpărătorii sunt în proporție de peste 80% bărbați, pasionați de mișcare și activități în aer liber.

Referitor la obiceiurile de consum ale clienților acestei categorii, pentru început, aceștia achiziționează produse mai ieftine, vehiculele electrice reprezentând o categorie relativ nou introdusă pe piața din România. Astfel, spre exemplu, clienții achiziționează mai întâi o trotinetă electrică dintr-o categorie de preț mai scăzută pentru că își doresc să beneficieze de avantajele pe care le oferă un astfel de produs, precum ușurință în deplasare și manevrabilitate, rapiditate, autonomie etc., însă nu sunt dispuși la investiții mai mari. Ulterior, achiziționează trotinete electrice mai scumpe, care oferă autonomie mai mare, sunt mai confortabile și mai ușoare. Același lucru se întâmplă și în cazul bicicletelor electrice sau al hoverboard-urilor, explică oficialul evoMAG.

Acest tip de vehicule electrice se încarcă de la o priză normală, clasica, de 220 V, într-un mod similar încărcării telefoanelor, tabletelor și laptop-urilor. În funcție de model și tipul vehicului electric, încărcarea se face, în două-trei ore, lucru asigură, în medie, o autonomie de 16 – 22 de kilometri, in functie de greutatea utilizatorului, de viteza cu care merge, de suprafața de rulare etc. De asemenea, în funcție de tipul de vehicul electric, numărul ciclurilor de încărcare variază de la 500 la 1.000. Nu se include aici bicicletele electrice care oferă o autonomie mult mai mare, ce poate ajunge si la 70 – 100 de kilometri și care, in unele cazuri, dispun de baterii care se încarcă în mers.

Potrivit Statista.com, în 2023, vânzările globale de e-bikes sunt estimate la aproximativ 40 milioane de unități. China va rămâne cea mai importantă piață, cu 34,3 milioane de unități ce vor fi vândute acolo. Diferența de aproape 6 milioane de unități va fi vândută în special în Europa, SUA nefiind o piață la fel de activă în acest domeniu.