Business Stiri

Platforma de tranzacționare B2B merXu a închis prima rundă de investiții de capital pentru a accelera creșterea în Europa

16 nov. 2021 3 min

Platforma de tranzacționare B2B merXu a închis prima rundă de investiții de capital pentru a accelera creșterea în Europa

Reading Time: 3 minute

merXu, platforma de tranzacționare B2B online pentru companii din Europa Centrală și de Est, anunță o rundă de finanțare de Serie A condusă de Prosus Ventures, cu participare din partea investitorilor existenți, Accel și Point Nine.

Sumele obținute prin strângerea de capital vor fi investite în următoarea fază de creștere a companiei, care include printre altele planuri de lansare în noi țări europene, prioritizându-și amprenta internațională în Germania, acțiune lansată pe 15 noiembrie 2021. Polonia este al treilea cel mai mare partener de afaceri al Germaniei, iar Grupul de la Visegrad (alianța economică a patru țări din Europa Centrală: Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia, toate membre ale UE și NATO) a devenit cel mai mare partener economic al Germaniei în 2020, depășind China, generând exporturi de 286 miliarde Euro.

De asemenea, merXu intenționează să folosească fondurile pentru a integra funcționalitatea plăților B2B din cadrul platformei sale și pentru a-și consolida echipa.

„Proprietarii de afaceri și managerii de achiziții petrec prea mult timp căutând vânzători profesionali și de încredere. Pe de altă parte, producătorii au dificultăți în a-și extinde afacerile pe plan internațional, confruntându-se cu provocări în ceea ce privește plățile și experiența logistică. Am văzut tranziția spațiului B2C într-o experiență în cea mai mare parte unitară astăzi – una care este aproape așteptată. merXu dorește să extindă această accesibilitate și ușurință a achizițiilor în ecosistemul B2B din Europa. Această nouă finanțare ne va permite să ne accelerăm creșterea și să construim noi funcții pentru clientul european”.

Przemyslaw Budkowski, CEO și Co-Fondatorul merXu

Înființată în 2020 de Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak și Sebastian Pietrowski, foștii CEO, COO și Director de Dezvoltare ai Grupului Allegro, merXu este o platformă internațională B2B pentru piața industrială care în prezent își desfășoară activitatea în Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, România și Slovacia.

Pentru operațiunile din România și Ungaria, compania l-a recrutat pe Attila Okányi, fostul director general al platformei Autovit.ro, iar momentan echipa este formată din 6 persoane. Compania deservește mii de entități mici și mijlocii, creând un mediu de afaceri sigur care conectează cumpărători și vânzători verificați pentru a achiziționa bunuri online.

„Prin alăturarea mea echipei merXu am pornit pe un nou drum extraordinar de promițător din punct de vedere profesional și mă simt onorat să am șansa construirii de la zero a echipelor merXu din România și Ungaria. Cele aproximativ 1,2 milioane de IMM-uri active în aceste 2 țări reprezintă un potențial important de creștere pentru noi, iar faptul că economia acestor două țări înregistrează o rată de creștere peste media din UE, numărul IMM-urilor va crește în continuare. Pe lângă oportunitatea de a face business, este și o provocare pentru platforma merXu asigurarea unor servicii cu valoare adăugată clienților din România și Ungaria.”

Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria

Platforma merXu este recent tradusă și în limba română și deja s-au listat singure 117 companii, iar câteva dintre acestea, au început deja să facă tranzacții cu Polonia și Slovacia.

Aproximativ 30% din companiile listate sunt din HoReCa, respectiv industria alimentară, 25% din construcții, 15% din domeniul sculelor electrice, 10% din alte domenii tehnice ca instalații electrice, firme care montează echipamente de securitate (camere de supraveghere, alarme etc.), dar și firme din domeniul IT care sunt interesate de echipamente sau componente IT, sau firme cu activitate în protecția muncii.

„În Ungaria am pornit în septembrie și acolo avem deja peste 500 de firme înregistrate și ne așteptăm la valori similare și pentru România, țară pentru care nu am început nicio campanie de marketing. Constatăm un grad mare de deschidere pentru utilizarea platformei, fiind și o sursă foarte bună de informare privind prețurile diferitelor produse în cele șapte țări unde suntem prezenți. De altfel, pentru facilitarea tranzacțiilor transfrontaliere, am gândit inclusiv promoții la transport, pentru care rambursăm până la maximum 1500 lei, dacă aceștia au cumpărat de echivalentul a 1000 lei dintr-o altă țară,” explică Attila Okányi.

merXu este o piață B2B pan-europeană care deservește întreprinderi mici și mijlocii, interesată de a cumpăra bunuri online. Platforma îpermite producătorilor, comercianților cu ridicata, contractanților și comercianților cu amănuntul să cumpere și să vândă produse industriale precum echipamente de birou, produse de iluminat, utilaje, substanțe chimice și scule.

Cu peste două milioane de produse la vânzare, platforma merXu deservește peste 15.000 de companii în Europa Centrală și de Est, desfășurându-și activitatea în prezent în Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, România și Slovacia, cu planuri de extindere în Germania și în alte țări în lunile viitoare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: