Lifestyle

Primul documentar românesc despre unul dintre cele mai dure maratoane din lume

Reading Time: 2 minute

Compania românească de IT Metaminds și agenția Rusu+Borțun au lansat platforma de responsabilitate socială #beameta, care debutează cu un prim episod – călătoria unui tânăr din Cluj spre Cercul Polar și participarea lui la unul dintre cele mai dure maratoane din lume – 6633 Arctic Ultra.

În februarie 2020 Vlad Crișan Pop, un tânăr din Cluj care, voluntar în taberele Magicamp, a plecat spre Cercul Polar pentru a participa la maratonul 6633 Arctic Ultra, cu miza să strângă 600.000 de lei pentru a asigura 100 de burse educaționale copiilor cu afecțiuni oncologice aflați în grija ONG-ului Magicamp. Alături de el, au plecat la drum fotograful Adi Bulboacă și colegii săi Sorin Florea și Tudor Petre și împreună aveau să documenteze îndeaproape aventura lui Vlad.

Acesta este primul documentar românesc filmat în Nord-Vestul Canadei, pe un traseu de 620 de kilometri, la minus 30 de grade celsius. Fiecare participant primește o cantitate de apă fierbinte la punctele de control pe care o poate folosi pentru igienă sau mâncare. Echipamentul depășește adesea 35 de kilograme și alergătorii îl au mereu asupra lor. Oboseala cronică, degerăturile și halucinațiile apar și ele frecvent în peisaj ca prezențe reale create de frigul extrem.

Documentarul surprinde întreaga experiență a lui Vlad – pregătirea, antrenamentele pre-mergătoare expediției și, apoi, participarea propriu-zisă la maraton. În tot acest timp, Adi a experimentat, la rândul lui, una dintre cele mai dure ierni, adesea cu degetele înghețate pe cameră, cu un singur gând care înmuia frigul și îi dădea energia pentru următorul cadru: într-o zi, curând, munca lui ne va da nouă șansa de a retrăi, din confortul unei săli de cinema sau al canapelei personale, această aventură extraordinară.

Documentarul EverRestless va fi gata anul viitor pentru publicul larg. Până atunci, puteți arunca o privire în culise în video-ul de mai jos: 

 

”Am dezvoltat conceptul #beameta în încercarea de a-i susține pe toți cei dispuși să lupte și să își depășească limitele pentru binele comun. Vrem să îi găsim și să îi răsplătim pe acei overachievers, cei care pășesc în afara zonei lor de confort și își împing barierele individuale, de multe ori ale propriei minți”, spune Andrei Cruceru, CEO, Metaminds. 

“Prin platforma #beameta vrem să îi ajutăm pe cei care îi ajută pe ceilalți, pe cei care ies din zona de confort pentru a-și lărgi orizontul. Când Adi Bulboacă ne-a povestit despre proiectul lui, Arctic, platforma exista doar în teorie. Acum, în tot acest context pandemic, lansăm campania de comunicare a platformei, poveștile prind viață și ajutorul a început să se propage.” povestește Cătălin Rusu, Chief Creative Partner & CEO, Rusu+Borțun.

Metaminds este o companie 100% românească specializată în integrarea soluțiilor de securitate cibernetică și a arhitecturilor complexe în domeniul IT, înființată în 2015. Aceasta a căpătat numele de Metaminds la finalul anului trecut, în urma procesului de rebranding, anterior numindu-se Nova Tech Solutions.

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Înainte de Paște, Auchan invită românii la Săptămâna filierelor de producători locali din programul „Cultivăm ce e mai bun în România”

Până pe 30 aprilie 2024, Auchan desfășoară Săptămâna filierelor, pentru al doilea an consecutiv, o campanie unică în România dedicată…

3 minute ago

KORIKA, un brand de produse cosmetice coreene, intră pe piața din România

KORIKA, unul dintre cele mai apreciate branduri de produse cosmetice coreene din Europa, intră în magazinele Notino din București. Această…

10 minute ago

Mara Eliza Barza, SundayPR: „Succesul unui business înseamnă și bunăstarea echipei și a familiilor acestora”

La 22 de ani făcut primii pași în carieră, în domeniul PR pentru posturile de televiziune ProTV și Acasă TV.…

31 de minute ago

Peste 800 de seniori beneficiază de acțiuni speciale și de sprijin dedicate Paștelui, prin proiectele Fundației Regale Margareta a României

În preajma Paștelui, prin generozitatea partenerilor și dedicarea voluntarilor, Fundația Regală Margareta a României luminează casele și inimile a sute…

36 de minute ago

Cum susține Lidl economia locală

Despre dezvoltarea sortimentului de produse românești și extinderea parteneriatelor cu producătorii locali, dar și despre planurile Lidl România de a…

o oră ago

Nestlé lansează 40 de noi produse în cinci segmente de piață diferite

Primăvara aduce 40 de noi produse din cinci categorii în portofoliul Nestlé, cea mai mare companie de alimente și băuturi…

o oră ago