Finanțe

Profit cu 30% mai mare la Banca Transilvania

29 oct. 2012 2 min

Profit cu 30% mai mare la Banca Transilvania

Reading Time: 2 minute

<p>  </p> <div> Profitul net al <a href=”http://www.bancatransilvania.ro/”>Bancii Transilvania</a> este mai mare cu 30% – de 265,43 milioane lei – la finalul lunii septembrie, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. In ceea ce priveste profitul brut, acesta este de 274,82 milioane lei, fata de 253,98 milioane lei, inregistrat la 30.09.2011.</div> <div>  </div> <div> Horia Ciorcila, Presedintele Consiliului de Administratie al  Bancii Transilvania (BT), declara: "Rezultatele financiare la noua luni confirma asteptarile noastre si trendul pozitiv pe care ne aflam, in ciuda unor evenimente adverse de pe piata. Suntem optimisti in privinta capacitatii noastre de realizare a tintelor asumate pentru anul in curs, chiar daca ramanem precauti si atenti la climatul economic local si international extrem de dificil”. </div> <div>  </div> <div> Profitul operational al Bancii Transilvania a fost, la 30 septembrie, de 540,56 milioane lei, iar profitul brut, de 274,82 milioane lei, fata de 253,98 milioane lei, la 30.09.2011. Banca a beneficiat de facilitati fiscale ca urmare a aplicarii filtrelor prudentiale impuse prin adoptarea standardelor internationale de contabilitate. </div> <div> Veniturile operationale ale Bancii Transilvania au ajuns la 1.157,53 milioane lei, fiind cu 13% peste valorile inregistrate la 30.09.2011. Trendul ascendent a fost determinat de cresterea cu 38% a veniturilor din operatiuni financiare, cu 10% a veniturilor nete din comisioane, respectiv cu 9% a veniturilor nete din dobanzi.</div> <div> La sfarsitul trimestrului trei din acest an, cheltuielile operationale BT au fost de 616,97 milioane lei, fata de 548,34 milioane lei, inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea a fost determinata, pe de o parte, de extinderea activitatii bancii, iar pe de alta parte, de cresterea cu 13% a cheltuielilor cu personalul, banca utilizand provizionul de 20 milioane lei, constituit in anul 2011.</div> <div> Cheltuielile nete cu provizioanele pentru active, alte datorii si angajamente de creditare au fost de 265,73 milioane lei, comparativ cu 219,46 lei, cat a fost valoarea inregistrata in aceeasi perioada a anului precedent. Cheltuielile nete cu provizioanele din activitatea de creditare au fost de 277,62 milioane lei, comparativ cu 195,07 milioane lei, la finalul lunii septembrie 2011, banca asigurand un control permanent al calitatii portofoliului de credite. </div> <div>  </div> <div> Activele bilantiere ale Bancii Transilvania sunt, la sfarsitul lunii septembrie 2012, de 29.009,97 milioane lei, cu 12% mai mari fata de 31.12.2011. Cresterea  a fost determinata in special de investitiile in active disponibile pentru vanzare, care s-au majorat cu 23% la 30.09.2012, ajungand la 7.171,96 milioane lei, precum si de cresterea cu 12% a soldului creditelor. </div> <div>  </div> <div> Portofoliu de credite al Bancii Transilvania este unul stabil, preponderent in lei, iar soldul total este de 17.147 milioane lei. 64,09% din creditele BT sunt acordate companiilor, iar 35,91%, persoanelor fizice. Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 10,93% din totalul portofoliului de credite al bancii. </div> <div>  </div> <div> A crescut valoarea depozitelor realizate de clientii Bancii Transilvania, cu 13% fata de sfarsitul anului, soldul fiind 22.679 milioane lei. BT a incurajat economisirea, prin dobanzi care asigura obtinerea unor randamente real pozitive de catre clienti.</div> <div>  </div> <div> Portofoliul de clienti BT este in crestere asa incat, la 30 septembrie 2012, banca avea 1.558.639 clienti activi, comparativ cu 1.458.022 clienti activi in anul precedent. De asemenea, a crescut numarul de operatiuni cu clientii, cu 11,5%, fata de perioada similara din 2011, ajungand la 162.783.273.</div> <div> BT va continua dezvoltarea prudenta si sanatoasa a afacerii, avand in vedere evolutia sa predictibila, fara fluctuatii. Principalele obiective, pentru perioada care urmeaza, sunt, in  continuare, legate de eficienta, cresterea cotei de piata si a valorii de piata.</div>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: