Antreprenori

Revolution Laundry: O revoluție curată

Reading Time: 2 minute

În plină pandemie, antreprenorul Lucian Ciofoaia a adus pe piața din România Revolution Laundry, un concept de spălătorii self-service pentru textile, pentru care are planuri mari de extindere la nivel național: montarea a până la 150 de stații în toată țara, în următoarea perioadă de timp.

Lucian Ciofoaia a fost atras dintotdeauna de antreprenoriat. Tână­rul consideră că viitorul este self-service. Din cauza lipsei tot mai accentuate a forței de muncă și pentru că în viitorul apropiat și România se va alinia trendurilor occidentale, antreprenorul a pariat, în plină perioadă de pandemie, pe Revolution Laundry, un concept de spălătorie self-service pentru textile.

Chiar dacă la prima vedere poate părea un pariu riscant, mai ales că marea majoritate a românilor au o mașină de spălat acasă, nu este deloc așa. Cum vă surâde ideea ca în timp ce vă faceți cumpărăturile la un supermarket lucrurile să se spele și să se usuce singure, fără să vă bateți capul cu detergent sau balsam, reușind să economisiți astfel timp pe care îl puteți petrece într-un mod mai plăcut decât lângă mașina de spălat? Dacă vă face cu ochiul un astfel de plan trebuie să mai știți că stațiile sunt deschise non-stop și pot fi găsite în cadrul magazinelor Kaufland, Carrefour Market sau în benzinăriile MOL.

„Pe măsură ce acest concept a devenit cunoscut și a fost testat de oameni, mulți dintre ei au renunțat la a-și spăla acasă hainele mari – geci, costume de schi etc.  – păturile, pilotele, pernele sau alte textile mari – perdele, draperii, lenjerii – și s-au orientat către stațiile noastre automate de spălare”, spune Lucian Ciofoaia, fondator și director general al Utilitech Services, compania care a adus pe piața din România stațiile Revolution Laundry.

Conceptul de spălătorie self-service pentru textile este extrem de popular în țările din vestul Europei, iar compania franceză KIS Group, care a lansat conceptul Revolution Laundry, a reușit să revoluționeze mersul la cumpărături, după instalarea stațiilor de spălare automate în parcările exterioare ale centrelor comerciale, dar și în diverse benzinării.

Lucian Ciofoaia a adus conceptul pe piața din România anul trecut, prima stație fiind instalată în luna februarie, iar în prezent în București sunt disponibile opt astfel de spălătorii self-service pentru textile. Pe agenda antreprenorului se află însă extinderea la nivel național prin montarea unor stații în Arad și Sibiu și creșterea locațiilor din București, astfel încât pe termen mediu și lung compania lui Ciofoaia să dețină în jur de 100 – 150 de stații instalate în toată România.

„Ne dorim parteneri în fiecare locație, deoarece această activitate nu este condiționată de mărimea unei locații, ea trebuie văzută ca o soluție pentru clienții ce câștigă timp și își rezolvă problemele și anumite situații. Stația noastră este prevăzută cu mașini de spălat și uscare de capacitate mare (20 de kilograme), iar pentru parteneri poate fi un mod antreprenorial de urmat fiind o afacere ușor de realizat, fără stres, din care să aibă venituri decente. Stațiile noastre se instalează afară, nu ai nevoie de spații închiriate și pot fi accesate remote de administrator foarte ușor”, spune ­Lucian Ciofoaia, fondatorul Utilitech Services, care adaugă că antreprenorii care sunt interesați să devină parteneri și să investească într-o astfel de stație trebuie să știe că investiția poate începe de la aproximativ 20.000 de euro cu plata lunară a unei redevențe.

După un an de funcționare, planul inițial de business al antreprenorului a fost atins, Lucian Ciofoaia estimând că va închide anul 2022 cu venituri de peste 385.000 de lei.   

Foto: Vali Mirea Photography

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Momeala facturilor, rămâne o ”armă” preferată de hackeri

Hackerii încă ascund programe malware în interiorul unor fișiere HTML sub formă de facturi, fără a da prea multă atenție…

7 ore ago

Enterprise Investors preia pachetul majoritar Sescom într-o tranzacție de aproape 25 mil. euro

Enterprise Investors Fund IX (EIF IX) a semnat un acord preliminar pentru achiziția unui pachet majoritar de acțiuni în Sescom,…

7 ore ago

Jumătate dintre femeile care lucrează resimt un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an

Jumătate dintre femeile care lucrează se confruntă cu un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an,…

8 ore ago

BCR și OMNIASIG lansează George Smart Protect, prima asigurare 100% online pentru microîntreprinderi și PFA

Banca Comercială Română (BCR) extinde ecosistemul digital George prin lansarea George Smart Protect, primul produs de asigurare pentru clienții microîntreprinderi…

8 ore ago

Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) anunță organizarea primului studiu de satisfacție a angajaților din industria de comunicare

Având la bază un chestionar pus la dispoziție de European Association of Communications Agencies (EACA) și adaptat la specificul industriei…

9 ore ago

Gabriel Eremia, Beko România: Rebranding strategic

Avantajele consolidării sub un brand global sunt subiectul central al discuției cu Gabriel Eremia, Marketing and Product Management Director, Beko…

9 ore ago