Stiri

România are un potențial turistic imens, dar pentru a-l valorifica este nevoie de o strategie coerentă

26 feb. 2025 2 min

România are un potențial turistic imens, dar pentru a-l valorifica este nevoie de o strategie coerentă

Reading Time: 2 minute

România are un potențial turistic imens, dar pentru a-l valorifica este nevoie de o strategie coerentă, colaborare între sectorul public și privat și promovare inteligentă. Conferința Romania Reimagined Strategii, Influenceri și Viitorul Turismului, organizată de RoBoost, parte din Asociația Țara Faină, în cadrul Târgului de Turism Romexpo, a reunit lideri din industrie, influenceri și experți pentru a contura viitorul turismului românesc.

Conferința a fost deschisă de Emil Munteanu, Președinte Asociația Țara Faină & Fondator ATRA Doftana, care a subliniat puterea colaborării:
„Astfel de evenimente sunt esențiale pentru a aduce la aceeași masă profesioniștii din turism. Trebuie să acționăm împreună pentru a transmite lumii că România este o destinație spectaculoasă și, conform celor mai noi date, una dintre cele mai sigure țări de vizitat. Totodată, este crucial să ne implicăm activ în dezvoltarea comunităților locale prin colaborarea cu autoritățile, generarea de locuri de muncă, susținerea producătorilor locali, educația și sprijinirea inițiativelor locale. Numai printr-un turism autentic, construit pe aceste principii, vom reuși să atragem atât turiști români, cât și străini.”

Moderatorii au ghidat discuțiile despre branding de țară, promovarea României și strategii pentru atragerea turiștilor străini.

Brand de țară și puterea influencerilor

Primul panel a fost dedicat impactului influencerilor în promovarea turismului românesc. Experti în domeniu si creatori de conținut precum Cristian China Birta (Chinezu), Cristi Pitulice, Ruxandra Epure, Dan Laszlo, Iulia & Alex (Pierduti in Lume) și Iulian Lupu (Mr. Travell) au discutat despre strategiile eficiente pentru promovarea autentică a României pe platformele digitale.

„Turistul străin vede România ca o destinație de aventură, pentru că o consideră exotică și sigură. Nu prea a auzit de noi, dar știe că suntem în UE și că avem peisaje spectaculoase, gastronomie autentică și experiențe unice.” – a explicat Simona Constantinescu, Președinte FIHR, subliniind necesitatea unor campanii mai vizibile pe piețele externe.

Un punct central al conferinței a fost rolul Organizațiilor de Management al Destinației (OMD) în crearea unei strategii unitare pentru promovarea României. Dragoș Anastasiu, Președinte Eurolines, a evidențiat acest aspect:

„Voi folosi aceste 3-4 luni pentru a pune pe șină OMD-ul național, singura variantă prin care putem atrage turiști străini, reduce deficitul de cont curent și îmbunătăți imaginea României în afară. Avem de ce să fim mândri – exportăm aer și frumusețe.”

Redescoperirea României: Tendințe și strategii pentru atracția turistului modern

Cel de-al doilea panel i-a adus împreună pe Dragoș Anastasiu, Simona Constantinescu, Emil Munteanu, Marius Bostan și Daniela Ioan, care au analizat tendințele globale și modul în care România poate deveni mai atractivă pentru turiști. Discuțiile s-au concentrat pe nevoia de experiențe autentice, integrarea turismului rural în ofertele de călătorie și dezvoltarea unor strategii eficiente pentru atragerea turiștilor în destinații mai puțin cunoscute

Concluzii și direcții viitoare

Evenimentul a evidențiat necesitatea unei colaborări mai strânse între autorități, mediul privat și influencerii de travel pentru a crea o strategie coerentă și sustenabilă de promovare a României. Proiecte precum RoBoost contribuie la această misiune, promovând turismul local și atrăgând turiști străini prin campanii bine direcționate și colaborări eficiente.

Articole pe aceeași temă: