Companii

Romanii au baut peste 3 milioane de litri de spirtoase de la Pernod Ricard

23 nov. 2012 2 min

Romanii au baut peste 3 milioane de litri de spirtoase de la Pernod Ricard

Reading Time: 2 minute

<p> Rernod Ricard a inceput sa opereze in Romania in 2000 odata cu achizitia globala a companiei americane Seagram. In anul 2005, prin achizitionarea Allied Domecq, Pernod Ricard a devenit lider in categoria “international spirits”, pozitie intarita in 2008 prin achizitionarea V&S. Cu 35 de angajati la sediul central si un portofoliu complet in toate categoriile importante de spirtoase, compania previzioneaza o crestere moderata anul acesta</p> <p>  </p> <p> Foto:Tudor Furir, CEO Pernod Ricard</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce ne puteti spune despre volumul total al vanzarilor de bauturi alcoolice? </strong></p> <p> Conform studiului IWSR publicat in iunie 2012 volumul total de international spirits a fost in 2011 de 8 milioane de litri, iar volumul vanzarilor de “international vodka”  a fost de 1,7 milioane de litri. Pentru 2012 estimez o crestere de maximum 5% pentru totalul pietei si de 10-15% pentru vodka.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Cat ati vandut pe piata romaneasca din 2000 pana in prezent?</strong></p> <p> Este greu de estimat, dar cred ca peste 3 milioane de litri.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Dupa o cifra de afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro in 2011, cum va pregatiti sa incheiati anul curent?</strong></p> <p> Pentru 2012 estimam o crestere single digit.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Ce cota de piata detineti cu brandul Absolut?</strong></p> <p> Conform datelor Nielsen, Absolut este lider de piata cu o cota volumica medie de 41% in prima jumatate a lui 2012.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Ce fel de piata este Romania pentru marca Absolut?</strong></p> <p> Este clar o piata emergenta cu cresteri semnificative in volum si valoare. Din septembrie 2008, an in care Pernod Ricard a preluat brandul Absolut, volumele s-au triplat. De altfel, Romania este o piata interesanta pentru brandurile internationale. Potentialul de crestere este mare. Aceasta categorie reprezinta doar 8-9% din total consum accizat, comparativ cu Ungaria unde cota de piata este de 15%. Dinamica va continua sa fie pozitiva si Romania va deveni o piata importanta in Europa.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Ce investitii a realizat compania pana acum pe piata romaneasca si ce investitii sunt planificate in perioada urmatoare?</strong></p> <p> Investim si vom continua sa investim in constructia brandurilor prioritare: Ballantine’s, Absolut, Chivas Regal si Jameson.</p> <p>  </p> <p>  </p> <p> <strong>Intentionati sa va extindeti portofoliul de marci in viitorul apropiat?</strong></p> <p> Consideram ca avem un portofoliu complet cu branduri relevante in toate categoriile importante. Romania este o piata matura, toate brandurile mari din categorie fiind prezente deja. Ne vom focusa pe cresterea brandurilor existente si nu pe lansari de branduri noi.</p> <p style=”margin-left:.25in;”>  </p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: