Asociația CIPRA (Centrul de Informare, Prevenire Risc și Analiză) a lansat un nou raport de cercetare realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research, cu scopul de a obține informații relevante legate de conceptul de sustenabilitate și impactul pe care acest domeniu îl are asupra calității vieții românilor.
Din studiu se desprind următoarele concluzii referitoare la calitatea vieții și comportamentul românilor cu privire la sustenabilitate:
Același studiu arată că dimensiunea ecologică a sustenabilității primează în percepțiile românilor, într-o măsură semnificativ mai mare decât implicațiile sociale sau cele economice. Principalele acțiuni sustenabile care reies în urma chestionarului sunt: economisirea resurselor de apă, electricitate și gaz (61%), colectarea separată a deșeurilor (60%), educația ecologică a copiilor (50%) și achiziționarea de produse eco/bio sau cu ambalaje reciclabile (49%).
„Acest nou studiu are la bază o tendință globală, benefică tuturor categoriilor de vârstă și considerată o promisiune pentru un viitor sănătos: sustenabilitatea. Deoarece calitatea vieții este direct influențată de mediul în care trăim, de calitatea produselor consumate, de obiceiurile și comportamentele noastre și ale celor din jur, orice modificare pozitivă sau negativă cu privire la aceste aspecte poate avea un impact direct asupra noastră. Acest studiu scoate în evidență 3 piloni ai sustenabilității: mediul înconjurător, reducerea risipei și sănătatea, iar rezultatele demonstrează faptul că grijile legate de ecologie și de mediul în care trăim primează, fiind asociate într-un procent mai mare cu ideea de sustenabilitate. Suntem plăcut surprinși să descoperim în urma analizei că 59% dintre români sunt deschiși să facă schimbări în stilul de alimentație în vederea adoptării de obiceiuri sustenabile, iar mai mult de jumătate consideră că-și pot schimba comportamentele pentru a obține un echilibru între viața personală și cea personală.“
Constantin Bratu, Președinte CIPRA
Conform studiului CIPRA realizat în parteneriat cu Reveal Marketing Research, cele mai importante aspecte ce vizează schimbarea stilului de viață pentru a crea comportamente sustenabile sunt:
Realizat pe baza metodologiei CAWI (chestionare autoaplicate online), studiul s-a desfăşurat în perioada 08-14.08.2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1015 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. Rezultatele studiului sunt disponibile integral pe site-ul CIPRA, secțiunea Studii.
Cei trei membri fondatori au dezvoltat CIPRA cu misiunea de a contribui la îmbunătățirea calității vieții românilor prin informare corectă, validată de către experți. Calitatea vieții românilor este afectată de lipsa de informare, care poate conduce la alegeri greșite de consum. Astfel, CIPRA pune la dispoziția consumatorilor o platformă informativă care să îi ajute în luarea unor decizii în privința obiceiurilor zilnice, astfel încât riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra calității vieții lor să fie diminuate. Pentru a se adapta permanent nevoilor curente de informare ale românilor, CIPRA va stabili un dialog permanent cu consumatori, companii și autorități.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.
Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…
Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…
Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…
Dacă în 2022 a inițiat o transformare globală cu scopul de a accelera creșterea, capacitatea de inovare și productivitatea, în…