Stiri

Sameday a lansat serviciul de retur la orice easybox pentru toți comercianții

Reading Time: 3 minute

Compania românească de curierat Sameday pune la dispoziția comercianților online și clienților acestora serviciul de retur la easybox. Facilitatea este posibilă datorită unei integrări tehnologie facile, dezvoltată de echipa Sameday. Totodată, compania de curierat oferă serviciul de retur cu titlu gratuit până la finalul anului, magazinelor online care activează opțiunea până la 30 aprilie. Operatorul rețelei de automate de livrare easybox își propune astfel să răspundă nevoii de flexibilitate a cumpărătorilor online și să sprijine comercianții în oferirea de servicii care corespund așteptărilor consumatorilor privind fluiditatea procesului de achiziție online.

Flexibilitate crescută în întregul proces de achiziție

Returul este un serviciu natural al e-commerce-ului, pe care retailerii îl oferă consumatorilor care decid, în termen de 14 zile, că nu mai doresc produsul ori optează pentru înlocuirea lui. Deși legislația Uniunii Europene impune un termen minim pentru retur, numeroase magazine online extind opțiunea returnării produselor achiziționate online până la 100 zile, conform propriilor politici interne. Conform unui studiu la nivel European , 81% dintre consumatorii online își doresc o modalitate de retur cât mai facilă și pentru peste 25% din consumatorii online din România, easybox este modalitatea preferată de retur.

”Serviciul de retur reprezintă un instrument de consolidare a încrederii clienților în magazinele online și de stimulare a ratei de conversie. Oferirea returului ca beneficiu și nu ca obligație legislativă, precum și crearea unei experiențe facile de retur ajută la loializarea clienților. Un client căruia i se oferă flexibilitate în jurul unei comenzi, fără a trebui să parcurgă un traseu dificil, în cazul în care produsul nu corespunde așteptărilor, are mai multe șanse să creeze conversie și recurență în achiziție, consolidând astfel încrederea în comerciant. Acest serviciu este un beneficiu pe care am dorit să-l oferim clienților noștri, convinși că numai creând o experiență de client excelentă putem stimula creșterea comerțului online.”, declară Elena Stoica, Chief Marketing & Customer Experience Officer.

Returul comenzii la două click-uri distanță

Sameday a creat un proces extrem de ușor pentru ca magazinele online să poate implementa cu succes noul serviciu. Prin integrarea soluției software dezvoltate în platforma proprie, comercianții oferă clienților un flux de retur, în două click-uri. Sameday pune soluția dezvoltată la dispoziția magazinelor online în mod gratuit, reușind astfel să contribuie la creșterea afacerilor online, printr-un portofoliu extins de servicii oferite.

Mai mult, unul dintre marile avantaje ale acestui serviciu este posibilitatea returnării unei comenzi la easybox, chiar dacă turul comenzii nu s-a efectuat prin serviciile Sameday. Practic, indiferent de compania de curierat și metoda folosită pentru livrare, cumpărătorii pot opta pentru returul la easybox, dacă magazinul online are încheiat un contract cu Sameday și împlinește condițiile minime activării serviciului de easybox.

Dincolo de rațiunile de business, consumatorii finali sunt cei care beneficiază cel mai mult de pe urma serviciului de retur la easybox. Pentru a-l folosi, aceștia trebuie doar să introducă datele de identificare în formularul standardizat, în baza căruia primesc un cod PIN valabil oriunde în rețeaua easybox. Următorul pas este să lase coletul care se dorește a fi returnat în orice locker Sameday, fără a mai fi nevoie de alte documente însoțitoare sau alte elemente de identificare a acestuia.

easybox metoda de livrare out-of-home preferată de români

Conform unui studiu comandat de Sameday, pentru 67% dintre iubitorii de cumpărături online, posibilitatea livrării la easybox este definitorie în alegerea magazinului de la care fac achiziția. Peste 90% dintre coletele livrate de Sameday vin din online, astfel că dezvoltarea unui soluții facile de retur, gândite pentru a îmbunătății experiența consumatorului, a fost un pas natural al companiei.

Flexibilitatea ridicării comenzii, la orice oră și din proximitatea casei sau a biroului este principalul motiv pentru care oamenii aleg easybox, urmat de simplitatea și siguranța achiziției. Toate aceste beneficii se regăsesc de acum și în experiența returului, la care se adaugă avantajul folosirii oricărui locker, fără a fi selectat în prealabil.

Această dezvoltare tech face parte din planul de digitalizarea al Sameday care pune în mijlocul tuturor acțiunilor nevoile clientului final și experiența pe care acesta o trăiește în procesul de e-shopping. Doar anul trecut nivelul investițiilor în tehnologie al Sameday s-a ridicat la 23 milioane de euro, iar planurile de dezvoltare în continuare sunt mari, obiectivul bugetului alocat tehnologiei din următorul an fiscal menținându-se cel puțin la același nivel.

O livrare de locker generează cu 95% mai puține emisii de CO2 decât una la domiciliu. Astfel, prin implementarea returului la locker, Sameday salvează producerea unei cantități mari de CO2 și în același timp satisface și nevoia clientului de verificare facilă a coletului, mai ales pentru cei care aleg livrarea la domiciliu doar pentru a putea verifica comanda la primire.

Cristi Dorombach

Recent Posts

România, pe harta celor mai bune 50 de pizzerii din Europa. Ce restaurant a ajuns în „Top Pizza 2024”

Pizzeria Zano din Iași, singura din România prezentă în acest clasament, ocupă locul 49 în Europa conform ghidului 50 Top…

8 ore ago

Photon Energy Group obține o finanțare de 15 mil. euro de la BERD pentru șase centrale fotovoltaice în România

Photon Energy NV a semnat un acord de împrumut securizat în valoare de până la 15 milioane de euro cu…

9 ore ago

Kantar prezintă planul de acțiune pentru creșterea brandurilor, o analiză la nivel global a peste 6,5 miliarde de date

Kantar a lansat astăzi Blueprint for Brand Growth (Planul de acțiune pentru creșterea brandurilor), o analiză la nivel global a…

12 ore ago

Lucian Toader, despre programul Electric Up: Auditul energetic împreună cu proiectul tehnic sunt cele mai importante componente din cererea de finanțare

În luna aprilie, Ordonanța de urgență 39/2024, privind instituirea programului Electric Up, ediția a doua, s-a publicat în Monitorul Oficial.…

13 ore ago

Hackatonul pentru studenți, UniCredit Fin Tech Hack, la Romanian Creative Week

Romanian Creative Week (RCW) lansează studenților din Iași, în 17-18 mai, o provocare inedită. UniCredit Fin Tech Hack, cu premii…

14 ore ago

Apa Nova reia show-urile fântânilor din centrul Bucureștiului din 17 mai

Spectacolele de apă, muzică şi lumini „Simfonia Apei” vor începe la Fântânile Urbane din centrul Bucureştiului, din 17 mai. Show-urile…

15 ore ago