MarComm Digital Lifestyle Marketing Stiri

Pentru prima dată, Samsung dă șansa tinerilor din Generația Z să se facă auziți, să vorbească deschis și fără filtre

24 iul. 2023 3 min

Pentru prima dată, Samsung dă șansa tinerilor din Generația Z să se facă auziți, să vorbească deschis și fără filtre

Reading Time: 3 minute

Stabilirea unor conexiuni reale si profunde cu cei din jur, legăturile cu generațiile mai în vârstă, în special cu părinții și profesorii, încrederea în sine și imaginea pe care o proiectează în exterior sunt subiectele care îi preocupă pe cei din Gen Z, potrivit unui studiu calitativ comisionat de Samsung și desfășurat de Kantar Romania.

Deși este o generație care se simte uneori stigmatizată (,,pierd timpul online”, nu înțeleg ce înseamnă adevăratele probleme în viață”, „nu au respect pentru generațiile mai in vârstă”), în realitate, cei din Gen Z au interese diverse: urmăresc subiecte de pe agenda publică, precum încălzirea globală, probleme sociale, egalitatea de gen, etc. și, în același timp, sunt într-o căutare continuă a traseului profesional care se potrivește cu pasiunile lor, a celei mai bune opțiuni dintre a rămâne în România sau a se muta în străinătate și multe altele.

Prin intermediul unei serii de interviuri în profunzime și focus grupuri, Samsung a descoperit ca există și adevăruri nespuse de Gen Z care îi preocupă, dar despre care se vorbește mai puțin în spațiul public. Campania Allout FactZ se concentrează pe ele.

Simona Panait, Head of Marketing Romania & Bulgaria, la Samsung Electronics România

„Sunt multe stereotipuri și mituri în jurul Generației Z pe care încercăm le abordăm pentru prima oară, prin proiectul AlloutFactZ. Este o oportunitate de a deschide conversații și de a vorbi liber despre problemele cu care se confruntă tinerii, într-un mod foarte personal. Ne dorim să fim cât mai aproape de noua generație și nu cred că putem să o facem altfel decât ascultând-o și oferindu-i toate instrumentele de care are nevoie pentru a se exprima. Allout FactZ este încă un pas pe care îl facem în această direcție„, declară Simona Panait, Head of Marketing Romania & Bulgaria, la Samsung Electronics România.

Principalul obiectiv al campaniei este să ofere Generației Z un spațiu în care să se exprime liber și să discute temele care îi preocupă cel mai mult. Samsung a inițiat proiectul printr-un parteneriat cu publicatia Vice, prin care timp de o săptămână, redacția publicației a fost formată din reprezentanți ai generației Z.

Aceștia au fost liberi să abordeze subiecte importante pentru ei, să le trateze în stilul propriu și au fost sprijiniți de redactorii Vice în procesul de documentare și editare. Au scris articole precum: „Tineri din România mi-au zis ce nu discută de rușine nici cu cei mai apropiați prieteni” sau „Am 23 de ani și mi-am întrebat rudele ce cred că facem noi pe internet ca să văd cât n-au dreptate”.

Ulterior, tinerii editori au fost invitați într-o serie de show-uri radio, unde au povestit despre cum a fost întreaga experiență pentru ei și cum văd viitorul generației lor, în contextul actual.

Ca pas următor, Samsung a extins conversația și către o serie de lideri de opinie și i-a provocat să își spună povestea, pornind de la aceleași teme: imaginea de sine, conflictul între generații și relația cu părinții și relațiile cu prietenii.

Cuza, Graure, Lorena Șerban, Olivia Addams, Edi Brandabura, Bogdan Techeș, Bogdan Drăcea și Radu Constantin au dat startul conversațiilor pe canelele lor de social media și au încurajat tinerii din comunitățile lor să împărtășească în comentarii propriile experiențe.

Subiectele de mai sus au fost abordate și de tinerii creatori de conținut care au participat în cadrul Buzz House, un proiect susținut de Samsung România. Aceștia au împărtășit poveștile lor de viață pe conturile lor de social media.

Silviu Faiăr și Zlăvog, creatori de conținut iubiți de generația Z, au deschis conversația despre problemele cu care se confruntă aceasta și au cerut comunităților lor să le trimită poveștile lor; multe dintre acestea au fost discutate apoi în cadrul unui live pe canalul lui Silviu.  

Acesta este al doilea an în care Samsung derulează toate proiectele și inițiative dedicate GenZ sub platforma de comunicare Allout, lansată în 2022, cu scopul de a susține noua generație și a le oferi surse noi de inspirație. În 2023, Samsung duce mai departe această misiune pentru a înțelege mai bine Gen Z și a aduce în prim-plan subiecte care îi preocupă cu adevărat pe aceștia.

Allout FactZ continuă în perioada următoare. Urmărește ce are de spus Generația Z aici – https://www.samsung.com/ro/allout/contentcreation/alloutfactz/ și pe canalele social media Samsung (Facebook, Instagram si TikTok).

Array

Articole pe aceeași temă: