CSR Stiri

Semnal de alarmă față de defrișarea pădurilor

5 iun. 2018 3 min

Semnal de alarmă față de defrișarea pădurilor

Reading Time: 3 minute

Kinecto Isobar București și Greenpeace România derulează cea de-a doua etapă a campaniei ”Pădurea nu este un film mut”, de data aceasta, în parteneriat cu festivalul Internațional de Film despre Mediu și Oameni Pelicam. Campania reprezintă o cale de a ni se aminti că este important să protejăm pădurile, acest valoros patrimoniu național relevant la nivel european și mondial.

Greenpeace bus shelter

Ajuns la cea de-a șaptea ediție, în festival se va lansa o nouă melodie folosind sunetele pădurilor. Ea urmează pieselor “Cel mai frumos loc de pe pământ” (Coma) și “Sona” (Pixels).

Festivalul are loc între 21 și 24 iunie în Tulcea la Centrul Cultural Jean Bart, Muzeul de Artă, Casa Avramide, Piața Civică și în campingul Pelicam pe malul lacului Ciuperca.

Coma Music Channel 1

Paltforma Uncut.ro pune la dispoziția publicului un mix ambiental de sunete reale înregistrate în pădurile virgine din Romania, reunite în albumul intitulat Uncut. Platforma face parte din campania de păduri a Greenpeace Romania, al cărei scop este acela de a promova un viitor in care să avem păduri mai multe și mai bune decât cele de astăzi.

Ideea creativă s-a născut în echipa Kinecto Isobar București în urma unui proiect în care era nevoie de sunete de stock din natură, iar cineva din echipă s-a întrebat cum ar fi dacă ar găsi sunete din pădurile din România. A urmat un îndelung proces de cercetare și brainstorming alături de Greenpeace, în urma căruia s-a decis realizarea primului album cu sunete reale, captate în pădurile virgine din România.

“Prima oară am discutat ideea în decembrie 2016, iar lansarea proiectului a avut loc aproape un an mai târziu – asta deoarece am așteptat primăvara pentru a avea sunete frumoase. Am prospectat pădurile în care putem înregistra alături de Greenpeace România, am căutat un partener specializat pe field recording și am demarat colaborarea cu Coma, care s-a potrivit perfect pe ceea ce ne doream noi de la această campanie,” a declarat Silvia Marinescu, Kinecto Isobar.

“Conform singurei estimări oficiale realizate în 2005, în România aveam minim 220.000 de hectare de păduri virgine. Pentru că de atunci autoritățile nu au făcut nimic pentru salvarea acestui patrimoniu, Greenpeace România a coordonat în 2017 un studiu la nivel național care a arătat ca încă există 300.000 de hectare de potențiale păduri virgine. Pentru a le proteja este necesar ca fiecare pădure în parte să fie inventariată și înscrisă într-un registru numit Catalogul național al pădurilor virgine și cvasivirgine din România. Până atunci, cele mai valoroase ecosisteme ale României, casa a peste 13000 de specii de plante și animale, sunt vulnerabile în fața indiferenței și lăcomiei.” – Ciprian Gălușcă, coordonatorul campaniei de păduri și biodiversitate din cadrul Greenpeace România.

“Vom asculta împreună Sunetele Pădurilor pe care le lansăm în spațiu cu prietenii de la Greenpeace România și după ce ne încântăm urechile, ne punem la treabă ochii și mintea pentru o selecție fresh de documentare despre mediu și oameni. Ne emoționăm, ne enervăm și ne bucurăm împreună în fața ecranului și ducem mai departe mesajul că oamenii trebuie să trăiască în armonie cu mediul” – Benjamin Ribout, directorul festivalului Pelicam.

Campania își propune să aducă notorietate asupra acestei mari probleme cu care se confruntă România – defrișarea pădurilor virgine și, în același timp, convingerea românilor obișnuiți să se implice într-o o acțiune de protecție a pădurilor – fie că este vorba semnarea petiției ce însoțește spotul campaniei sau de donații, implicări în campanii de plantare etc. 

Toti cei interesați sunt încurajati să semneze petiția aici: http://www.greenpeace.org/romania/ro/campanii/paduri/Activitati/lansare-uncut/.

Echipa Kinecto Isobar București care a creat campania: Silvia Marinescu (strategie si copy), Andrei Dumitrescu (art direction), Raluca Simion (account management).

Echipa Greenpeace faza inițială: Valentin Salageanu (director de campanii), Carla Donciu (head of communication), Irina Brandabur (online communication specialist). În prezent, s-au alăturat Ciprian Gălușcă (cordonator campania de paduri și biodiversitate) și Simona Rădoi (PR).

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: