Interviuri

Sonia Nechifor, Comm’ON: Bucuria de a face comunicare

Reading Time: 4 minute

Sonia Nechifor, Managing Partner la Comm’ON, spune că a construit o agenție de comunicare care pune pe primul plan bucuria de a lucra și libertatea propriei echipe. Iar asta se vede în rezultatele pe care le livrează clienților.

Cu ce gânduri ați pornit Comm’ON?

Cu gândul să nu stau acasă. Acum 10 ani demisionam din funcția de purtător de cuvânt al unei universități clujene și puneam bazele unei agenții de comunicare și PR, se numea PR Venture.

Aveam deja o echipă în jurul meu, echipa nu a fost mare nici atunci, nu e nici acum, e cât trebuie să fie pentru buna funcționare a creierului meu. Pe drumul spre azi, am întâlnit-o pe Laura, am decis să ne parteneriem, am rebranduit agenția în Comm’ON, am împărțit din mers task-uri, bugete, clienți, și practic, nu cred că am avut vreodată timp de-adevăratelea să ne gândim la o strategie pentru noi, pentru agenție. Am avut însă un gând comun: să facem cu bucurie ce facem, să avem libertatea de a ne alege clienții, să alegem întotdeauna în favoarea echipei și nu a clientului și, mai ales, să nu ne luăm prea în serios.

În tot acest timp, cineva acolo sus a avut grijă ca în jurul nostru să se așeze oameni și proiecte dragi și să nu se așeze ce nu ni se potrivește. Poate că nu sună neapărat business wise, dar acum, uitându-mă în urmă, îmi dau seama că aș proceda fix la fel, pentru că pe tot acest drum am câștigat proiecte pe care ne-am pus cu mândrie numele, mulți prieteni, mulți colegi cool. Și sper să rămânem pe același trend și pe viitor.

Ce servicii oferiți clienților voștri? Prin ce vă diferențiați în piață?

Suntem o agenție boutique care încearcă să customizeze experiența clientului și să-i ghideze drumul spre locul potrivit în piață. Ce ne diferențiază în piață nu știu și, sincer, nici nu îmi pasă. Oamenii care și-au dorit să lucreze cu noi ne-au ales pentru noi în primul rând și mai apoi pentru campaniile sau proiectele care ne-au recomandat. Așa cum zicea și Laura la o recentă conferință Biz, am ales întotdeauna calea spre inima clientului, ne-am implicat în businessurile lor ca și cum ar fi fost ale noastre, am depășit de fiecare dată livrabilele din contracte și ne-am dovedit parteneri de cursă lungă, muncitori și onești, dar în aceeași măsură perseverenți și discreți.

Și ca să revin la prima întrebare, serviciile oferite clienților încep de la contract și se duc spre zona de concierge, pe care eu o absolut iubesc. Și care le scoate peri albi colegelor mele. Astfel încât îmi cer scuze public, pe această cale.

Dați-ne câteva exemple de campanii/proiecte cu care vă mîndriți.

Eu personal sunt mândră de tot ce am creat alături de colegele mele, dar de departe favoritele mele rămân cele în zona de food, campanii, evenimente, orice a avut legătură cu această nișă. N-am inventat coada la cireașă sau brânza din cheeseburger, evident, dar tot am reușit câteva proiecte frumoase, de la prima conferință cu chefi renumiți din Europa în mijlocul unui streetfood la Solidar Social, campanie începută cu Asociația Adi Hădean în pandemie și care încă se desfășoară și chiar se pregătește să treacă granițele României.

Pentru ce vă caută clienții?

Portofoliul nostru s-a construit doar din recomandări, asta mă face să cred că cei care au muncit cu noi au fost mulțumiți de acest parteneriat. Au existat, evident, și clienți cu care nu am avut chimie (și nici fizică, cum zice Laura), așa că drumul nostru împreună a fost scurt dar revelator, mai ales pentru noi. Laura e responsabila din echipă de “chimia sau nechimia” cu un potențial client. Nu știu cum se traduce asta în lumea de business, cred că e acel „gut feeling”, dar avem încredere în ­feedback-ul ei de fiecare dată. La început, clienții ne-au căutat pentru bran­ding personal, în cea mai mare proporție. Cu acest fel de proiecte am pornit la drum, acum mulți ani, și în continuare ele sunt proiectele noastre de suflet.

Cum ați construit echipa?

“Cine se aseamănă se adună”, cam asta cred că a fost singura “strategie” de resurse umane. Mi-a plăcut întotdeauna să aleg în echipă oameni frumoși, deștepți, empatici. Și care să mă suporte. Spre disperarea Laurei, care e mereu în căutare de oameni creativi. Acum însă nu îi mai alegem, ne aleg ei pe noi. În 2022, echipa noastră își împarte oamenii între Cluj și București, pentru că am crezut întotdeauna că trebuie să fim la propriu lângă clienți. Am cochetat de-a lungul anilor cu ideea de a des­chide birouri și în alte orașe, dar încă nici una dintre aceste idei nu s-a materializat.

Care sunt provocările comunicării în 2022?

Pentru mine personal, cea mai mare provocare a acestui an a fost să înțeleg ce înseamnă lumea de dincolo, metaversul și ce vom avea de făcut acolo în viitorul apropiat, pentru că și clienții încep să vadă altfel de oportunități. Cred că inteligența artificială și tehnologia vor schimba regulile jocului. Paradoxal, brandurile au înțeles tot cam acum cum stă treaba cu ”umanizarea”, așa că provocarea pentru anii următori va fi să împăcăm cele două (sau mai multe) realități.

Ce planuri de dezvoltare aveți pentru perioada următoare?

Am învățat că planurile, în general, sunt chestii care te țin captiv, în timp și spațiu. Așa că le vom lăsa pe ele să ne aleagă, și nu invers.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă de la conducerea companiei începând cu data de 30 aprilie 2024

Virgil a condus operațiunile fondului de pensii din anul 2019, iar anterior a avut diverse roluri de coordonare a echipelor…

22 de ore ago

Statistică Eurostat: România are prețuri mai mici pentru energie

Eurostat a publicat statistica cu privire la prețurile plătite pentru energie electrică și gaze naturale de consumatorii casnici și non-casnici…

22 de ore ago

Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara discuțiilor publice privind tranziția energetică. Ele au nevoie de sprijin mai mare…

22 de ore ago

AQUILA a finalizat preluarea Parmafood. A doua achiziție din acest an

AQUILA (simbol bursier AQ), lider în servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România…

22 de ore ago

Internet pentru zonele rurale prin PNRR. Proiect de 94 de milioane de euro

Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a publicat vineri, 26 aprilie, Ghidul solicitantului pentru Investiția 11 din Componenta 7 –…

22 de ore ago

Campania „Ursuleții Faptelor Bune” revine și în 2024 și sprijină peste 1.000 de copii

SOS Satele Copiilor & Pepco România continuă și anul acesta campania „Ursuleții Faptelor Bune”, cu o colecție specială de ursuleți…

o zi ago