Companii Stiri

Sphera Franchise Group a depășit 1 mld. lei în 2021. Cât au vândut KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România

25 feb. 2022 4 min

Sphera Franchise Group a depășit 1 mld. lei în 2021. Cât au vândut KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România

Reading Time: 4 minute

Sphera Franchise Group raportează vânzări consolidate de peste 1 miliard de lei în anul 2021, o realizare istorică pentru Grup, reprezentând o creștere de 41% comparativ cu anul 2020.

Vânzările consolidate ale Grupului în trimestrul patru s-au ridicat la 271,6 milioane de lei, ceea ce înseamnă o creștere de 30% comparativ cu același trimestru al anului 2020.

Vânzările generate de KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România în ultimul trimestru al anului 2021 au contribuit cu 231,1 milioane lei, în creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului 2020. KFC a generat venituri în valoare totală de 234,1 milioane lei (creștere de 28% față de T4 2020), Pizza Hut – 24,7 milioane lei (creștere de 55% față de T4 2020) și Taco Bell – 12,7 milioane lei (creștere de 44% față de T4 2020).

Vânzările prin canalele de livrare proprii, precum și prin platformele de comenzi online ale agregatorilor au reprezentat 30% în T4, adică 82,3 milioane lei, ce reprezintă o creștere de 6 puncte procentuale față de T3.

Călin Ionescu - Sphera Franchise Group

„2022 este un an pe care îl așteptăm cu nerăbdare deoarece marcăm o serie de evenimente importante pentru Sphera Franchise Group: aniversarea a 25 de ani de existență a KFC în România și inaugurarea celui de-al 100-lea restaurant KFC pe plan local, 5 ani de la listarea la Bursa de Valori București a Sphera și tot 5 ani de la lansarea Taco Bell în România. Ultimii doi ani au fost marcați puternic de pandemia globală, însă echipele noastre de pe toate cele trei piețe au reușit să obțină rezultate excepționale, în ciuda contextului dificil. Suntem pregătiți să scriem o nouă pagină în istoria Sphera Franchise Group, cu rezultate foarte bune pentru toate mărcile și pe toate piețele de activitate. Având în vedere contextul, ne bucură cu atât mai mult recunoașterea primită din partea agenției FTSE Russell și includerea acțiunilor SFG în indicele FTSE Global Micro Cap, care ne va pune pe radarul investitorilor instituționali la nivel mondial.”

Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group

Vânzări anuale record pentru toate brandurile

La rezultatul istoric de peste 1 miliard de lei înregistrat în 2021, vânzările din România au contribuit cu 87% adică 873,7 milioane lei, cele din Italia cu 11% (114,1 milioane lei), iar Republica Moldova cu 1% (12,4 milioane lei).

Cea mai mare contribuție la vânzările totale a avut-o KFC, prezent pe cele trei piețe de activitate ale Grupului, cu o pondere de 86% (861,5 milioane lei), urmat de Pizza Hut cu 9% (90 milioane lei) și Taco Bell care a contribuit cu 5% (48,8 milioane lei).

“Rezultatele înregistrate în trimestrul 4 au contribuit semnificativ la rezultatul întregului an, astfel încât am încheiat anul 2021 cu vânzări consolidate în valoare de peste 1 miliard lei, o realizare istorică pentru Grup. Suntem mulțumiți de rezultatele înregistrate anul trecut, în special într-un context foarte solicitant, care, pe lângă pandemia de COVID-19, a inclus și creșterea inflației, precum și provocări pentru lanțul de aprovizionare. Simțim că ieșim din această pandemie mai puternici ca oricând și că am îmbunătățit semnificativ modelul nostru de operare în acești ultimi doi ani. Poziția noastră de numerar este puternică, planurile noastre de dezvoltare pentru 2022 rămân ambițioase și suntem încrezători în performanța noastră în acest an. Ne bucurăm că acționarii noștri ne sprijină și, prin urmare, au aprobat la începutul acestei luni distribuirea de dividende în valoare de 35 milioane lei, sumă care va fi plătită pe 30 mai 2022.”

Valentin Budeș, CFO Sphera Franchise Group

În ceea ce privește performanța individuală, în 2021 toate brandurile de pe toate cele trei piețe de activitate și-au îmbunătățit performanța față de 2020 – vânzările Taco Bell au crescut cu 65%, KFC Moldova cu 43%, KFC România cu 39%, KFC Italia cu 49% și Pizza Hut cu 32%.

Grupul a încheiat anul 2021 cu un profit de exploatare în restaurante de 85,7 milioane lei, o creștere de 74% față de 2020.

FTSE Russell a anunțat că acțiunile SFG vor fi incluse, începând cu 21 martie 2022, în indicii FTSE Russell pentru piețe emergente si dezvoltate, indicele FTSE Global Micro Cap. Includerea în indicele FTSE a făcut parte din strategia Sphera de a crește vizibilitatea companiei pe scena internațională, precum și de a îmbunătăți lichiditatea zilnică a acțiunilor.

Pe 4 februarie 2022, în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acționarilor Sphera, a fost ales un nou Consiliu de Administrație format din Silviu-Gabriel Cârmaciu, Mihai Ene, Lucian Hoancă, Răzvan Lefter și Georgios Repidonis, mandatul fiind valabil până la 30 mai 2023. De asemenea, acționarii au aprobat distribuirea de dividende în valoare totală de 35 milioane de lei, din profitul nedistribuit al anului 2020. Dividendul brut pe acțiune este de 0,9021 de lei.

Extindere continuă

Sphera Franchise Group a realizat anul trecut planul de dezvoltare agreat cu francizorul Yum! și a deschis 12 restaurante noi, dintre care 6 restaurante KFC în România, 2 restaurante KFC în Italia, 3 restaurante Pizza Hut și 2 restaurante Taco Bell, în România.

Astfel, la finalul anului trecut, Sphera opera 170 de restaurante, cu 12 restaurante mai mult față de finalul anului 2020, dintre care 148 în România (92 KFC, 22 Pizza Hut, 19 Pizza Hut Delivery și 13 restaurante Taco Bell, 1 restaurant Paul și 1 subfranciză PHD), 20 restaurante KFC în Italia și 2 restaurante KFC în Moldova. Grupul are peste 4,700 de angajați.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: