Stiri

Startup-urile revin în forță pe piața muncii

24 iun. 2021 2 min

Startup-urile revin în forță pe piața muncii

Reading Time: 2 minute

Peste 4.000 de startup-uri au făcut angajări în primele șase luni ale anului, în creștere cu peste 50% față de 2020, după cum arată rezultatele unui studiu realizat de platforma de recrutare eJobs

Peste 4.000 de startup-uri au fost în căutare de candidați în primele 6 luni ale acestui an, depășind cifrele aferente perioadei similare din 2020 cu 52%. Asta în condițiile în care piața a redevenit fierbinte, iar recrutorii nu se mai confruntă, ca anul trecut, cu un exces de aplicanți, ci, dimpotrivă, în unele domenii, chiar cu o lipsă acută de oameni dispuși să-și schimbe locul de muncă.

Numărul companiilor de tip startup care acum se luptă umăr la umăr cu angajatorii multinaționali pentru a atrage candidați este cu atât mai impresionant cu cât anul trecut nu a fost deloc unul ușor pentru business-urile aflate la început de drum și care nu reușiseră să își consolideze poziția în piață.

”Foarte multe companii mici, nou înființate au fost nevoite să lucreze, în ultimul an, la capacitate minimă, astfel încât să păstreze o structură cât mai eficientă a costurilor. Iar asta s-a văzut în volumul de angajări pe care l-au făcut. În aceste condiții, faptul că peste 4.000 de business-uri au făcut cel puțin o angajare din ianuarie până în iunie spune mult nu doar despre încrederea pe care o au antreprenorii în revenirea economiei, ci și despre faptul că activitatea lor se desfășoară, din nou, în parametri normali sau chiar la o viteză mai mare decât înainte de 2020”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Astfel, din ianuarie până în iunie, startup-urile au scos în piață 26.000 de joburi. Luna mai a fost cea mai bogată în opțiuni pentru candidați, cu peste 7.200 de locuri de muncă disponibile pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România. 15% din numărul total de joburi postate de angajatorii de tip startup în primul semestru au fost în prestări servicii, 12,5% ale celor din retail, alte 12% pentru construcții. Industria alimentară, IT / telecom, transport / logistică și turism / HoReCa au fost alte domenii în care companiile înființate în ultimii doi ani și cu mai puțin de 50 de angajați au căutat candidați.

”Ar mai fi de făcut o observație importantă. Studiile pe care le-am făcut anul trecut ne arătau o scădere dramatică a încrederii candidaților în angajatorii mici și în companiile antreprenoriale, pe care le asociau cu un anumit nivel de volatilitate și care, aparent, nu ofereau garanția unui job stabil, pe termen lung, așa cum o făceau multinaționalele. Iar asta s-a reflectat imediat în numărul lunar de aplicări pe care le atrăgeau. Anul acesta pare că vedem o ”reabilitare” a capitalui de încredere de care se bucură angajatorii mai mici: au înregistrat, cumulat, din ianuarie și până în iunie aproape 800.000 de aplicări versus 450.000, în aceeași perioadă din 2020”, adaugă Bogdan Badea.

Cu toate acestea, companiile noi au acum o competiție mult mai dură pe piața muncii din partea multinaționalelor, dar și din partea angajatorilor din afara țării. Atât unii, cât și ceilalți au crescut exponențial numărul de joburi disponibile în ultimele luni, ajungând până la 33.000 de poziții noi pe lună.

Foto: © Tomert | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: