Companii Management Stiri

Sustenabilitatea – baza succesului unei afaceri

18 mai 2015 2 min

Sustenabilitatea – baza succesului unei afaceri

Reading Time: 2 minute

Sustenabilitatea sta in prezent la baza succesului unei afaceri si a continuitatii acesteia , iar concentrarea exclusiva pe performanta financiara ar putea duce la pierderea din vedere a unor aspecte importante pentru companie, dar si pentru societate in ansamblu, asa cum este gestionarea rationala a resurselor finite ale planetei. Acestea sunt cateva dintre principalele concluzii ale studiului PwC Business Success beyond the short term, bazat pe rezultatele celei de-a 17-a editii a sondajului PwC Global CEO Survey.

Incorporarea sustenabilitatii in modelul de afaceri este importanta nu doar pentru obtinerea unui avantaj competitiv pentru companii, ci si pentru o crestere eficienta si responsabila social.

Aproape trei sferturi dintre directorii generali considera ca o afacere inseamna mult mai mult decât profit. 76% dintre respondenti recunosc importanta satisfacerii nevoilor societatii in ansamblu, dincolo de cele ale investitorilor, clientilor sau angajatilor, precum si necesitatea apararii intereselor generatiilor viitoare. Iar 69% considera ca scopul unei afaceri nu este doar profitul, ci si protejarea intereselor tuturor partilor implicate.

„Sustenabilitatea corporativa inseamn a mai mult decât a folosi becuri ecologice, a recicla si a fi filantrop si presupune mai mult decat activitatea departamentelor de responsabilitate sociala si sustenabilitate, incluzând si activitatile de achizitii, financiar, gestionarea riscului, strategie, tehnologie, relatia cu investitorii, precum si departamentul de resurse umane”, a declarat Mircea Bozga (foto), Risk Assurance Partner, PwC Romania.

O abordare sustenabil a a afacerii inseamna dincolo de performantele financiare si informatii de natur a non-financiara, având rolul de a sustine si directiona strategia pe termen lunga companiei.

Crearea unor produse si servicii de calitate este doar un aspect al sustenabilitatii. Multe companii se implica in activitati ce au drept scop imbunatatirea nivelului de trai. Desi pare un act filantropic, este in acceasi masura si o decizie rationala de afaceri. Cresterea nivelului de salubrizare, sponsorizarea studentilor sau construirea de scoli contribuie la diminuarea nivelului de saracie si la imbunatatirea nivelului de educatie, a starii de sanatate a angajatilor si la crearea unei baze mai largi de selectie pentru atragerea viitorilor angajati.

„Si la nivelul Uniunii Europene se doreste cresterea transparentei in privinta prezentarii informatiilor nefinanciare ale companiilor, iar o recenta Directiva prevede ca, din 2017, anumite intreprinderi mari de interes public trebuie sa intocmeasca o declaratie nefinanciara care sa contina informatii privind aspectele de mediu, sociale si de personal, cele legate de respectarea drepturilor omului, combaterea coruptiei si a darii de mita. O astfel de declaratie ar trebui sa includa o descriere a politicilor, a rezultatelor si a riscurilor legate de aceste aspecte si ar trebui sa fie integrata in raportul de gestiune al intreprinderii in cauz a”, a precizat Alina Sima, Manager, Risk Assurance responsabil a de serviciile de sustenabilitate, PwC Romania.

„Ceea ce clientii, furnizorii, angajatii, guvernul si societatea in general asteapta de la o companie este schimbarea modelului de afaceri, cu un accent mai mare pus pe sustenabilitate. Cu totii ne dorim ca afacerea sa aiba succes, dar nu cu orice pret. Cu o populatie a globului in crestere, care se straduieste sa isi imbunatateasca nivelul de trai in contextul unei planete cu resurse limitate, companiile trebuie sa anticipeze schimb arile globale si sa i si modifice modul de operare, pentru a tine pasul cu aceste transformari. Provocarea consta in felul in care schimbarile pot sau ar trebui sa conduca la o transformare fundamentala, in modul in care organizatiile sunt conduse si in care actionarii isi masoara succesul. Iar pentru acesta este nevoie de adoptarea unor raportari integrate care sa ofere tuturor partilor interesate acces la o gama larga de informatii despre companie si impactul activit atii acesteia in comunitate”, a conchis Mircea Bozga.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: