MarComm

T.R.A.I., indexul creat de Publicis și Digitas pentru Storia, a apărut în studiul realizat de Effie Awards Europe și Kantar 2023

Reading Time: 3 minute

Effie Awards Europe și Kantar au publicat de curând studiul „The secrets behind ideas that work”, în care indicele T.R.A.I. by Storia este menționat ca fiind unul dintre cele mai creative proiecte din ultimii ani. În realizarea cercetării, Kantar a evaluat inovațiile aduse de campaniile premiate la Effie Awards Europe în 2022 și 2023.

Mențiunea vine că urmare a rezultatelor excepționale de la EFFIE Awards Europe, unde T.R.A.I. by Storia a obținut GOLD în categoria “Best of Europe – Marketing Innovation of the Year”. Trofeul de la Effie Europe se alătură astfel celor 14 premii obținute în 2023 la festivalurile Internetics, Effie Awards România, Webstock și IAB Mixx.

„Am fost mereu preocupați de nevoile celor aflați în căutarea unei locuințe, atât prin campaniile dezvoltate până acum, cât și prin studiile lansate de-a lungul timpului. Așa cum știm cu toții, locația este principalul criteriu atunci când ne căutăm o locuință, însă există foarte puține date în piață despre calitatea vieții în cartierele din România.

Deși avem la dispoziție un indicator pur economic, care reflectă produsul intern brut mediu pe cap de locuitor, din punctul nostru de vedere, acesta nu poate să reliefeze 100% calitatea vieții într-un cartier sau oraș. Prin indicele T.R.A.I., ne-am dorit să prezentăm o perspectivă complexă și realistă asupra cartierelor din România”, a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.

„În 2023 am urcat pe scene prestigioase, însă cea mai mare satisfacție rămâne pentru noi noutatea în sine, faptul că am reușit ceva ce nu s-a mai făcut înainte. Am investigat soluții fără speranța că o să mai găsim luminița de la capătul tunelului, am testat algoritmul în toate felurile posibile și imposibile, am calculat medianele pentru cartierele unde lipseau punctele de date, am încărcat și reîncărcat conectorii de date la 2h și, când conferința de presă bătea la ușă, am obținut în sfârșit varianta finală”, a declarat Alexandra Trofin, Marketing Lead, Publicis Groupe România.

Ce înseamnă indexul T.R.A.I.?

T.R.A.I. by Storia este instrumentul care adună date din surse locale și științifice pentru a oferi cele mai relevante informații atunci când ești în căutarea unui cartier potrivit în care să trăiești. Acesta măsoară o serie de factori cheie (Trafic, Repere, Calitatea Aerului și Imobiliare – preț pe metru pătrat), pe care îi traduce ulterior într-un scor de calitate a vieții în cartierele din România.  Pe scurt, un top pe care pe care oamenii îl pot consulta atunci când sunt în căutarea locului pe care să îl numească „acasă”.

T.R.A.I. – Ce spun românii

Începând din primăvara anului 2023, toti românii sunt invitați să-și spună părerea despre cartierul lor pe trai.storia.ro, pentru a completa datele din scor și cu perceptia lor. Așa cum Waze depinde de inputul userilor din aplicație, așa și T.R.A.I. introduce și aceste noi valențe.

Pentru că cei care locuiesc în cartier știu cel mai bine cum e traiul în acea zonă, Storia își propune să completeze indexul și cu percepțiile locuitorilor. Așadar, toți românii își pot evalua cartierul pe: trai.storia.ro/chestionar și pot completa informații referitoare la trafic, mijloace de transport în comun, curățenie, nivel de zgomot și alte criterii relevante în alegerea zonei de locuit. Până în acest moment, numărul de repondenți a ajuns la 74.410.

„T.R.A.I. este pentru mine unul dintre cele mai frumoase, relevante și creative proiecte la care am lucrat și la care încă lucrăm. Indexul a reușit să schimbe percepția despre cum ne alegem casa pe care vrem să o facem acasă. A demonstrat că alegerea asta nu ține de verbul „a locui”, ci de verbul „a trăi”, iar pentru noi asta a fost adevărata reușită”, a declarat Miruna Dumitrescu, Group Creative Director – Publicis România.

În 2023, Publicis România a fost agenția din regiune cel mai bine clasată în Effie Global Index, regăsindu-se pe locul al 3-lea la nivel european și pe locul al 20-lea în lume.

Mai mult, Publicis a fost desemnată, pentru al doilea an consecutiv, Agenția Anului, în timp ce Storia a primit titlul de Clientul Anului la Internetics, singurul festival cu juriu format majoritar din clienți, care premiază inteligența digitală și excelența în comunicarea online.

Romanita Oprea

Recent Posts

Saint-Gobain România va achiziționa energie verde de la OMV Petrom în următorii cinci ani

Saint-Gobain România și OMV Petrom semnează un acord pentru achiziția de energie electrică din surse regenerabile pentru toate siturile Saint-Gobain…

28 de minute ago

Bucharest Coffee Festival are loc între 10 și 12 mai

Bucharest Coffee Festival reunește, între 10 și 12 mai, la Nord Events Center by Globalworth, sute de specialiști în cafea,…

47 de minute ago

Peste 50 de lideri din business și societatea civilă așteptați la CEO Build

Habitat for Humanity România organizează un eveniment unic în România, CEO Build, ce va avea loc joi, pe 16 mai.…

2 ore ago

Doi clujeni au părăsit corporația și pun bazele Global Med Care, un business care va oferi noi perspective domeniului medical din România

Emil Sâncrăian și Bogdan Haș, doi foști manageri în companii de top din industria pharma și cea a dispozitivelor medicale,…

2 ore ago

MedLife, creștere cu 22% a cifrei de afaceri în primul trimestru al acestui an

MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, prezintă rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului în…

2 ore ago

Liderii care investesc în comunitățile din România vin la Biz Sustainability Summit

Liderii care investesc în comunitățiile din România și pionierii sustenabilității sunt reuniți sub umbrela Biz Sustainability Summit, pe 22 mai,…

3 ore ago